Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.
C.J skrev 2017-05-30 19:27:13 följande:
Hej! Jag förstår det helt och hållet. När vi bestämde oss för att bli med barn trodde vi att de skulle ta några månader max men nu har det snart tagit 2 år och folk säger bara till mig att jag är ung och har många år på mig men vad hjälper det när man säkerligen behöver hjälp med att bli med barn. Har varit hos gyn och dem upptäckte att jag har PCO.
Det är riktigt tufft emellan åt speciellt när den där mensen kommer och då borde jag vara "glad" för jag har inte mens många ggr om året. Kram på dig.
Jag har själv varit ofrivilligt barnlös, vi visste från första början att jag har PCO så vi var beviljade hjälp från dag 1 den dagen vi ville börja bebisverkstaden. Efter 2 år av tabletter och till sist sprutor så fick vi en liten dotter 2012, sedan började jag med p-piller med speciella hormoner i för att en PCO-are tydligen spontan-ägglossa ett par gånger efter man slutat med dessa. Mycket riktigt, två månader efter jag slutat med p-pillrena blev vi gravida på "naturlig" väg

Den lilla killen är idag 2 år och vi är helt klara med barn nu (fyller 38 år i sommar).
Det jag vill säga med detta är att som PCO-are är det tydligen ganska lätt att bli gravid bara man får lite hjälp på traven, ett plus är att vi har väldigt många ägg då vi sällan ägglossar. Sedan så har jag hört att kvalitén på PCO-ägg ska vara lite bättre så när vi väl blir gravida så är det inte lika vanligt med missfall (dock vet jag inte om detta är vetenskapligt bekräftat).
Jag önskar er alla lycka till och speciellt du TS, hållar alla tummar och tår för att du ska få uppleva en graviditet och mammaroll från första parkett