• Sivans

För oss med BIM 25-30 juni

Hittar inte inlägget som jag skrev förut. Slutade med mina minipiller 14/5, så har noll koll på äl och mens. Men beställde hem

Äl-test som kom i måndags. Testade direkt då och i tisdags. Här nere är dessa test! Vad tror ni?

• Sivans
    Milou3 skrev 2017-06-03 00:12:54 följande:

Om dessa test var från i tisdags så kanske du har ägglossning i dag eller i morgon? Svårt att säga. Du måste fortsätta testa varje dag tills teststrecket blir lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Först då räknas det som positivt och först då är det 1-2 dygn tills äl.

Men sex dagarna precis innan äl är ju bäst :) så testa och sexa på!

Alltså det lite tjockare är ifrån i måndags och det andra ifrån i tisdags. Känns som om jag borde ha missat stegringen?
  • Sivans

Någon som kan hjälpa mig att tyda äl-testen.

Tagna igår och idag

• Sivans

Ni som brukar tempa er varje morgon. Brukar ni ALLTID ligga högre alla dagar mellan äl och mens?

• Sivans

Vad stressande det är att hela tiden tänka på alla dessa symtom.. försöker tänka tillbaka på tidigare graviditeter och kan inte minnas att jag hade tidiga symtom, ändå är det jobbigt.

Ca. ÄL+ 8 och har under senaste tiden till och från haft känningar i äggstockarna..

Båda mina barn är tillverkade på första försöket och även det är stressande. Haha Men nu när jag har passerat 30 år så kanske det inte är lika enkelt..

• Sivans
    LovisaTilda skrev 2017-06-19 21:18:58 följande:

Precis samma för mig! Var 22 när första barnet föddes och 24 när andra kom. Nu närmar jag mig 32. Andra försöket för oss. Vilket försök är ni på?

Jag var 23 och 25 när jag fick mina barn.

Jag tror att detta är första försöket. Slutade med mina piller 15/5 och trodde att jag hade äl typ 28/5 men nu 11/6 hade jag starka äl-utslag på stickorna. Mensen är inte tillbaka än. Hoppas att den inte kommer alls.

När har du BIM?
  • Sivans
    LovisaTilda skrev 2017-06-20 18:37:33 följande:

Spännande att följa en i nästan samma sits :D Jag har BIM på måndag enligt min app. När beräknar du BIM? Jag känner inga som helst symptom egentligen men tänkte ta ett test på fredag morgon. Vet att det är tidigt och att det kanske inte visar något om även om jag skulle vara gravid. Men är det negativt blir det ett glas vin eller två på kvällen iaf.

Har du funderat på att testa? Känner du några symptom?

Jag har BIM söndag eller måndag men tror mest på söndag. Tänker testa imorgon.

Med mitt andra barn plussade jag i vecka 3+3 och anledningen till att jag tog ett test så tidigt var för att det var nyårsafton :)

Känner inte symtom alls :(
  • Sivans
    ostarihavet skrev 2017-06-20 18:57:12 följande:

Betyder det här att jag ska ha ägglossning snart? Jag har ju förfan bim idag haha

Nej det där är alldeles för svagt för att vara ägglossning. Så där ljust brukar jag ha alla dagar utom just vid ägglossning
  • Sivans
    LovisaTilda skrev 2017-06-20 21:48:08 följande:

Oj! Det var tidigt! Minns du om du hade några symptom då? Visst hoppas man på att det ska visa ett + men jag är trots allt inställd på att det inte blivit något denna månad. Tycker att något borde vara annorlunda. Om så bara en finne på ett udda ställe eller så ;)

Håller tummarna för dig imorn! Du får skriva hur det gick sen :)

Nej men jag tror inte att jag hade några symtom.

Tog ett test idag men det var ett cb, visade svagt svagt svagt svagt så tror dessvärre att det är spöktest. Tar nog ett nytt test på fredag.

När skulle du ta ett test?
  • Sivans
    LovisaTilda skrev 2017-06-21 12:02:14 följande:

Åååå, spännande!! Hoppas, hoppas det är ett plus! Då får vi höras på fredag :) då har jag också testat mig :P

• Sivans
    asterisco skrev 2017-06-23 09:00:11 följande:

[quote=77780424][quote-nick]Sivans skrev 2017-06-23 07:54:18 följande:[/quote-nick]

Men grattis!! Är det ett plus på ena Stickan? Tog du båda idag? Då kanske jag också ska köpa den digitala om det bara är den som går att lita på! :)[/quote]

Båda är tagna idag och båda är positiva. Dock är strecket väldigt svagt :)
  • Sivans
    LovisaTilda skrev 2017-06-23 10:31:54 följande:

Hurra!! Stort grattis till dig :) själv fick jag neg :S men firar in midsommaren med ett glas vin ikväll istället :P

Tack så mycket ????

Snart din tur också
Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni