Inlägg från: Katten Lilla |Visa alla inlägg
  • Katten Lilla

Min pappa tror att han forfarande bestämmer över mig

Anonym (Ink master) skrev 2017-06-06 15:09:16 följande:

Låter som en helt normal förälder som bryr sig och vill umgås med sitt barn. Och med tanke på att han var sån innan du blev 18 år så är det ju ingen nyhet för dig, du vet hur din pappa är. Och bara för man är 18 år blir man inte automatiskt vuxen. Du bor hemma hos din morsa tex. Och även om du är 12 eller 32 så bestämmer hon hemma. Så istället för att gå runt och säga att du är vuxen nu så kan du börja bete dig vuxet istället.

Det är inte ett friskt beteende att kontrollera vad ens myndiga son/dotter ska ha för kläder eller äta för mat.

Såklart bryr man sig forfarande om sitt barn, men man har ingen rätt att lägga sig i såna här basic saker. Just nu riskerar ts pappa att förstöra relationen mellan dem, så som han håller på och förminskar henne.

Ja, ts morsa bestämmer hemma hos henne, men hon bestämmer inte över ts. Stor skillnad.

Kan inte se vart ts har sagt att hon är vuxen? Verkar snarare vara du som förväxlar myndig med vuxen.
  • Katten Lilla

Ts, jag förslår att du sätter dig ner nån dag då stämningen är bra mellan er och pratar med honom. Säg att du uppskattar hans omtanke men att du inte vill att han lägger sig i dina matvanor eller din klädsel. Har han något innanför pannbenet så förstår han dig, annars tycker jag att du kan ta avstånd tills han kommit på det.

• Katten Lilla
    John22 skrev 2017-06-06 15:37:31 följande:

En pappa som inte vill att hans dotter ska se billig ut, gissar jag. En förälder är inte en polare som ska sitta och säga vad man vill höra.

Uttrycker man sig i såna ord så får man nog ta att ens dotter inte vill komma och hälsa på längre.
  • Katten Lilla
    Less is more skrev 2017-06-06 17:01:52 följande:

Det är väl inte helt fel att säga att en klädsel ser lite "billig" ut om det är så.

Jag tycker det.

Sen råder det ju delade åsikter kring vad som ser "billigt ut".
Svar på tråden Min pappa tror att han forfarande bestämmer över mig