• Ferrum

Har jag inhandlat för dyr present till barnkalas?

Min barn är bjuden på sitt första kalas hos dagiskompisar. Jag ville köpa något som jag tror att de kommer att gilla, det kostade 230kr. Nu när jag läser andra trådar känns det som att jag har lagt på tok för mycket. Kommer jag att skämma ut mig? Hur hade ni reagerat?

A ~ 140515, bebis nr 2 BF 160509
  • Svar på tråden Har jag inhandlat för dyr present till barnkalas?
  • Bibbidi

Spontant låter det som en dyr present. 

Hur jag hade reagerat? Vet inte. Hade nog tänkt "oj" och att du verkligen inte hade behövt köpa en sån dyr present till mitt barn. 

• enmamma

För dyr för barnkalas tycker jag.

Du kan ju komma med en vit liten lögn och säga att du kom över presenten till ett bra pris.

Mina ungar har fått allt från en penna till dator vid barnkalas.

• Ferrum
    Bibbidi skrev 2017-06-08 23:42:19 följande:

Spontant låter det som en dyr present. 

Hur jag hade reagerat? Vet inte. Hade nog tänkt "oj" och att du verkligen inte hade behövt köpa en sån dyr present till mitt barn. 

Tack för ditt svar! Hoppas de "bara" tänker som dig. Är bara orolig att alla andra ska köpa runt 50kr, då säger de nog inte bara oj, utan "hon måste vara dum i huvudet" haha
  • Ferrum
    enmamma skrev 2017-06-08 23:44:55 följande:

För dyr för barnkalas tycker jag.

Du kan ju komma med en vit liten lögn och säga att du kom över presenten till ett bra pris.

Mina ungar har fått allt från en penna till dator vid barnkalas.

Det värsta är att det är en sak som man lätt kan få fram priset på.
    Jag får antingen lämna tillbaks imorgon eller stå mitt kast och skämmas.
    Det var som sagt svårt att veta nivån, nu har jag lärt mig till nästa kalas.
  • Alexi

Ts, du kan väl säga att du hade en rabattkupong så att du betalat halva priset?

Svar på tråden Har jag inhandlat för dyr present till barnkalas?