Orka jobba?
Hej
Tänkte höra hur många av er som orkar jobba på som vanligt i början av graviditeten, alltså innan v12?
Jag mår extremt dåligt redan och jag har ett väldigt tungt arbete, arbetar natt i hemtjänsten.
Hej
Tänkte höra hur många av er som orkar jobba på som vanligt i början av graviditeten, alltså innan v12?
Jag mår extremt dåligt redan och jag har ett väldigt tungt arbete, arbetar natt i hemtjänsten.
Funkade inte för mig då jag spydde och mådde/mår illa hela tiden. Ska jobba 50% nu är i vecka 12.
Jag har jobbat på som vanligt fram till v. 32, efter det här jag fått högt blodtryck och mått sämre men planerar att jobba fram till v 36.
Jag jobbar som vårdare på äldreboende, en del av de tyngre sysslorna har jag fått avstå de senaste veckorna, och fått fysiskt lättare arbetsuppgifter.
Ts:finns det möjlighet till anpassade sysslor inom hemtjänsten, kanske byta till dagtid?
Funkade inte för mig då jag spydde och mådde/mår illa hela tiden. Ska jobba 50% nu är i vecka 12.
Jag har jobbat på som vanligt fram till v. 32, efter det här jag fått högt blodtryck och mått sämre men planerar att jobba fram till v 36.
Jag jobbar som vårdare på äldreboende, en del av de tyngre sysslorna har jag fått avstå de senaste veckorna, och fått fysiskt lättare arbetsuppgifter.
Ts:finns det möjlighet till anpassade sysslor inom hemtjänsten, kanske byta till dagtid?
Jag brukar vara dödstrött de första veckorna, så jag har i princip kommit hem, ätit och sen somnar och sovit tills det är dags att gå till jobbet. Inte roligaste frun/morsan i stan direkt Men det har gått över.
Jag brukar vara dödstrött de första veckorna, så jag har i princip kommit hem, ätit och sen somnar och sovit tills det är dags att gå till jobbet. Inte roligaste frun/morsan i stan direkt Men det har gått över.
Jag mådde prima så jag jobbade enda fram till bf ????
Jag var jättetrött de första veckorna, men jobbade på och kollapsade när jag kom hem . Det blev bättre efter v. 15 ungefär. Följande 4 mån mådde jag jättebra, men blev trött igen i v. 35. Jobbade heltid till v 39.
Jobbar dag på hemtjänsten. Kunna jobba som vanligt men jag har mått väldigt bra. Endel trix med mellanmål o så för att inte börja må illa. Vid v.12-14 brukar de vänta o bli bättre hoppas de blir så för dig också!
Pratat med bm om illamåendet?
Jag var hemma sjuk en vecka med barn ett för jag inte klarade att äta. Barn två jobbade som vanligt
Jag funderar på att börja med att gå ner till 70% istället för 90%, jag är inte så långt gången så hoppas att jag snart ska må bättre.
Det är inte så klokt att gå ner i tid nu om du inte kan bli sjukskriven på den procent du inte jobbar, eftersom att ifall du frivilligt går ner i tid när det är mer än sex månader kvar till beräknad födsel så kommer din föräldrapenning bli lägre än baserad på 90%. Försök bli deltidssjukskriven i första hand och sedan kan du annars gå ner i tid när det är mindre än sex månader kvar till BF (om du inte redan har gått ner i tid på grund av tidigare barn och skyddar en heltids-SGI, då måste du fortsätta skydda den fram till barnet föds). Hoppas du mår bättre snart!
Oh tack för det svaret, visste jag inte ens om, ska prata med min bm på måndag och se vad hon säger :)
Jag funderar på att börja med att gå ner till 70% istället för 90%, jag är inte så långt gången så hoppas att jag snart ska må bättre.