• Kjell2

Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.

Hur länge har ni försökt?

Har det gått lång tid borde ni ta en kontakt med vården.

• Kjell2
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-30 14:40:44 följande:
    Vi har försökt för länge. I tre år kan man väl säga, det är iof i 1,5 år som vi har "jobbat" på det eller hur man ska säga. Men det har inte hänt något, har haft kontakt med gyn. Vill söka hjälp men min sambo vill ge det ett år till innan vi gör det. Det orkar jag inte, är heeeeelt slut mentalt. Dessutom är jag gammal, hela 36 år.
    Tycker verkligen ni ska ta en kontakt med vården nu. Ni har hållt på länge och du är inte purung.

Var lite hård mot honom. Ta en kontakt själv och säg till att "Nu följer du med"

• Kjell2
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-30 14:47:25 följande:
    Jo jag har sagt det och ska släpa honom dit. Men jag är inte rolig just nu, det här har krossat mig helt och relationen har gått från fantastisk till misär. Jag trodde aldrig att det här kunde vara så psykiskt påfrestande.
    Men vad är dina alternativ? Bli mer försrkossad under ett år till eller ta tag i problemet nu.

Ring gyn eller din VC nu och börja dra i detta. Kan ta lite tid innan det blir en bokning.

• Kjell2
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-30 14:57:48 följande:
    Jag har dragit allt det där redan och visst så tror jag att jag får med honom. Har fått en tid i augusti så det är jag givetvis så tacksam och glad över. Men under den här resan så har hela den här grejen kört slut på mig. Jag mår inte alls bra, inte nånstans. Från att vara en positiv och glad människa så har jag blivit en aggressiv häxa som hatar allt.
    Släpp det nu. Ha en bra sommar, jobba på förhållandert. I augusti har ni en tid med vården och kan börja få hjälp.

• Kjell2
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-30 15:12:26 följande:
    Jag ska försöka tänka så, du har helt rätt! Är bara så rädd att det är försent, jag har blivit deprimerad av det.

Ha en riktigt härlig sommar du med. Tack för peppen, det behöver jag!
    Ge upp för tillfället. Sluta använd stickor, ha sex för att få barn, hoppas varje månad mm. Prata inte om det utan gör roliga saker tillsammans istället.

Ni har en tid efter sommaren. Skit i detta med barn fram till dess.

• Kjell2
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-30 15:54:02 följande:
    Blir alldeles tårögd av att höra om din berättelse. Underbart att du fick ditt älskade barn till slut! Vad du måste ha gått igenom ett helvete!

Jag borde kontakta en terapeut, tror att jag är i behov av en just nu. Aldrig varit deprimerad förr.

Att du och andra delar med er av era historier är det som får mig att se en ljusning. Ingen i min omgivning vågar riktigt prata med mig om det heller. Från ett socialt liv så har jag distanserat mig och isolerat mig. Önskar bara att någon frågade mig om hur jag faktiskt mår.
    Gör som vi, berätta om era problem.

• Kjell2
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-30 16:29:12 följande:
    Jag har sagt det till mina närmsta. Min mamma och mormor kan jag prata med.

Med vännerna blev det bara värre. Eller jag gjorde det inte snyggt, jag brast ut i gråt när jag berättade lite om vårt kämpande inför hela tjejgänget efter några glas rosé. Det blev fel, råden jag fick är att jag borde sluta tänka på det och att jag kommer få en bebis den dagen jag slappnar av.

Min sambo har pratat mer med sina närmsta, hans ex, hans barn, mamma, pappa och hela grabbgänget vet.

Jag vill att folk frågar mig om hur jag mår, mår sämre av att folk vet men säger ingenting. Vissa kanske t o m är lite skadeglada, vad vet jag?
    Folk har oftast nog med sina egna bekymmer för att altid ha koll på eller bry sig  hur alla i omgivningen mår.

Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.