sobrio88 skrev 2017-07-03 02:09:19 följande:
Pojken föddes på 39+0 som jag är i på tisdag så min hjärna har på något sätt ställt in sig på att det måste bli idag eller imorgon dom sista dagarna annars har jag gått över ;) det känns som jag kommer nog bli väldigt besviken om bebisen inte är här innan onsdag.. Dessutom så från och med onsdag och tills bf nästa tisdag så har vi inte mer än mindre 4 födelsedagar vi ska försöka låta bli att träffa in, de två "viktigaste" är 5/7 och 10/7 vilket är sambon och min mamma. Så nu gäller det att knipa eller trycka ;)
Det här är sambons tredje barn (mitt andra). Han har varit lugn under båda mina graviditeter men förra var han nog lite orolig även om han inte visade det. Åkte nämligen jojo in och ut på sjukhuset nästan hela graviditeten p g a dom flesta problem man kan ha under en graviditet. Men det märks nu när det närmar sig att nu börjar nerverna komma för nu har han börjat kommentera en massa saker. Det första han sa var för några dagar sen var att jag inte fick klämma ut barnet på hans födelsedag för han vill bli firad själv (34 år gammal) haha ;)
Haha, ja det här med födelsedagskrockar får man ju se upp med. Här är det 11/7 som är svärfars (och min bästa väns) födelsedag som vi ska undvika ;)
Så frustrerande att inte veta vilken dag det blir, haha!
Usch då, lät inte kul att behöva ha det så! Men den här graviditeten har varit bättre eller? Jag åkte in på kontroll pga blödning för några veckor sen när min man var bortrest. Då var stackaren riktigt nervös och nog halvvägs på väg hem innan det konstaterades att det var falskt alarm. Han är väldigt noga med att jag ska vila och inte boka upp mig på massa saker också ;)