Inlägg från: Dropdeadgorgeous |Visa alla inlägg
  • Dropdeadgorgeous

För oss med BIM 25-30 juni

Hej! Helt ny i denna tråd :)

Jag och sambon planerar vårt första och jag inser nu att jag har noll koll på detta haha. 

Tog ut min kopparspiral den 9/6 och hade enligt min app "period tracker" ägglossning 11de. Jag och sambon hade sex den 11de på kvällen samt kvällen den 12de.

Ser att många kör med ägglossningstester så det har jag beställt hem just för att försöka lära mig min kropp och se hur tillförlitlig appen jag kör med är. Men tror de kommer att förvirra mig ännu mer.

Alltid trott att jag känner och kan läsa min kropp väl, men i och med detta känner jag att jag har noll koll och man överanalyserar allt!

* Någon annan som kör med appen p tracker och är nöjd? Erfarenheter?
    * När är mitt BIM datum och när kan jag börja ta graviditetstest?
    *Tror ni att vår sexande räcker eller borde vi ha mer ifall ägglosningsdatumet inte stämmer?

TACKSAM för svar och hejjar på oss alla! :)
  • Dropdeadgorgeous
    soffe skrev 2017-06-13 20:05:20 följande:

Hej,

Kul! Vi planerar också vårt första och håller med om att det känns som en hel vetenskap... tänkte bara tipsa om appen Natural Cycles där du mäter din Temperatur varje morgon- väldigt intressant! Har börjat med den i kombination med äl-test (när appen säger att man kan testa det) jag har också haft p-Tracker men NC är mer exakt och mkt roligare.

Har hört bra om NC men har kört p-tracker i 1.5år cirka så tänker att den borde stämma så bra det går. Med en ny app så tar det några omgångar innan den blir tillförlitlig väl? Menkanske värt att testa endå :)
  • Dropdeadgorgeous
    soffe skrev 2017-06-13 21:58:45 följande:

Ja för mig tog det en halv-1 månad innan det kände av min cykel men beror nog på hur regelbunden den är och hur mkt du lägger in temperaturer, fick iochförsig samma äl-datum som med p-tracker, men tycker ändå det är intressant och kul att lära sig mer om hur kroppen fungerar vilket jag tycker jag gör med den :)

Faktiskt aldrig lagt in temp så kan ju verkligen vara värt att testa! Hur mkt kostar NC? :)
  • Dropdeadgorgeous

Känner att nervositeten börjar komma. BiM den 25....
    Har nu köpt en termometer för att mäta min temp varje morgon. Någon som mäter fler gånger under dagen/kvällen? :)

• Dropdeadgorgeous
    soffe skrev 2017-06-13 21:58:45 följande:
    Ja för mig tog det en halv-1 månad innan det kände av min cykel men beror nog på hur regelbunden den är och hur mkt du lägger in temperaturer, fick iochförsig samma äl-datum som med p-tracker, men tycker ändå det är intressant och kul att lära sig mer om hur kroppen fungerar vilket jag tycker jag gör med den :)
    Tack för svar. Mätte för första gången imorse och låg på 36.5, hade dock hunnit gå upp och kissa innan jag la mig igen 3min och tog tempen.
    Hur är det nu när man har äl, stiger eller minskar tempen?
  • Dropdeadgorgeous
    Anonym28 skrev 2017-06-18 17:29:53 följande:

Jag har 4 dagar kvar till bim, men är inställd på mens. Jag för "dagbok" varje dag o allt stämmer överens med månaderna innan, så jag känner mig som "vanligt". Vilket känns trist för nånstans längst in i mig hade jag trott o hoppats på denna gången, med tanke på att vi prickade in äl så bra. Så känns nästan tuffare nu, man funderar ännu mer på om de är något fel..

så hemskt att man inte kan låta bli att tänka i dom banorna, är likadan! Och jag är bara på första försöket.
  • Dropdeadgorgeous
    Anonym28 skrev 2017-06-18 18:20:37 följande:

Ne det är trist, man vill egentligen inte tänka alls på det här med bebisverkstaden, men de är typ de enda man gör... vi är på försök 9.. lycka till nu o hoppas de inte blir allt för många försök :). Man får inte ge upp hur lr hur.

Hoppas babylyckan kommer till oss båda snart! :)
  • Dropdeadgorgeous

Alltså!? Vågar man tro att detta är sant!? Bim 27de.

Testet är ett cb early och jag tog ej mprgonurinen som är rekommenderat.

• Dropdeadgorgeous
    Wallstenskan skrev 2017-06-23 21:51:58 följande:

Åh!!! Wow! Magiskt stort grattis! Att plussa på Midsommarafton - vilken sommardröm!

Jag har oxå BIM den 27:e men tänker inte testa förrän jag gått över dagen, runt 29:onde kanske.

Hoppet är väl inte super just nu.

En ännu bättre grej, för ett år sen hade mannen å jah vår första dejt!
  • Dropdeadgorgeous

Tog ett till digital test imorse för att dubbelkolla, visade gravid!

Detta är så overkligt! Inte haft några symtom alls annat än lite halsbränna.

• Dropdeadgorgeous
    soffe skrev 2017-06-24 09:38:58 följande:

Hej,

Hela den här grejen är så nervös, fick en tempdipp igår så ställde in mig på mens, har BIM idag och då plötsligt åkte temperaturen upp jättemycket (använder NC), fattar inget, hoppet kanske lever ändå... drack inte alkohol igår så det borde inte påverka. Är inte hemma förrän imorgon så blir att testa direkt vi kommer hem!!

Åh håll oss uppdaterade :)
  • Dropdeadgorgeous
    asterisco skrev 2017-06-24 15:56:19 följande:

Grattis!! :D Jag har också den 27/6 som bim. Kände du av något innan? :) Har jätteont i brösten & bröstvårtorna är såå känsliga.. ska nog hålla mig till tisdag & se om det kommer eller ej..

kan inte påstå att jag kände något. Haft lite halsbränna till och från och lite värk som att mensen varit påväg. Jag hade lovat mig själv att inte testa förrän bim dagen men hade jag o sambon pratat bebis så jag kunde inte låta bli att ta ett test mest för skojs skull när han gick och rasta hunden. Hade Iiiinga förväntningar alls o var övertygad att jag skulle få negativt då ja ej haft symptom.
Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni