• Milou3

För oss med BIM 25-30 juni

ostarihavet skrev 2017-06-09 15:58:53 följande:

Är det dumt att ta en öl eller två i väntan på bim?

Har själv börjat med koffeinfritt kaffe och bestämt att vara helnykter mellan äl och bim. Men nu sitter jag här på sommarstället med ett glas rött i handen. Hade det varit så farligt hade hela Frankrike varit barnlösa. Typ.
  • Milou3
    Anonym28 skrev 2017-06-10 09:00:44 följande:

Har en liten fråga lr fundering rättare sagt.. denna gången har vi försökt sexa till de så mkt vi bara kunnat, så hade sex i mån,tis,Tors o igår fredag. Hade älflytningar i torsdags o igår på morgonen men inget senare på kvällen, ältestet var som starkast igårkväll också. Tog ett ältest nu på morgonen som inte alls var så starkt o inga flytningar heller som sagt, men hade ni försökt ha sex idag också?

Om jag haft en man som pallat så mycket sex under en vecka så absolut! :)
  • Milou3
    Anonym28 skrev 2017-06-10 09:25:33 följande:

Jag är i chock, trodde aldrig han skulle palla så mkt denna veckan haha. Men de har inte varit de mest självklara, vi har fått "jobba" som bara den hehe, så vi är rätt slut båda två. Men får väl se om han orkar. Jag är ju lite nojig över att vi måste träffa helt rätt med tanke på att vi har försökt ett bra tag.

Tar han zink? Det är ju bevisat att få simmarna lite mer snabba och uthålliga :)
  • Milou3
    ostarihavet skrev 2017-06-10 12:12:09 följande:

Ska vi diskutera lite "symtom"? :)

Själv är jag på äl + 5 eller 6 idag och igår började jag få vääärldens ilningar runt höger äggstock, gör ont när jag går, nyser hostar eller anstränger mig, vad kan det bero på?

Har jätteont på sidorna av brösten, känns nästan som träningsvärk och massor med flytningar.

Någon annan som känner något?

Ja vad kul!

Är på äl+5, kom en våg av illamående i morse och det moler bak i ländryggen. Noll flytningar dock. Brösten känns som vanligt. De gånger jag varit gravid förr har jag först börjat känna av symptom runt äl+7-8
  • Milou3

Äl+6 i dag och noll symptom. Jävulusiskt ont i ländryggen dock, så som min ägglossning kunde kännas förr. Ska vänta till onsdag och äl+9 innan jag kör första testet. Men egentligen dumt att slösa. Min erfarenhet med 8 graviditeter i bagaget är att har jag mycket symptom ( halsbränna, luktkänslighet, molvärk, trötthet och åksjukekänsla) är jag gravid. Har jag inga symptom är jag det inte : /

Men mycket kan hända på tre dagar :) håller tummarna för lite symptom snart!

• Milou3
    Sommarhopp skrev 2017-06-11 18:27:58 följande:

Idag fick jag positivt på äl testet. Kör med stickor och teststrecket var klart starkare än kontrollstrecket. Men egentligen "ska" jag inte ha äl förän på onsdag. Fattar ingenting?? Lite fundersam över hur vi ska mysa för att det ska bli optimalt. Jag har svårt att bli gravid så försöker få så bra förutsättningar som möjligt. Det enklaste är ju att mysa nu till efter temp höjning, men lite orolig att det blir sämre kvalitet på spermierna då? Någon som vet?

Kör i kväll och på tisdag morgon samt onsdag kväll, om ni orkar :). Spermierna lever oftast 2-3 dygn, i bland längre. Se till att han kommer djupt vid utlösning och ligg kvar ett tag efter. Dagarna innan äl bör du undvika mat och dryck som försurar kroppen så som ägg, socker, kaffe, alkohol. Drick mycket citronvatten.
  • Milou3
    Cheerful skrev 2017-06-11 18:54:23 följande:

Du kan bara kopiera listan och lägga in dina egna datum :)Det är något nytt, hur skulle det "försura" kroppen? :) det finns så många olika kurer, och jag förstår nog inte hälften av dem. Förresten någon som vet vad rosenrot gör för gott? :)

Nä det är inget nytt alls :)

Snippans pH-värde bör vara så basiskt som möjligt för att så många som möjligt av spermierna ska överleva därinne. Viss typ av föda försurar kroppen, ex alkohol, ägg osv. Är man intresserad finns det massor att läsa om man googlar. Eller så struntar man i det och sexar på bara :) brukar funka tids nog ändå.
  • Milou3
    Malcolm idah skrev 2017-06-12 01:12:35 följande:

Ägglossning 10/6, bim 24/6, tidigaste dagen att kanske, kanske, kanske få antydan till ett positivt resultat 19/6? Det är superlänge dit!

