Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Hur mycket rasism accepterar du hos någon du dejtar?

Med din definition mycket hög.

Med min definition ingen alls.

Risken är såklart rätt liten att en rasist vill dejta mig eftersom jag är varken vit , svensk eller kristen.

• Anonym (K)
    Anonym (Micke) skrev 2017-06-07 17:48:48 följande:

Så kallade antirasister är väldigt ofta intolleranta och fördomsfulla.

längst ner på deras skala står en:

Man, vit, kristen, äldre, hetrosexuell och gärna skåning.

Dom har redan tryckt en rasiststämpel i pannan på en sådan innan han

öppnat munen.

"Så kallade antirasister" är inte bara intolleranta och fördomsfulla utan ofta rasister också.

De gapar gärna högt om att alla de inte gillar / tycker som samma är rasister , men ofta avslöjar sig när de umgås med invandrare i vardagslivet och glömmer hyckla och låtsas.

The lady doth protest too much, methinks...
  • Anonym (K)
    Anonym (dåligt) skrev 2017-06-08 11:56:40 följande:

Man kan ju inte dömma andra efter sig själv och sin bekantskapskrets, generalisera är mycket dumt att göra men tyvärr vanligt

Jag pratar inte heller om mina "bekantskapskrets" utan mina erfarenheter som invandrare i Sverige.

Är det bättre att utgå ifrån dina erfarenheter ?

Eller fantasiera ihop saker ?

Det är väl inte så konstigt att man pratar om vad man själv upplevt och inte någonting man hittar på.
  • Anonym (K)
    Anonym (dåligt) skrev 2017-06-08 14:08:27 följande:

Grattis du lyckades påpeka det själv: dina erfarenheter

Nej jag är inte så dum att jag generaliserar hela grupper efter vare sig min erfarenheter eller min omgivning, jag är intelligent nog att inse att mina erfarenheter gäller just bara de personer som jag har mött vilka är försvinnande få när man ser till helheten

Brukar du generallisera även när det gäller annat? Alla sd:are har spelproblem som Åkesson? Vänsterhänta är bra på golf(man känner en duktig väsnterhönt golfspelare) osv osv

Ja , det verkar att just för din skull måste man skriva ner allting väldigt detaljerat så att även du förstår.

Är man intelligent förstår man att man skriver om sina erfarenheter och inte andras.

Brukar du alltid komma med illa dolda förolämpningar när du har inget vettigt att säga?
  • Anonym (K)
    Anonym (dåligt) skrev 2017-06-08 14:08:27 följande:

Grattis du lyckades påpeka det själv: dina erfarenheter

Nej jag är inte så dum att jag generaliserar hela grupper efter vare sig min erfarenheter eller min omgivning, jag är intelligent nog att inse att mina erfarenheter gäller just bara de personer som jag har mött vilka är försvinnande få när man ser till helheten

Brukar du generallisera även när det gäller annat? Alla sd:are har spelproblem som Åkesson? Vänsterhänta är bra på golf(man känner en duktig väsnterhönt golfspelare) osv osv

Jag svarar inte mer , så slösa inte tid på flera påhopp.

Man förstår vad du är ute efter.
Svar på tråden Hur mycket rasism accepterar du hos någon du dejtar?