• XAHHA92

För oss med BIM 25-30 juni

Fick idag brev från gynekologmottagning ang min utredning för ofrivillig barnlöshet, beräknad besök om ca 6 månader....!!!!! När man redan försökt i 13 månader och ska vänta ytterligare 6. Jag känner att mitt hjärta spricker i tusen bitar :(

• XAHHA92

Under dagen idag har jag haft metallsmak i munnen, trodde först att jag bitit hål i munnen & spottade ut saliv men inget blod. Har även varit illamående idag. Suck, orkar inte ännu en omgång att vara skengravid. Då jag enbart är på äl+4/5 kan det knappast vara symptom. Jag blir galen på mig själv!

• XAHHA92
    Wallstenskan skrev 2017-06-19 19:52:28 följande:

Denna eviga väntan mot BIM!.......

Håller med... Man blir lika trött på den varje månad
  • XAHHA92

Midsommar på fredag vilket oftast innebär alkohol, har inte bim förrän 28-29/6 så jag lär ju inte kunna få svar på gravtest på fredag. Vad hade ni gjort, hållt er nyktra eller druckit alkohol med måtta? Med måtta menar jag några glas vin/cider.

• XAHHA92
    Cheerful skrev 2017-06-21 10:25:56 följande:
    Kör med måtta, man kan väl inte sätta livet på paus för att man kanske blir gravid denna månaden (och göra det ett år). Jag dricker kaffe, vin osv till det jag får ett plus.

NC säger bim imorgon, men temperaturen har inte fallit ännu, så antingen är det några dagar kvar (p-tracker säger 25/6) eller så kanske detta är lyckans gång?! ????
    Har satt livet på paus de senaste 13 månaderna, och eftersom vi inte ens fått det minsta tecknet på att kunna bli gravida så tror jag inte på den här månaden heller. Kommer nog dricka med måtta och leva som vanligt :)

Håller tummarna för dig!! :)
  • XAHHA92
    Vickan3punkt0 skrev 2017-06-21 14:06:16 följande:

Väldigt roligt att läsa andras erfarenheter! Själv behöver jag pepp i min viktnedgång, ska gå ner sammanlagt 32 kg och ta mig från fetma till drömkroppen!

Följ min kamp på instagram.com/vickan3.0/

Wow vilket mål! :) Tänker följa dig för jag skulle behöva få lite inspiration.

Försöker du också få barn?
  • XAHHA92
    LovisaTilda skrev 2017-06-22 10:43:00 följande:

Fick en finne precis på läpplinjen igår. Började genast spekulera kring om detta kunde vara en graviditetsrelaterad hormonell påverkan ;)

Men idag känner jag mensvärk till och från. Bara att vänta och se :S

Hehe ja vi alla är mästare på att hitta tecken till en graviditet! I söndags mådde jag lite illa, va lite kass i magen och hade metallsmak i munnen. Det visade sig på måndagen vara magsjuka haha suck alltså :(

När är det du har bim? Det kanske är växtvärk du känner :) Vi håller tummarna att det INTE är mensvärk!
  • XAHHA92
    Anonym28 skrev 2017-06-22 09:37:52 följande:

Nu kom min mens :( o nu ska man gå till jobbet i låtsats att allt är som vanligt. Vill bara gråta.

Det är ingen rolig känsla :( Men kom ihåg att det är okej att vara ledsen! <3

I helgen fick jag reda på att en vän är gravid och att det gått fort, jag är ju såklart glad för deras skull. Men jag fick smyga iväg till toaletten & där inne trillade jag ihop och brast ut i gråt. Det är svårt att hålla tillbaka sina känslor när man vill ha något så gärna och att det är så lätt för vissa.
  • XAHHA92
    LovisaTilda skrev 2017-06-22 14:19:17 följande:
    Haha! Visst är det spännande hur man kan vända alla eventuella tecken till att bli graviditetstecken :D har du haft BIM än? För magsjukan innebär ju trots allt inte att du inte har blivit gravid ;)

BIM på måndag, men förra månaden kom mensen 2 dagar tidigt :/ hoppas på växtvärk. Ska testa imorn bitti tänkte jag :)
    Har bim 28/6 eller 29/6 så jag har några dagar kvar :)

då håller vi tummarna att det blir ett fint plus imorgon :D
  • XAHHA92

Ännu en vän som ska ha barn...... Fy fan vad ont detta gör, när människor som känt varandra i typ ett halvår blir gravida, det är inte ens halva tiden vi har försökt!!!! Jag vill bara slita av mig allt hår och skrika ut för hela världen vad vi går genom. Två vänner som meddelat om graviditet under loppet av 6 dagar.

Kul att andra kan få barn men fy fan alltså... den här smärtan :(

• XAHHA92
    Sommarhopp skrev 2017-06-24 10:57:51 följande:

Min mens kom idag. På cykeldag 22. Allt känns så hopplöst nu. Det här var försök 6 och inte en tillstymmelse till plus någon av gångerna. Vi har prickat äl varje gång o jag har haft både äl stickor och tempat för att vara säker. Smörjt med progesterall för att förlänga tiden efter äl fast utan resultat och provat rosenrot innan äl. Det är fortfarande ett halvår innan vi får söka hjälp men det är så frustrerande när det bara känns som ett halvår av bortslösad tid, och vi blir ju inte yngre. Skulle dessutom gärna vilja ha ett syskon till ett eventuellt barn, men det känns som att tiden rinner ifrån oss. Det är självklart viktigast att få ett barn. Men jag saknar själv syskon och ser hur mycket glädje min sambo har av sina. Förlåt för ett deppigt inlägg, men jag trodde så mycket att vi hade lyckats den här gången. Men icke.

vi är på försök 14 utan något resultat, har också testat rosenrot, progesterAll, vitaminer, äl-test & aldrig missat att ha sex vid ägglossning. Så du ska INTE ge upp hoppet, även om det känns så nu :)
  • XAHHA92

Tog idag ett test (ej morgonurin) och kunde se ett vääääääldigt svagt streck. Har dock noll symptom och är bara på äl+11 så jag får vänta några dagar till innan jag testar igen.
    Jag vågar inte bli glad men jag hoppas att det är min tur nu :(

• XAHHA92
    LovisaTilda skrev 2017-06-26 13:49:47 följande:

Där kom mina spottings. Dags att räkna ut nästa BIM och byta tråd.

Stort grattis till alla som plussat! Och till er andra, fortsätt kämpa. Stort lycka till! Vi ses väl i nästa tråd ;)

Mina kom också nu!! :( Det var bara ett spökstreck som jag såg igår. Vill du skapa en tråd för oss? :)
  • XAHHA92
    Cheerful skrev 2017-06-27 00:25:13 följande:

Jag har precis skapat en ny tråd "oss med BIM 20-30 JULI

Jag hoppade nyss in i den tråden! :)

Lycka till alla som är kvar i gruppen :)
  • XAHHA92

Hade spottings i två dagar, inatt lite blod och nu ingenting. Tog ett test igen bara för att, dock tycker jag att jag ser ett streck....!? Eller bara ett spökstreck.... :(

• XAHHA92

Nu lämnar jag den här tråden helt då jag gått över till nästa BIM tråd :) Lycka till ni som är kvar och stort grattis till alla ni som fått plus :)

Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni