• Funnybabe

Är det nån här som gravid och ta Elevanse för sin Adhd/Add?vilken döde?

Hej

Jag är gravid i vecka 28 och har Add undra om det nån här som ta Elevanse för sin Add eller adhd. Jag känner att jag behöver det. Jag har försökt att vara utan under graviditeten nu men jag känner att mitt liv är stressigt ,kaos och obalans.Jag har pratat med läkaren han säg att jag får ta men i lägre dose.Men han säger att det finns ingen forskning om hur påverka gravida och fostret. Så jag vet inte vad jag ska göra nu

Baby
  • Svar på tråden Är det nån här som gravid och ta Elevanse för sin Adhd/Add?vilken döde?
  • gussi666

det ska du definitivt inte göra om du inte vill ha en tjackis till barn eller missfall.

• Anonym (Ssss)

Hej jag vet inte hur gammal denna tråd är men jag vill bara säga detta att jag är gravid och tar elvanse 50 mg för att läkaren sagt att det är nödvändigt. 
    Jag vet inte hur du gjort nu men om du behöver detta till någon annan gång kan jag säga till dig att vara lugn. Det som kan ske är att barnet föds tidigare och att du kan få högt blodtryck det är det enda som har kunnat visats och de chanserna är väldigt väldigt låga men man vill helst ta bort elvansen under graviditet för säkerhets skull. 
    Dem här människorna som skriver att du har större chans att få missfall och att ditt barn kan få beroende utav något slag vet inte vad dem snackar om och detta kan jag säga eftersom flera läkare tydligt sagt att det inte är någon större fara. 

• Anonym (Absolut inte)

Det är väl bara att läsa i Fass? Vill man ha ett nyfött barn med abstinenssymtom så är det ju bara att fortsätta med Elvanse. Personligen skulle jag verkligen inte utsätta mitt foster för det. 

Svar på tråden Är det nån här som gravid och ta Elevanse för sin Adhd/Add?vilken döde?