Inlägg från: Antonia92 |Visa alla inlägg
  • Antonia92

Någon fått botox och/eller filler under graviditeten och fört sitt barn? Eller har en abort gjorts?

Ni behöver inte oroa er för att ni tagit botox och att barnet nu ska ha fosterskador eller liknande.
    Jag har kronisk migrän och får botox injectioner var 3 månad för att ens kunna fungera normalt (har gjort det i 11 år). 
    Riktlinjerna kring att man inte ska ta botox under graviditeten är för att det inte gjorts några studier på hur det kan påverka fostret. Med det sagt, finns det inte heller några studier som påvisar att det är farligt. Dock finns det en hel del människor likt mig som behöver ta det trots graviditet. Att göra det när man faktiskt inte behöver är inte att rekommendera. Varför utsätta sig för en risk man inte behöver? Men ni som fått injectioner och nu upptäckt att ni är gravida behöver inte oroa er.

Planerar ni för att bli gravida är det dock bra att boka in era besök i samband med mensen så ni hinner upptäcka om ni är gravida. Min senaste mens var den 20/4 och senaste gången jag fick botox var 26/4. Då har man hunnit se att man inte blivit gravid inför besöket.

@Sandstrand1 jag blev alltså gravid ca 1-2 veckor efter min senaste injection och det ska inte vara någon fara. 

Svar på tråden Någon fått botox och/eller filler under graviditeten och fört sitt barn? Eller har en abort gjorts?