• asterisco

För oss med BIM 25-30 juni

Hoppar med här! Bim 27/6 enligt NC & 30/6 enligt P-tracker. Hade som mensvärk imorse, men vet inte vad de beror på. Har gett upp att försöka tolka olika symptom, jag har ju uppenbarligen känt efter för mycket tidigare & inbillat eftersom det inte blivit + ännu ???? Så denna gång tänkte jag bara låta det vara, leva på & inte känna efter. Men sååååå svårt. Vill ha alla symptom & ett plus!!

• asterisco
    Mattie skrev 2017-06-20 15:53:40 följande:

Det är så jobbigt att bara vänta, vänta, vänta. Blir galen!!

Känner massa symtom men antagligen inbillar jag väl mig eller tänkte på det för mycket.

När hade du tänkt testa? Verkar som vi har bim samtidigt :)

Jaa evig väntan! :) jag (ska försöka iaf) väntar på utebliven mens, orkar inte hoppas & slösa mer test ;) nu har jag stoppat mig själv när jag klämmer på brösten & tittar i spegeln & känner efter. Försöker byta mental inställning att det blir om det blir annars kör vi nästa månad.

Hoppas hoppas att mensen inte kommer för oss :)
  • asterisco
    HannaPanna92 skrev 2017-06-20 21:16:17 följande:

Midsommar på fredag vilket oftast innebär alkohol, har inte bim förrän 28-29/6 så jag lär ju inte kunna få svar på gravtest på fredag. Vad hade ni gjort, hållt er nyktra eller druckit alkohol med måtta? Med måtta menar jag några glas vin/cider.

De säger ju att det inte påverkar så tidigt, men risk för mf finns ju. Så det är ju upp till dig själv, jag väljer att avstå alkoholen & köpa massor av goda cider/öl som är alkoholfria.
  • asterisco
    soffe skrev 2017-06-20 23:51:55 följande:

Jag kunde inte heller hålla mig så testade ikväll. Får köpa sånna där billiga 10-kronors tester du har om jag ska hålla på såhär (andra testet redan) :) men det är ju sjukt spännande! Ska dock testa på morgonen nästa gång, vet inte hur stor betydelse det har dock? Tycker jag börjat känna konstiga tecken (som jag givetvis googlat och någon haft tidigare) ; ömt tandkött, lite molvärk och stickningar. Någon annan som känt något? /hypokondrikern

Haha, hypokondriker är jag med eller symptomsökare ;) Kan du beskriva stickningarna lite mer? Jag har inte känt något och vet inte heller hur det ska kännas..
  • asterisco

Okej... jag lovade mig själv att INTE leta tecken denna gång.. men hjälp mig här:

ÄL 14-15/6 och myste 3 dagar innan, utsatta datum. Bim den 27/6 enligt NC & 30/6 enligt P-tracker

Tecken;

- dagarna kring efter ÄL fick jag som kraftig mensvärk på morgonen så jag la mig dubbelvikt men släppte efter 5 minuter

- spänningar i brösten, inte ont utan mer "hårda bröst"

- igår hade jag som små "nålstick" känslor i underlivet

- Lotionklet, alltså väldigt tjockt & inte utsmetad utan mer som en rejäl klick

- Unika saker som hänt sen ÄL är halsont varje morgon och extremt(!) morgontrött, försov mig 3 dagar Irad & brukar inte ha problem & gå upp.. och huvuvdvärk som fasen!

Har inte fått några dippar i temperaturen utan den går upp 2-3 basalgrader & ned från dag till dag..

Är det bara tecken på mens på G eller kan det vara något, vad tror ni? Ååh orkar inte vänta & känna.. när kan jag testa? Har CB tidig hemma men inte digital.

• asterisco
    HannaPanna92 skrev 2017-06-22 18:53:24 följande:

Ännu en vän som ska ha barn...... Fy fan vad ont detta gör, när människor som känt varandra i typ ett halvår blir gravida, det är inte ens halva tiden vi har försökt!!!! Jag vill bara slita av mig allt hår och skrika ut för hela världen vad vi går genom. Två vänner som meddelat om graviditet under loppet av 6 dagar.

Kul att andra kan få barn men fy fan alltså... den här smärtan :(

Din tur kommer också, andas och önska alla lycka. Slappna av och lägg fokus på det som gör ditt liv lyckligt just precis som det är just nu. Jag brukar tänka såhär när jag inte får plus "då får jag sova ordentligt en månad till", bara för att försöka att inte låta allt för mycket besvikelse & smärta ta över.

Kram på dig!
  • asterisco

Alltså, min mage låter typ hela tiden.. haha.. som att jag är hungrig.. brukar era göra det innan Bim?

• asterisco

[quote=77780424][quote-nick]Sivans skrev 2017-06-23 07:54:18 följande:[/quote-nick][/quote]

Men grattis!! Är det ett plus på ena Stickan? Tog du båda idag? Då kanske jag också ska köpa den digitala om det bara är den som går att lita på! :)

• asterisco
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-23 17:40:49 följande:

Alltså!? Vågar man tro att detta är sant!? Bim 27de.

Testet är ett cb early och jag tog ej mprgonurinen som är rekommenderat.

Grattis!! :D Jag har också den 27/6 som bim. Kände du av något innan? :) Har jätteont i brösten & bröstvårtorna är såå känsliga.. ska nog hålla mig till tisdag & se om det kommer eller ej..
  • asterisco
    Cheerful skrev 2017-06-25 18:36:09 följande:

Jag håller verkligen tummarna för dig!! ????

Själv kom min mens helt seriöst på gravtestet i morse, temperaturen var fortfarande hög. Så hade inte kunnat bli mer överraskad :( får hoppas på försök 9 :(

:( bättre lycka nästa gång! Kram!!

Min temp är också hög, ska den gå ned inför/vid mensen eller hur funkar det? Vet du?
  • asterisco
    HannaPanna92 skrev 2017-06-26 14:49:11 följande:
    Mina kom också nu!! :( Det var bara ett spökstreck som jag såg igår. Vill du skapa en tråd för oss? :)
    Och samma för mig, rosa spotts och ont i höger äggstock, så det kommer väl som  imorgon som NC utlovat (P-tracker säger fredag), tog dessutom test igår = ej gravid.. 

Jobbigt att jag alltid ska bli skengravid och må illa och ha ont i brösten inför varje mens bara ;) haha..

Stort grattis och massor med lyckoönskningar till er som plussat! Vi andra - ses i nästa tråd!
  • asterisco
    KarinIngrid skrev 2017-06-26 19:45:23 följande:

Blev ännu tydligare nu!!! Tog ett till efter jag varit kissnödig ett tag :)

Nu känns det inte som nån tvekan längre!!!

Så glad!

Åh vad kul!! Grattis! Har du känt av något innan? Hur många dagar över är du? Lyckoönskningar till dig!
  • asterisco

Hej. Kan ni bara hjälpa mig i en liten guidning, jag har inte tagit test då jag inte vill bli besviken (igen). 

Mådde så himla dåligt förra veckan med ömma bröst och illamående, sen var min mens var 3 dagar försenad och började med rosa flytningar bara.

sen när den kom igår så är dessutom jättelite blödning, jag brukar ha nigarafloden första dagen.. 

Men tempen har gått ned och den borde väl vara hög om man var gravid? 

Någon som vill dra sin analys? Var jag skenis och nu har mens om än lite bara.

Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni