• månenstiger

Clearblues digitala ägglosningstest

Min erfarenhet av Clearblues digitala test är inte helt positiv. Det tog mig ett par månader att inse att den inte riktigt funkar optimalt med mina hormoner. Ibland gav den inget utslag, ibland gick den från ingen till max fertilitet från dag till dag. Lyckligtvis är jag överdrivet försiktigt och har även alltid några billiga test till hands. :) På dem är det lättare att följa vad som händer, det vill säga hur hormonnivåerna gradvis ökar från dag till dag.

Så mitt råd är: lita inte blint på Clearblue digital. Jag har slutar använda den.

• månenstiger

Är du alltså inne på dag 15 i cykeln nu? Har du också testat med billiga tester samtidigt?

Alltså även om skulle ha missat pricka ÄL denna gång helt perfekt, finns ju fortfarande chans till befruktning.

• månenstiger

Skönt! :) Tänk så mycket man får veta om sin kropp under resans gång...

• månenstiger
    Jooosen skrev 2017-06-18 10:56:25 följande:

Fick blinkande gubbe igår vid 13 tiden och ej morgonurin.. vet att jag skulle tagit på morgonen. Hur som helst hade jag äl värk igårkväll. Testet visade ju "bara" blinkande. Anledningen måste alltså varit för att jag tog det fel tid och ej koncentrerat urin eller bad tror ni?

Tog du något test imorse? Andra tecken på ÄL? Om även kroppen tycker att ÄL är på g, så kanske det är så...

• månenstiger
    Elisabetmaria skrev 2017-06-17 21:43:19 följande:

Visst gör man , har inte orkat testat med äl stickor förnst nu i var väl tur de så nu vet man att den kommer senare en vad jag trodde :) brukar ni ha äl ungefär samma tid varje månad ? :)

Ja. Min menscykel kan variera med upp till 3-4 dagar, men ÄL kommer alltid på exakt samma dag räknat från mensens start. Plus/minus en halv dag.
Svar på tråden Clearblues digitala ägglosningstest