NELJ skrev 2017-06-07 00:16:51 följande:
Jag håller inte alls med dina bedömningar av åsikterna i debatter.
Min uppfattning är att de flesta är för att försöka lagföra IS-återvändare. Att det inte görs i större skala beror på luckor i lagen och bristande polisiära resurser.
Dömda brottslingar med annat medborgarskap än svenskt utvisas ju redan, inte alla men ändå. Dock sker det efter straff vilket man kan fundera på om det är rätt.
Det pågår många diskussioner om invandringens kostnader. Sanandaijs bok har ju t.ex. lyfts i många medier som annars skulle kallas "pk".
Jag tycker man är för sväv när man ser sociala medier som en spegling av samhällsdebatten. Jag diskuterar ofta invandring med vänner och bekanta från många olika politiska läger och de diskussionerna är mycket mer nyanserade än det du visar upp här. Men utgår man från utspel och rubriker så blir världen fort väldigt svartvit.
Tycker det är hemskt att man många gånger inte utvisar sexualbrottslingar från MENA-länderna. Och de som utvisas väljer ändå att stanna kvar som illegala. En afghan i en stad nära mig fick 12 månader för våldtäkt och kom ut efter 8 månader.
Nu är han ute och det är han själv som ska se till att han kommer från Sverige.
Packet som begår dessa brott ska hem, bryr mig inte om vad som händer med dem i deras hemländer.
Är ju knappast en förlust för världen om de dödas.