Inlägg från: Anonym (Escitalopram här också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Escitalopram här också)

Tjatigast på familjeliv! Vill bara ha råd/stött när det vänder m SSRI?!

Det kan ta upp till sex veckor innan det vänder. Åt också escitalopram innan och hade riktigt jobbiga insättningsbesvär, men sedan vände det och jag har aldrig mått bättre! Bytade efter några månader men av andra anledningar. 

Håll ut!

Hur går det ts? Det tog sex veckor innan det vände totalt, men det kom smygandes för mig. Helt plötsligt en dag insåg jag chockat att jag inte haft ångest på länge. 

Hoppas du mår bättre!

Härligt att det vänt! Jag bytte också för att jag gäspade i tid och otid och inte hade motivation till annat... Men det är helt olika för olika människor. Försök att inte tänka för mycket på det och leta symptom. Har en vän som helt blev av med tröttheten efter ett tag. Jag bytte till venlafaxin, som går på både serotonin (ångestdämpande, upphöjande) och noradrenalin (ork, motivation, energi). Har mer energi nu än tidigare.

Men som sagt... Låt det gå ett tag. Det kan som sagt vända, tar tid innan det helt stabiliseras. Ge det tre månader totalt innan du börjar fundera på att byta :) ja ifall inget annat börjar kaosa såklart.

Svar på tråden Tjatigast på familjeliv! Vill bara ha råd/stött när det vänder m SSRI?!