Hur mycket rasism accepterar du hos någon du dejtar?
Med din definition mycket hög.
Med min definition ingen alls.
Risken är såklart rätt liten att en rasist vill dejta mig eftersom jag är varken vit , svensk eller kristen.
Med din definition mycket hög.
Med min definition ingen alls.
Risken är såklart rätt liten att en rasist vill dejta mig eftersom jag är varken vit , svensk eller kristen.
Så kallade antirasister är väldigt ofta intolleranta och fördomsfulla.
längst ner på deras skala står en:
Man, vit, kristen, äldre, hetrosexuell och gärna skåning.
Dom har redan tryckt en rasiststämpel i pannan på en sådan innan han
öppnat munen.
Man kan ju inte dömma andra efter sig själv och sin bekantskapskrets, generalisera är mycket dumt att göra men tyvärr vanligt
Grattis du lyckades påpeka det själv: dina erfarenheter
Nej jag är inte så dum att jag generaliserar hela grupper efter vare sig min erfarenheter eller min omgivning, jag är intelligent nog att inse att mina erfarenheter gäller just bara de personer som jag har mött vilka är försvinnande få när man ser till helheten
Brukar du generallisera även när det gäller annat? Alla sd:are har spelproblem som Åkesson? Vänsterhänta är bra på golf(man känner en duktig väsnterhönt golfspelare) osv osv
Grattis du lyckades påpeka det själv: dina erfarenheter
Nej jag är inte så dum att jag generaliserar hela grupper efter vare sig min erfarenheter eller min omgivning, jag är intelligent nog att inse att mina erfarenheter gäller just bara de personer som jag har mött vilka är försvinnande få när man ser till helheten
Brukar du generallisera även när det gäller annat? Alla sd:are har spelproblem som Åkesson? Vänsterhänta är bra på golf(man känner en duktig väsnterhönt golfspelare) osv osv