• Anonym (Man)

Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.

Han verkar ju inte förstå hur lång tid det kan ta att få hjälp från det att ni söker hjälp.

Sök hjälp nu. Du blir inte yngre. Bara för att han kan få barn så innebär ju det inte att ni kan gå barn utan hjälp. Du får väl dra en rövare och säga att du kör på insemination från Danmark om han inte följer med för utredning.

• Anonym (Man)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-30 14:57:48 följande:

Jag har dragit allt det där redan och visst så tror jag att jag får med honom. Har fått en tid i augusti så det är jag givetvis så tacksam och glad över. Men under den här resan så har hela den här grejen kört slut på mig. Jag mår inte alls bra, inte nånstans. Från att vara en positiv och glad människa så har jag blivit en aggressiv häxa som hatar allt.

Jag förstår det. Jag kände själv stor oro innan jag visste att jag kunde bli pappa. Skönt att du har fått en tid, då är nedräkningen påbörjad.

Du ska se att ditt humör vänder, det finns ju en orsak till att det inte är på topp.

Lycka till.
  • Anonym (Man)
    elin1989 skrev 2017-05-30 21:05:03 följande:

Men om det är hos henne problemet ligger så är det ju ingen mening att åka till Danmark för att insemineras, eller vad menar du?

Det finns väl flera olika sätt en kvinna kan få hjälp på en ivf-klinik, eller vad menar du? Steg 1 är väl i vilket fall som helst att ta reda på problemet.
Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.