• soffe

För oss med BIM 25-30 juni

Hej,

Försöker för första gången och lägger till mig på listan :) väldigt peppad men försöker att inte hoppas allt för mycket... :)

Ägglossning: 

2/6 (något tveksam på datum) hannap90 

8/6 Milou3 

8/6 Anonym28 

10/6 ca Linluva3 

10/6 Cheerful 

11/6 LovisaTilda 

11/6 Mamma Camilla 

13/6 soffe

14/6 HannaPanna92 

14/6 Sommarhopp 

14/6 Wallstenskan

15/6 jhk88 

BIM 

19/6 hannap90

22/6 Anonym28 

23/6 Milou 

23-25/6 Cheerful 

25/6 Sommarhopp 

25/6 ca Linluva3 

26/6 LovisaTilda 

26/6 Mamma Camilla

27/6 soffe

27/6 Wallstenskan

29/6 HannaPanna92 

30/6 jhk88

• soffe
    Malcolm idah skrev 2017-06-12 01:12:35 följande:

Ägglossning 10/6, bim 24/6, tidigaste dagen att kanske, kanske, kanske få antydan till ett positivt resultat 19/6? Det är superlänge dit!

Vad gör ni under den evighetslånga väntan mellan ägglossning och bim? Och när tycker ni att man kan börja testa?

Köpte ett tio-pack ifrån testlagret för att kunna testa lite mer än vad som känns rimligt. :P

Haha, känns som det är lätt att bli testberoende. Jag testade med 3 ÄL-test igår och det är ju kanske inte heeelt rimligt (hur mkt kan hända på 4 timmar) och då har jag inte kommit till första BIM än..
  • soffe

Kan någon hjälpa att tyda? :) Nedersta ÄL-testet fortf. negativt väl?

• soffe
    Cheerful skrev 2017-06-13 06:05:36 följande:
    Ja, men jag skulle nog ta ett nytt här på morgonen, för det är väldigt nära! :) lycka till
    Tack :) tog ett nytt på morgonen, det var dock ljusare än förra så nu är jag förvirrad..
  • soffe
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-13 18:21:04 följande:

Hej! Helt ny i denna tråd :)

Jag och sambon planerar vårt första och jag inser nu att jag har noll koll på detta haha. 

Tog ut min kopparspiral den 9/6 och hade enligt min app "period tracker" ägglossning 11de. Jag och sambon hade sex den 11de på kvällen samt kvällen den 12de.

Ser att många kör med ägglossningstester så det har jag beställt hem just för att försöka lära mig min kropp och se hur tillförlitlig appen jag kör med är. Men tror de kommer att förvirra mig ännu mer.

Alltid trott att jag känner och kan läsa min kropp väl, men i och med detta känner jag att jag har noll koll och man överanalyserar allt!

* Någon annan som kör med appen p tracker och är nöjd? Erfarenheter?
    * När är mitt BIM datum och när kan jag börja ta graviditetstest?
    *Tror ni att vår sexande räcker eller borde vi ha mer ifall ägglosningsdatumet inte stämmer?

TACKSAM för svar och hejjar på oss alla! :)

Hej,

Kul! Vi planerar också vårt första och håller med om att det känns som en hel vetenskap... tänkte bara tipsa om appen Natural Cycles där du mäter din Temperatur varje morgon- väldigt intressant! Har börjat med den i kombination med äl-test (när appen säger att man kan testa det) jag har också haft p-Tracker men NC är mer exakt och mkt roligare.
  • soffe
    Cheerful skrev 2017-06-13 12:03:35 följande:
    Det är möjligt att du har haft ägglossning inatt då :) tyckte inte att det var helt positivt, men det kan gå fort några gånger! :)
    Ja hoppas det, är nervös nu att jag inte haft/kommer ha ngn ägglossning denna månad, vi som tajmat så bra haha :)
  • soffe
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-13 20:54:52 följande:
    Har hört bra om NC men har kört p-tracker i 1.5år cirka så tänker att den borde stämma så bra det går. Med en ny app så tar det några omgångar innan den blir tillförlitlig väl? Menkanske värt att testa endå :)
    Ja för mig tog det en halv-1 månad innan det kände av min cykel men beror nog på hur regelbunden den är och hur mkt du lägger in temperaturer, fick iochförsig samma äl-datum som med p-tracker, men tycker ändå det är intressant och kul att lära sig mer om hur kroppen fungerar vilket jag tycker jag gör med den :)
  • soffe
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-13 22:11:44 följande:
    Faktiskt aldrig lagt in temp så kan ju verkligen vara värt att testa! Hur mkt kostar NC? :)
    590kr per år inkluderar termometer, 10% rabatt med länken nedan :)
    Du kan även prova än gratismånad om du vill testa, men då måste du ha en termometer(med 2 decimaler)

app.naturalcycles.com/&refId=08c2902eaa53451992bebd031dfebb51&refCode=referralid10#/reg-reg
  • soffe
    Cheerful skrev 2017-06-13 22:34:30 följande:

