• Anonym (Ångerfylld)

Måste bli ren!

Okej så jag rökte ca 1 gram hasch i onsdags natt (31/5). Jag sneade totalt. Har grova minnesluckor (kommer knappt ihåg något alls), kaskadspydde så fort någon rörde vid mig, kunde inte röra på något förutom mitt huvud och knappt det. Mådde för jävligt dagen efter men nu är det lugnt. Så till saken: hur vet jag om att jag inte kommer pissa positivt? Måste pissa senast på torsdag (8 juni). Jag har rökt typ fyra/fem gånger i augusti 2016 och då fick jag bara de positiva effekterna. Sedan rökte jag två gånger januari nu 2017 och en av gångerna däckade jag och fick liknande effekter som i onsdags. 
    Som sagt så måste jag ta urinprov den åttonde och måste verkligen visa negativt då. Tror ni jag kommer vara positiv? Är drygt 170 och väger ungefär 70 kilo. Har rätt dålig ämnesomsättning. Är det något mer som kan spela in så fråga bara. 

• Svar på tråden Måste bli ren!
  • klyban

Du överdriv din konsumtion, trodde du det skulle gå bra?
    Antar alkohol också, det brukar bli en del spya då, speciellt om du har druckit lite större mängder.

Vid den åttonde borde du ren, om nu du bara rökte denna gång.
    Altl annat vore mycket ologiskt, då man säger efter ett rök tillfälle 2-7 dagar, som man kan påvisa metabioliter i urinen.
    Mer troligt är 1-2 dagar, du rökte på en rätt bra mängd så någon dag till kanske.
    Men samtidigt, så är det svårt att ge bra svar, när du har så stora spann som vi har här.

• Anonym (Ångerfylld)
    klyban skrev 2017-06-05 17:37:21 följande:

Du överdriv din konsumtion, trodde du det skulle gå bra?
    Antar alkohol också, det brukar bli en del spya då, speciellt om du har druckit lite större mängder.

Vid den åttonde borde du ren, om nu du bara rökte denna gång.
    Altl annat vore mycket ologiskt, då man säger efter ett rök tillfälle 2-7 dagar, som man kan påvisa metabioliter i urinen.
    Mer troligt är 1-2 dagar, du rökte på en rätt bra mängd så någon dag till kanske.
    Men samtidigt, så är det svårt att ge bra svar, när du har så stora spann som vi har här.

Jag vet att det var jävligt dumt av mig, ja. Drack ingen alkohol. Direkt när jag kom in efter jag rökt så la jag mig på golvet sen tog det bara några minuter innan jag var helt borta. Jag är 19 år. Men du tror att jag är ren till den 8onde eller?
  • Anonym (??)

Varför är du ångerfull?

• Vaullio
    klyban skrev 2017-06-05 18:24:53 följande:

Jag kan bara säga det är troligt, garantier kan jag inte ge dig.

Nästa gång(om det sker), rök mer normala mängder.

För det var ju uppenbart det inte fungerar och röka så.

Sen röka som ung är inte en bra idé, då det som händer om du blir påkommen är inte bra.

Då samhället älskar och straffa ut "knarkare".

Om du skickar pm, så kan jag säga lite mer.

Förutom att de rättsliga påföljderna är tuffa är risken för psykisk sjukdom (tex schizofreni) betydligt större om man röker som ung. Vill TS absolut göra det är det smart att vänta några år. Risken finns fortfarande då, men den är mycket mindre.
  • Anonym (Ångerfylld)
    Anonym (??) skrev 2017-06-05 18:50:11 följande:

Varför är du ångerfull?

Kommer gå åt helvete för mig om jag pissar positivt. 
  • klyban
    Anonym (Ångerfylld) skrev 2017-06-05 21:04:21 följande:
    Kommer inte röka mer. Har varit placerad på 11 olika ställen de senaste 2 åren, tro mig jag vet.
    Varför har du blivit det, psykisk ohälsa?
  • Anonym (Ångerfylld)
    klyban skrev 2017-06-05 21:42:58 följande:
    Varför har du blivit det, psykisk ohälsa?
    Ja,dock inget jag vill gå in på. Allt jag vill veta är bara hur stor sannolikhet det är att jag pissar positivt den 8onde. 
  • cuckmeister

Vad du rökt innan är irrelevant, utan däremot vad du rökt å sistone.
    Hade du varit seriös med vad ditt "pissprov" innebar och vad eventuella konsekvenser av att ta drogerna medförde så hade du inte tagit dom

Hoppas du åker dit.

• Heropsychodreamer

Du ska lämna urinprov där dom sticker i en teststicka va? Dom får svaret snabbt? Det du ska göra om du testar positivt är att omedelbart kräva att provet ska skickas på analys. Det betyder att provet går igenom en gaskromatograf. Dom där teststickorna är inte särskilt pålitliga. Jag testade positivt på cannabis på en sån sticka i mars. Jag har inte sett cannabis på 15 år. Ingen jag umgås med röker vad jag vet. Den enda är min granne som jag inte umgås med (känner lukten av det när han röker).

Det som har hänt är att någon cannabismolekyl fastnat på mig och letat sig ner i provet så blev det positivt. Så kräv att dom skickar det vidare på analys om det blir positivt.

Alternativ: Du verkar inte kunna låta bli trots att du vet att du blir testad. Kanske erkänna och ta den hjälp dom erbjuder? Hur gammal är du?

• klyban
    Heropsychodreamer skrev 2017-06-06 12:40:04 följande:
    Du ska lämna urinprov där dom sticker i en teststicka va? Dom får svaret snabbt? Det du ska göra om du testar positivt är att omedelbart kräva att provet ska skickas på analys. Det betyder att provet går igenom en gaskromatograf. Dom där teststickorna är inte särskilt pålitliga. Jag testade positivt på cannabis på en sån sticka i mars. Jag har inte sett cannabis på 15 år. Ingen jag umgås med röker vad jag vet. Den enda är min granne som jag inte umgås med (känner lukten av det när han röker).

Det som har hänt är att någon cannabismolekyl fastnat på mig och letat sig ner i provet så blev det positivt. Så kräv att dom skickar det vidare på analys om det blir positivt.

Alternativ: Du verkar inte kunna låta bli trots att du vet att du blir testad. Kanske erkänna och ta den hjälp dom erbjuder? Hur gammal är du?

Den läser man för ofta :/
    Om man ska testas, så är det smartast att låta bli.
    I alla fall en drog som kan sitta upp till 7 dagar efter ett konsumtionstillfälle.

• Anonym (Ångerfylld)
    Heropsychodreamer skrev 2017-06-06 12:40:04 följande:

Blev i princip tvingad idag och visade positivt. 
    Varken soc eller boendet jag bor på vet att jag rökt innan. Har ALDRIG behövt pissa innan. Varken på SiS eller på behandlingshemmet jag bodde på innan detta. Efter detta kommer jag absolut inte röka igen. Är 19.
  • Anonym (........)
    Anonym (Ångerfylld) skrev 2017-06-06 20:31:28 följande:

Blev i princip tvingad idag och visade positivt. 

Varken soc eller boendet jag bor på vet att jag rökt innan. Har ALDRIG behövt pissa innan. Varken på SiS eller på behandlingshemmet jag bodde på innan detta. Efter detta kommer jag absolut inte röka igen. Är 19.

Kommer inte hända så mycket. Lite hårdare kontroller en tid framöver. Och nej, du verkar inte mogen för konsekvenser så du borde inte röka mer
Svar på tråden Måste bli ren!