nihka skrev 2017-06-09 23:10:06 följande:
Nej, det mesta är inte farligt "nuförtiden". Att inte äta frukost är inte bra för kroppen. Jag länkade till en studie som visar att den som inte äter frukost utsätter sig för en 30-procentig ökning av risken att drabbas av hjärtinfarkt.
Vadå "Punkt"? Det är bara din åsikt. Acceptera att andra har andra åsikter än dig.
En släkting och ens barn är två helt skilda saker. Förhoppningsvis har släktingen, om det handlar om ett barn, föräldrar som tar det ansvaret.
Och? Det är forfarande ts rätt att välja om hon vill äta frukost eller inte. Dessutom vet man inte om det där är sant eller inte.
Jättemånga människor röker och dricker, trots att de vet att det är farligt. Det är ändå upp till dem hur de vill göra.
Om du på riktigt tror att pappan kan bestämma om ts ska äta frukost eller ej så..
Det accepterar jag, jag säger bara att det är MITT VAL att inte äta frukost och samma gäller ts. Det är ts val vad hon vill äta och när, det angår inte pappan eller någon annan.
Nja, om det handlar om ett myndigt barn som klarar sig själv så är det inte helt olika saker.
Bossa över ens dotters/sons klädsel, matvanor osv gör man kanske om det är ett 6 årigt barn.
När barnet börjar bli äldre så bestämmer man inte vad barnet ska äta och klä sig i, eller hur ofta hen ska hälsa på. Speciellt inte om det gäller en 18 åring.
Sen så bestämmer man inte över sitt myndiga barn bara för att hen bor under förälderns tak. Man sätter regler som gäller hemmet, som att man inte får äta på rummet, till exempel. Inte saker som gäller den myndiges kropp.