Inlägg från: taquine |Visa alla inlägg
  • taquine

Min pappa tror att han forfarande bestämmer över mig

Anonym (Hm) skrev 2017-06-06 15:22:12 följande:
    Jag undrar vilken farsa som säger till sin dotter att hon ser billig ut?
    Nu är jag inte farsa men däremot morsa;) Och hade lätt sagt till min dotter om jag tyckte hon såg billig ut. 
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Hm) skrev 2017-06-06 15:52:00 följande:
    Då får du väl skylla dig själv om hon blir arg och inte vill besöka dig längre, istället för att ringa och tjata i telefonen.
    Va? 
    Mig veterligen träffas vi väldigt ofta  och har en underbar relation . Tyvärr verkar det inte som du har det med dina föräldrar .
    Goodness me
  • taquine
    Classic chick skrev 2017-06-06 16:21:47 följande:
    Fast det spelar ju ingen roll vad han vill. Ts klär sig hur hon vill, det finns inget han kan göra åt det så hans kommentarer är bara onödiga.

Sen är jag väldigt nyfiken på att höra varför det är billigt att ha en genomskinlig tröja. Är det också billigt att ha bikini på sig? Är det billigt att som kille gå runt med bar överkropp? För är ganska säker på att han inte resonerar på samma sätt där.
    Det behöver inte alls vara onödiga kommentarer, kanske ts tänker till. Och om du inte fattar själv att det kan se billigt ut att springa omkring i en genomskinlig tröja /linne så är det nog inte så mycket att göra;)
    Vad har bikini med det hela att göra ? Det har du väl när du badar och solar , inte annars. 
    Goodness me
  • taquine
    Classic chick skrev 2017-06-06 16:41:26 följande:
    Är det även billigt då med korta kjolar? Eller att visa klyfta? Hm, mycket som blir billigt med detta resonemang. ;)

Jag brukar gå omkring i bikini på altanen hemma när det är soligt och varmt. Men antar att det är billigt det också, eftersom att det är billigt att gå runt med en genomskinlig tröja när det är varmt. ;)
    Nu tramsar du ju bara...tja om du vill visa muffen i den korta kjolen så kan det nog anses billigt Att visa klyfta är väl inget fel.

Jag brukar också ha bikini på min altan , varför skulle det vara billigt. Inte så att jag går ut med hunden i den och visar upp mig för grannskapet. Lite väl patetiskt , eller hur?
    Goodness me
  • taquine
    Kuddebarn skrev 2017-06-06 17:18:24 följande:
    Varför är det fel att gå runt med en genomskinlig tröja men inte att visa klyfta?
    Driver du? Ok jag tycker du ska grunna på det en stund...

FL när det är som bäst...
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Eh) skrev 2017-06-06 17:38:33 följande:
    Men snälla, åk till Saudiarabien om du vill täcka dig.

I Sverige är det jämställt och här klär man sig hur man vill.
    Var har jag skrivit att jag vill täcka mig? Skrev vad jag ansåg såg billigt ut, en jäkla skillnad.Och nej , Sverige är inte jämställt , visst klä dig hur du vill men du kommer bli klassad antingen du vill eller inte..
    Ponera en kille  går  med bar överkropp bland folk eller att en kvinna gör det , vilka av dom skulle det reageras mest på?

Goodness me
  • taquine
    Anonym (C) skrev 2017-06-07 11:27:10 följande:

Lider lite med dig, TS. Jag är 51 år och min mamma försöker fortfarande bestämma över mig... Vi har nycklar till varann (hon är över 80 så saker kan ju hända), men hon går hem till mig och vattnar mina blommor och flyttar om, jag får spader men har låtit henne hållas. Men i höst flyttar jag och min särbo ihop och då kommer hon inte att få ha en nyckel. Att jag ska bli sambo igen föll inte i god jord heller kan jag säga... jag kallar henne åsiktsmaskin, och nästan allt är negativt dessutom. Suck.

Har en vän som har det som du, hennes mamma stolpar in dygnets alla timmar.Rafsar och rotar i kyl och skafferi och har åsikter om städning eller vilka hon umgås med , t.o.m när hon haft någon man på besök ska hon dit. Trots många av oss sagt till hon ska sätta ner foten så fortgår det.
    Denna vän är 40+ med en vuxen son och tillika farmor.
    Hade inte stått ut en dag att ha det så...

Bra att hon inte får nyckel när du blir sambo!(tummen upp)
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (SuckitUp) skrev 2017-06-09 11:16:16 följande:

Jag är 20 och flyttade hemifrån för fyra år sen, min pappa håller fortfarande koll på om jag äter bra. Tror han mig inte så tar han med sig en kasse mat när han kommer.

Han är rädd om dig och omtänksam . Min pappa gjorde gröt till mig varje morgon när jag gick på gymnasiet , då jättejobbigt, nu ser jag det som något fint;)

Goodness me
Svar på tråden Min pappa tror att han forfarande bestämmer över mig