Min pappa tror att han forfarande bestämmer över mig
Jag är uppfostrad med vetskapen att "så länge du bor under mitt tak gör du som jag säger" och jag uppfostrar mina barn på samma sätt. Mognad har inget med ålder att göra!
Jag är uppfostrad med vetskapen att "så länge du bor under mitt tak gör du som jag säger" och jag uppfostrar mina barn på samma sätt. Mognad har inget med ålder att göra!
Nej, mognad har inte så mycket med ålder att göra även om den brukar komma med tiden. Vi ser också lite olika på vad mognad är.
Tror att det blivit andra reaktioner om pappan skrivit tråden.
Måste du verkligen lägga dej i småsaker och få din vilja igenom hela tiden?
Måste du bli arg eller stött när hon säger emot, kan du inte diskutera det som en vuxen? Äpplet faller inte långt från trädet, sådan far sådan dotter. Hon blev lika envis som du, skyll dej själv.
Andra hade skrivit "bra att du inte curlar", omognad kan ju aldrig vara en konsekvens av förälderns beteende så länge den inte curlar.
"så länge du bor under mitt tak gör du som jag säger" som andra har påpekat så gäller det bara regler för själva hemmet, du har längre någon auktoritet som förälder när ditt barn blir myndigt och har inte mycket att säga till om. Är det också barnets hem är det inte bara "mitt tak" så barnet har också något att säga till om.
Har man svårt att acceptera det... tja mognad har ju inte med ålder att göra.
Du har inget att säga till om gällande dina myndiga barns klädsel eller matvanor. Att bestämma över hemmet är en helt annan sak. Det är något du och ts far inte verkar kunna skilja på.