Vad gör ni under den evighetslånga väntan mellan ägglossning och bim? Och när tycker ni att man kan börja testa?

Köpte ett tio-pack ifrån testlagret för att kunna testa lite mer än vad som känns rimligt. :P

Läser om ganska många som fått svagt positivt redan 9 dagar efter äl så du kan nog börja testa då :) men jag har aldrig fått positivt innan äl+11, om man bortser från senaste cykeln då jag fick positivt redan äl+7, men ägget fäste aldrig ordentligt så dagen efter blev det negativt igen med samma test. Det var inte spök. Isf ordentligt fel på testet. Har du många test så kan du ju slösa :)
  • Milou3
    ostarihavet skrev 2017-06-12 18:29:09 följande:

Visst är detta Spök tjejer?

Behöver nya fräscha ögon, stirrar mig blind hahaha

Svårt att veta, har inte så mycket erfarenhet av de testen men de ggr jag testat neg så har jag inte ens fått en svag skugga, som på ditt. Håller tummarna för fin stegring i morgon :)
  • Milou3
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-15 09:12:15 följande:

Tack för svar. Mätte för första gången imorse och låg på 36.5, hade dock hunnit gå upp och kissa innan jag la mig igen 3min och tog tempen.

Hur är det nu när man har äl, stiger eller minskar tempen?

Vid äl sjunker tempen och är sitt lägsta under cykeln för att dagen efter äl höjas med 0,5 eller mer. Typ.
  • Milou3
    Wallstenskan skrev 2017-06-15 20:07:48 följande:

Varför kan jag aldrig se foton?

Går inte det när man använder familjeliv på app kanske?

Galet mycket grattis till er som plussat ??

Vad tror ni om mina chanser?

Blinkande smiley 11:e, 12:e & 13:onde, (sex den 11:e)

Fast smiley den 14:onde (sex)

Skall vi försöka få till det ikväll också kanske?

Ja försök få till det i kväll med!
  • Milou3
    Wallstenskan skrev 2017-06-16 12:16:11 följande:

Blev inget igår, gaaaah!

Men hoppas hoppas hoppas de vi fick till räckte gott!

Det räcker med den 14:e!
  • Milou3
    Wallstenskan skrev 2017-06-16 14:21:27 följande:

Jaaaaa! Hoppas så jag spricker!

Idag på barnens skolavslutning var det gravidmagar överallt kändes det som!

Hur många ggr fick ni till runt ÄL?

Du ligger några dagar före mig :)

Haha ja alltså vi fick ju bara till det en endaste gång, dagen innan äl. Och är nu på äl+10 men har noll symptom så räknar bort denna cykel och hoppas på nästa!
  • Milou3
    Sivans skrev 2017-06-17 08:31:24 följande:

Ni som brukar tempa er varje morgon. Brukar ni ALLTID ligga högre alla dagar mellan äl och mens?

Japp men det kan bli en dipp någon dag eller två runt 5-6 dagar efter äl men sen upp igen. 1-2 dagar innan mens brukar min temp sjunka igen.
  • Milou3
    LovisaTilda skrev 2017-06-17 10:22:40 följande:

Äl+5 eller 6 idag. Inte ett tecken på symptom än. Minns att jag var trött och yr när jag väntade första barnet, men minns inte om jag testade mig före BIM eller ej. Är ju trots allt 10 år sen. Med barn nummer 2 (8 år sen) minns jag inte alls.

Ni som har varit gravida innan, vad hade ni för tidiga symptom, och när kände ni första symptomet?

Åksjukekänsla runt äl+5,6 sen kom halsbränna och trötthet runt äl+6,7 sen ömma bröst och främst bröstvårtor runt äl+10,11
Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni