Inlägg från: Anonym (anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anna)

Hur mycket rasism accepterar du hos någon du dejtar?

Själv tolkar jag ingen av de alternativen du gett som att personen är rasistisk.

Däremot: om personen konstant pratar om det = fetbort. Orka liksom.

• Anonym (anna)
    Anonym (TS) skrev 2017-06-06 20:04:15 följande:
    I den svenska samhällsdebatten har exempelvis borgerliga debattörer som kritiserat regeringens satsningar på IS-återvändare stämplats som rasister. Därför tänkte jag att det var en passande etikett att kalla all sådan kritik för rasism.
    Ja, rasist är ett ord som numera kan användas till lite allt möjligt, men jag tänker inte kalla det rasistiskt.

Jag valde "hög" mest för att många invandrare inte "kan" återvända då det är för osäkert i deras hemland. Antar att "de flesta" i "mycket hög"-valet kan ha syftat på de som har fred i sina hemländer, men jag vill gärna att min partner är lite human.
  • Anonym (anna)
    Anonym (Kritisk) skrev 2017-06-06 20:05:35 följande:
    Jag är själv långt mer "kritisk" än dina alternativ så de med "öppna hjärtan" går totalbort  för mig.
    Alla till vänster är otänkbara partners.
    Jag är dock vänster och valde "hög" Skål
  • Anonym (anna)
    Anonym (Kritisk) skrev 2017-06-06 20:13:11 följande:
    Fast alla partier till vänster är ju väldigt välvilligt inställda till invandringen, hur går det ihop?
    Jag håller inte med om deras invandringspolitik, dock är det där jag hör hemma i alla andra ämnen.
  • Anonym (anna)
    Anonym (Kritisk) skrev 2017-06-06 20:15:59 följande:
    Ok, tack för svar.
    Du är medveten om att deras prioriteringar på andra än oss svenskar gör det svårt för dem att kunna föra sin "gamla vänsterpolitik" va?
    Jag är medveten om att det inte håller, det de håller på med, men jag hoppas de inser det snart.
  • Anonym (anna)
    Anonym (TS) skrev 2017-06-06 20:17:33 följande:
    Jag har själv inte röstat i tråden och föredrar att hålla mig neutral. Jag försökte identifiera fem huvudlinjer i den svenska invandringsdebatten och göra praktiskt hanterbara svarsalternativ av dem.

Jag tycker bara att det är intressant att se vilken acceptans som finns för åsikter som anses vara rasistiska eller starkt invandringskritiska i dejtingsammanhang.
    Förstår det. Får hoppas att folk inte undviker att rösta/svara bara för att du har satt rasist-ordet på det, en del blir nog ganska obekväma, men det är bra att man kan vara anonym i kommentarerna iaf.
Svar på tråden Hur mycket rasism accepterar du hos någon du dejtar?