Tyckte detta var en väldigt bra artikel om "hur" man blir gravid, och vad som sker biologiskt under tiden mellan äl och BIM... Många av sakerna vet man ju sedan tidigare, men denna nämnde hur mycket omkring implantationen forskarna faktiskt inte vet! fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget hoppas någon annan kan finna artikeln lika intressant :-P

Tack för länk, känns som jag slukar allt i läsväg/poddar etc som jag kan hitta om graviditet just nu...finns mycket att lära!
  • soffe
    Sommarhopp skrev 2017-06-18 07:31:08 följande:

Åh vad det är svårt att hålla sig från att testa!! Jag är på äl +6 idag och jag VET att det inte skulle synas något på ett test om jag gjorde det nu. Jag vet också att det är alldeles för tidigt för att känna eventuella symptom. Ändå går jag runt o inbillar mig saker. Tycker att jag nog har ont i brösten, vilket jag aldrig någonsin i mitt liv haft tidigare. Men det har jag haft i 3dagar nu så det kan omöjligen vara gravsymptom. Om inte annat så beror det på att jag går runt o klämmer på dom hela tiden för att se om de gör ont... Hej skengraviditet! O ändå får jag kämpa för att inte gå upp ur sängen nu o springa direkt till badrummet o testa. Hur gör ni andra för att stå ut mellan äl och bim?

Haha vet inte? Första försöket här och jag har köpt storpack av tester, Äl +4 kan ju inte visa något meeen var tvungen att testa igår då jag tycker mig vara hormonpåverkad :) ska tvinga mig själv att vänta en vecka till nu, får kanske be sambon gömma testerna!
  • soffe

Uppdaterar listan få mina datum flyttats :)

Ägglossning:

2/6 (något tveksam på datum) hannap90

8/6 Milou3

8/6 Anonym28

9/6 GAndrea

10/6 ca Linluva3

10/6 Cheerful

10/6 malcolm idah

10/6 chrwife

11/6 LovisaTilda

11/6 Mamma Camilla

12/6 Sommarhopp

12/6 leha87

13/6 soffe

13/6 Pennie22

14/6 HannaPanna92

14/6 Wallstenskan

15/6 jhk88

BIM

19/6 hannap90

22/6 Anonym28

23/6 Milou

23-25/6 Cheerful

23-25/6 GAndrea

24/6 malcolm idah

24/6 Sommarhopp

24/6 soffe

25/6 ca Linluva3

26/6 LovisaTilda

26/6 leha87

26/6 Mamma Camilla

26/6 chrwife

27/6 Wallstenskan

28/6 Pennie22

29/6 HannaPanna92

30/6 jhk88

• soffe

Hur tidigt tänker ni testa? Jag är på äl+7 och BIM -4 idag. Funderar på testa om 2 dagar men vet inte om det är på tok för tidigt..:)

• soffe
    leha87 skrev 2017-06-20 08:50:54 följande:
    Jag tog ett test igår hahah jag vet alldeles för tidigt men det visade inget direkt. Har ett test kvar som jag sparar nu och tänker testa på fredag, då är det BIM -2.
    Haha, jag har redan tagit ett för några dagar sen också för att jag " kände mig hormoniell". Jag ska också testa på BIM-2, dock bara äl+9 så vet inte. Lycka till!
  • soffe
    Malcolm idah skrev 2017-06-20 22:48:14 följande:
    Jag kunde inte hålla mig, så testade äl +7/ bim -7 och sen äl +9/bim -5, inte antydan till streck. Ska testa imorgon också, äl + 11/bim -3. När stickorna bara kostar tio kr styck kan man kosta på sig att testa lite extra tycker jag, chansen finns ju ändå där, även om sannolikheten inte är stor. :P
    Jag kunde inte heller hålla mig så testade ikväll. Får köpa sånna där billiga 10-kronors tester du har om jag ska hålla på såhär (andra testet redan) :) men det är ju sjukt spännande! Ska dock testa på morgonen nästa gång, vet inte hur stor betydelse det har dock? Tycker jag börjat känna konstiga tecken (som jag givetvis googlat och någon haft tidigare) ; ömt tandkött, lite molvärk och stickningar. Någon annan som känt något? /hypokondrikern
  • soffe

Drömde inatt att jag plussade. Vaknade och tog tempen (NC) och den hade sjunkit rejält som den gör innan mens. Får ställa in mig på mens istället. Hoppas ni får en fin midsommar! Jag håller tummarna, vore kul om någon i tråden plussar :)

• soffe
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-24 08:09:46 följande:

Tog ett till digital test imorse för att dubbelkolla, visade gravid!

Detta är så overkligt! Inte haft några symtom alls annat än lite halsbränna.

Stort grattis!!! :D
  • soffe

Hej,

Hela den här grejen är så nervös, fick en tempdipp igår så ställde in mig på mens, har BIM idag och då plötsligt åkte temperaturen upp jättemycket (använder NC), fattar inget, hoppet kanske lever ändå... drack inte alkohol igår så det borde inte påverka. Är inte hemma förrän imorgon så blir att testa direkt vi kommer hem!!

• soffe

Jag är gravid! Strecktesten visade inget, men hade en bra känsla och en puls i 180 så tog ett digitalt test också... :D. Äl+12 och BIM +1. Är helt i shock!

Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni