• Lia4

Grekland med en 10 månaders bebis

Cillisen skrev 2017-06-12 21:57:58 följande:

Tack! Min klump är stor och väger ca 11 kg. Sålde min ergo för jag orkade inte bära honom. ;) Vi är 12 st som reser så vi får hjälpas åt att bära på honom. Är rädd för att han ska bli magsjuk om han äter maten där och man ska ju vara försiktig med salt än.. Säljer de burkmat där? Ska till Kreta,

Du behöver inte vara orolig över maten. Ni ska bara till Kreta ;). Burkmaten brukar däremot vara saltad utomlands.
  • Lia4
    Lia4 skrev 2017-06-12 22:00:01 följande:

Du behöver inte vara orolig över maten. Ni ska bara till Kreta ;). Burkmaten brukar däremot vara saltad utomlands.

Men som sagt.. Det är ingen fara. Amma eller ge ersättning/välling och låt honom därutöver äta lite av er mat.
  • Lia4
    Cillisen skrev 2017-06-12 22:08:34 följande:

Jag har precis slutat amma, ersättning äter han inte å välling ska de ju ha max 3 ggr per dag? De e en stor kille som gillar mat. :) Kanske får ta med några burkmat.. Han äter bara en halv ca varje gång med efterrätt så jättemånga behöver jag ju inte ha med iofs. Ja det löser sig säkert, bara jag som är otroligt nervös.

Vi har varit i både Sydamerika och Asien med 12-månaders och har aldrig tagit med burkmat. Det löser sig alltid! Det finns ju barn där med ;).
Svar på tråden Grekland med en 10 månaders bebis