• Anonym (aaaaah)

Gotlandsfärjan: I händelse av nödläge...

Jag har kunnat hela grejen utantill men nu har jag glömt delar, hjälp! Jag vet att någon där ute också kan den! Det är den första delen jag behöver hjälp med:

I händelse av nödläge ljuder sju korta och en lång signal, påtag flytväst och varma kläder ................ och följ besättningens instruktioner

In case of emergency, seven short signals followed by one long will sound, put on your lifejacket and warm clothing ............... and follow the instructions given by the crew

Tack på förhand

• Svar på tråden Gotlandsfärjan: I händelse av nödläge...
  • Anonym (123)

Låter som ett roligt liv

• Anonym (aaaaah)
    Anonym (123) skrev 2017-06-10 17:13:58 följande:
    Låter som ett roligt liv
    det är irriterande som tusan att glömma något sånthär! 
  • Anonym (K)

Fattar inte, vad behöver du hjälp med?

• Anonym (aaaaah)
    Anonym (K) skrev 2017-06-10 17:25:08 följande:
    Fattar inte, vad behöver du hjälp med?
    Där punkterna är finns det några ord som jag har glömt.
  • Anonym (K)
    Anonym (aaaaah) skrev 2017-06-10 17:26:01 följande:

Där punkterna är finns det några ord som jag har glömt.

Okej... så skriv vad du vill ha hjälp med då?
  • Anonym (aaaaah)
    Anonym (K) skrev 2017-06-10 17:34:31 följande:
    Okej... så skriv vad du vill ha hjälp med då?
    Jag har skrivit det i TS, jag har glömt orden, de som har åkt gotlandsfärjan några gånger kan veta orden, därför frågar jag. De som vet orden ser att dom saknas där punkterna är. Ganska glasklart vad det gäller.

Om du inte förstod vad jag menade så innebär det nog att du inte har hört den eller inte kan den utantill, kanske därför det blev förvirrande?
  • Anonym (K)
    Anonym (aaaaah) skrev 2017-06-10 17:42:31 följande:

Jag har skrivit det i TS, jag har glömt orden, de som har åkt gotlandsfärjan några gånger kan veta orden, därför frågar jag. De som vet orden ser att dom saknas där punkterna är. Ganska glasklart vad det gäller.

Om du inte förstod vad jag menade så innebär det nog att du inte har hört den eller inte kan den utantill, kanske därför det blev förvirrande?

Haha ja du har glömt orden och inte skrivit vad du behöver hjälp med, då är det inte så lätt att veta om man inte är tankeläsare :)

Nej det är verkligen inte glasklart. Skärp dig och skriv vad du behöver hjälp med istället för att tjafsa.
  • Nyfikna72

Det framgår säkert på båten. Det finns inga krav att man ska kunna det innan.

• Kerubmamman

Jag vet inte exakt vad de säger, men du ska gå till däck/samlingspunkt. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (aaaaah)
    Anonym (K) skrev 2017-06-10 17:48:01 följande:
    Haha ja du har glömt orden och inte skrivit vad du behöver hjälp med, då är det inte så lätt att veta om man inte är tankeläsare :)
    Nej det är verkligen inte glasklart. Skärp dig och skriv vad du behöver hjälp med istället för att tjafsa.
    Du verkar inte vara på hugget idag. Det står tydligt i TS att jag har glömt orden de säger i gotlandsbåtens "i händelse av nödläge, de som åker gotlandsbåten vet vad det är jag pratar om för den där ljuder högt ut i högtalarna så man i princip sjunger i kör till den, varenda jäkla färd, och lång är den också. Jag har skrivit ut delen av texten den börjar med och lagt ut punkter där folk fattar att det saknas text.

Att Du inte förstod skiter jag fullständigt i, jag vill ha orden, jag vill inte behöva förklara för en person som inte är insatt vad det är jag letar efter, hur skulle det hjälpa mig?? Du vet ju uppenbarligen inte vad jag pratar om, så då vet du uppenbarligen inte orden, slöseri med tid!
  • Anonym (aaaaah)
    Nyfikna72 skrev 2017-06-10 18:01:48 följande:
    Det framgår säkert på båten. Det finns inga krav att man ska kunna det innan.
    Klart det framgår på båten! Det var nu (eller då, några timmar sedan) i ett spel med en vän som jag behövde orden, klart man glömmer när man väl sitter o tänker på det. Pyttsan. Orden är fullkomligt meningslösa för mig i vardagen.
    Kerubmamman skrev 2017-06-10 18:08:13 följande:
    Samma svar till dig antar jag, jag behöver dem inte för överlevnad eller något, jag ville bara ha orden.
  • Anonym (K)
    Anonym (aaaaah) skrev 2017-06-10 23:08:13 följande:

Du verkar inte vara på hugget idag. Det står tydligt i TS att jag har glömt orden de säger i gotlandsbåtens "i händelse av nödläge, de som åker gotlandsbåten vet vad det är jag pratar om för den där ljuder högt ut i högtalarna så man i princip sjunger i kör till den, varenda jäkla färd, och lång är den också. Jag har skrivit ut delen av texten den börjar med och lagt ut punkter där folk fattar att det saknas text.

Att Du inte förstod skiter jag fullständigt i, jag vill ha orden, jag vill inte behöva förklara för en person som inte är insatt vad det är jag letar efter, hur skulle det hjälpa mig?? Du vet ju uppenbarligen inte vad jag pratar om, så då vet du uppenbarligen inte orden, slöseri med tid!

Anonym (aaaaah) skrev 2017-06-10 23:09:57 följande:

Klart det framgår på båten! Det var nu (eller då, några timmar sedan) i ett spel med en vän som jag behövde orden, klart man glömmer när man väl sitter o tänker på det. Pyttsan. Orden är fullkomligt meningslösa för mig i vardagen.Samma svar till dig antar jag, jag behöver dem inte för överlevnad eller något, jag ville bara ha orden.

Haha herregud så otrevlig... tagga ner
  • Anonym (aaaaah)
    Anonym (K) skrev 2017-06-10 23:14:44 följande:
    Haha herregud så otrevlig... tagga ner
    Svårt att inte bli irriterad när någon tar upp ens tid utan anledning.
  • Anonym (aaaaah)

För sent nu iaf, jag förlorade spelet. Får väl skriva ner hela "visan" nästa gång jag är på båten, ifall ifall.

• Kerubmamman
    Anonym (aaaaah) skrev 2017-06-10 23:09:57 följande:
    Klart det framgår på båten! Det var nu (eller då, några timmar sedan) i ett spel med en vän som jag behövde orden, klart man glömmer när man väl sitter o tänker på det. Pyttsan. Orden är fullkomligt meningslösa för mig i vardagen.
    Kerubmamman skrev 2017-06-10 18:08:13 följande:
    Samma svar till dig antar jag, jag behöver dem inte för överlevnad eller något, jag ville bara ha orden.

Jag tänkte att det skulle kunna ge dig nån hint om vilka ord som används. Men förlåt så mycket då.
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (aaaaah)
    Kerubmamman skrev 2017-06-10 23:23:30 följande:

Jag tänkte att det skulle kunna ge dig nån hint om vilka ord som används. Men förlåt så mycket då.
    Det jag skrev till dig var inte menat som otrevligt, antar att jag fortfarande var irriterad efter att ha svarat på det andra, sorry.
Svar på tråden Gotlandsfärjan: I händelse av nödläge...