Anonym (Ambulanssjuksköterska) skrev 2017-06-08 14:50:15 följande:
Jag har hela tiden, i diskussionen oss emellan, hänvisat till patientsäkerhet, uppföljning mm. Vad du däremot hävdar, är ju att jag skriver om nyfikenhet, jag väljer bort det ordet, och håller mig till saken, varför svarar du inte på om du anser det vara tillåtet vad gäller uppföljning mm? Om du nu utger dig för att vara doktor, så borde du vara väldigt öppen för att hela vårdkedjan kan ta del av patientens journal (obs ej psyk) för att säkerställa god vård, vilket även underlättar arbetet för de som kommer efter ambulansensen.
Istället lägger du tid på att hänga upp dig på petitesser, jag skriver aldrig nyfikenhet, det är du som gör, Jag tog det en nivå högre upp direkt, Du valde att ligga kvar därnere och kräla! Doktor in my ass....
terska) skrev 2017-06-08 14:50:15 följande:[/quote-nick]
"Jag har hela tiden, i diskussionen oss emellan, hänvisat till patientsäkerhet, uppföljning mm. "
Haha nä det har du inte gjort.
"Vad du däremot hävdar, är ju att jag skriver om nyfikenhet,"
Jag skriver att man inte får göra det av nyfikenhet, du skriver att jo det får man visst! Alltså är vi där igen, antingen läser du inte vad du svarar på och säger emot, eller så läser du men vet faktiskt inte hur det ligger till.
"varför svarar du inte på om du anser det vara tillåtet vad gäller uppföljning mm?"
I en del områden är systemet öppnare för uppföljning. Har aldrig påstått något annat ö h t.
Your ass? Nej jag har aldrig med ändor att göra i min yrkesutövning.
På riktigt är det skrämmande om personer med så bristande språklig kompetens har tillgång till journalanteckningar som kan vara väldigt känsliga och i synnerhet om de läses fel. Nu känner jag mig dock ganska säker på att verkligheten inte är så illa som det ska verka här. Man kan ju hitta på vad som helst på nätet men ibland blir det för glest mellan maskorna.
Hoppas pulsen lugnat sig och själen får ro.
Nu ska jag gå på mitt pass.