Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.
Hej!
Jag vill mest skicka ett meddelande för att tala om för dig att du inte är ensam. Här är en till som förvandlats från en rolig och glad tjej till en riktig häxa. Här beror våra problem på manlig faktor (inga spermier) så vi ligger ju verkligen inte för att skaffa barn vilket är positivt. Tvärtom är sexlivet väl fungerande. Dock kan jag ibland känna sån ilska över att just min man saknar spermier! Vår relation är fläckfri annars. Vi ska skaffa barn med hjälp av donerade spermier men även där är jag livrädd för att det inte ska gå. Har bildat ngn uppfattning i huvudet att jag endast kan bli gravid med färska spermier och genom samlag. Jag kanske låter dum men helt ärligt, innan karusellen drogs igång hade jag ingen aning om att man kunde bli gravid genom donation (som heterosexuell).
Jag tycker du ska utreda dig själv om mannen ej vill komma med. Din utredning kan ge svar på mkt, visar det sig att du inte har kända fertilitetsproblem kan det mycket väl bottna i att din mans simmare blivit sämre också (trots egna barn) eller att ni inte går ihop och behöver hjälp med ivf.