Någon som nyligen gjort Nipt?
Hej!
Någon som nyligen gjort Nipt som skickats till Karolinska? När kunde ni se svaren på deras portal?
Min BM sa tidigast 2 veckor. Evighet!!
Hej!
Någon som nyligen gjort Nipt som skickats till Karolinska? När kunde ni se svaren på deras portal?
Min BM sa tidigast 2 veckor. Evighet!!
Puffar upp
Gjorde mitt i mars. Bor i Linköping så jag lämnade blodprov här efter KUB som skickades till Karolinska. Lämnade provet en tisdag och torsdagen veckan efter kunde jag se mitt resultat på deras hemsida. Tror dom säger två veckor för att vara på den säkra sidan.
Lycka till!!
Gjorde mitt i mars. Bor i Linköping så jag lämnade blodprov här efter KUB som skickades till Karolinska. Lämnade provet en tisdag och torsdagen veckan efter kunde jag se mitt resultat på deras hemsida. Tror dom säger två veckor för att vara på den säkra sidan.
Lycka till!!
Jag började kolla redan första kvällen haha. Tror att det var dom längsta dagarna i mitt liv! Som tur var visade det en frisk pojke som ska komma i början av september.
Dom har ändrat gränsen från 300 till 200 här och jag hamnade givetvis under på trisomi 13 och 18. Barnmorskan var inte orolig då allt såg jättebra ut och hade jag kommit ett år tidigare så hade dom inte anmärkt på mina siffror. Blev erbjuden NIPT och tackade jag direkt. Så jag lämnade provet direkt efter.
Hur har det gått?
Härligt att höra Stort Grattis!!!!
Hej,
Jag gjorde NIPT i måndags 3/7 (13+3) och nu återstår väntan ca 14 dagar på resultatet. Jag är 42+ och detta är mitt 3:e barn, en sladdis. Man vill bara kunna glädja sig åt graviditeten men det känns svårt ännu. Först ville man komma förbi de 12 första veckorna och sen väntan på NIPT-resultatet. Och sen det faktum att man kan ställas inför ett resultat som kan innebära att allt vänds upp och ner. Min man säger att jag ska sluta oroa mig för allt men jag kan inte låta bli. Usch vad dum man är...
Hej,
I onsdags kom provsvaret. Det var normalt antal kromosomer. Glädjetårarna forsade och nu känns allt mycket bättre. Idag är jag 15+0 och jag vågade mig på att berätta på jobbet idag. Det känns också skönt. Gillar inte att gå och hålla saker hemligt. Provsvaret kom till mig på 8:e arbetsdagen och det var ju bra jobbat med tanke på att det har varit i Kalifornien.
Trevlig helg! :)
Lycka till tjejer!! Det är en så jobbig väntan!!!! Jag förstår er! Men hoppas att det kommer vara positiva besked för er alla! Tog mig ca 8-9 dagar att få svaret. Hoppas att ni får svaren snart.
Är nu i v 22! Tiden går fort!
Kram till er.
Nu har mitt svar kommit! Vi väntar en frisk liten pojke <3