För oss med BIM 25-30 juni
Ansluter här eftersom det inte blev något plus i maj heller. :( Har ÄL ca 14 Jun och bim 25 juni.
Ansluter här eftersom det inte blev något plus i maj heller. :( Har ÄL ca 14 Jun och bim 25 juni.
Såg nu att det fanns en lista som jag missat att fylla i.
Ägglossning:
2/6 (något tveksam på datum) hannap90
8/6 Milou3
8/6 Anonym28
11/6 LovisaTilda
11/6 Mamma Camilla
11-13/6 Cheerful
14/6 HannaPanna92
14/6 Sommarhopp
15/6 jhk88
BIM
19/6 hannap90
22/6 Anonym28
23/6 Milou
25/6 Sommarhopp
26/6 LovisaTilda
26/6 Mamma Camilla
26-30/6 Cheerful
29/6 HannaPanna92
30/6 jhk88
Jag har redan börjat få äl-flytningar fastän mensen slutade i förrgår. Lite orolig att äggen inte hinner mogna ordentligt när det är så nära inpå. Är det någon som vet?
Jag håller på att räkna ned till ÄL. Tog precis ett test men det verkar vara många dagar kvar för det var nästan blankt. Mina ätest brukar bli tydligare o tydligare iallafall minst 4 dagar innan det är positivt. Dock har jag redan mer äl flytningar än vad jag brukar ha kring äl. Testar rosenrot den här månaden o funderar på om det kanske kan påverka?
Idag fick jag positivt på äl testet. Kör med stickor och teststrecket var klart starkare än kontrollstrecket. Men egentligen "ska" jag inte ha äl förän på onsdag. Fattar ingenting?? Lite fundersam över hur vi ska mysa för att det ska bli optimalt. Jag har svårt att bli gravid så försöker få så bra förutsättningar som möjligt. Det enklaste är ju att mysa nu till efter temp höjning, men lite orolig att det blir sämre kvalitet på spermierna då? Någon som vet?
Jag äter rosenrot och upplever att jag har mer äl flytningar än vad jag brukar ha. Och nu har jag ju dessutom äl tidigare än vanligt. Det är första gången jag äter rosenrot så det kan bero på det.
Jag uppdaterar listan eftersom jag fick ägglossning tidigare än förväntat. Nu är det den långa väntan på bim kvar. Jag har lovat mig själv att inte testa för tidigt. Men det är lätt att säga äl +3. Mycket svårare äl +7 och framåt...
Ägglossning:
2/6 (något tveksam på datum) hannap90
8/6 Milou3
8/6 Anonym28
9/6 GAndrea
10/6 ca Linluva3
10/6 Cheerful
10/6 malcolm idah
10/6 chrwife
11/6 LovisaTilda
11/6 Mamma Camilla
12/6 Sommarhopp
13/6 soffe
13/6 Pennie22
14/6 HannaPanna92
14/6 Wallstenskan
15/6 jhk88
BIM
19/6 hannap90
22/6 Anonym28
23/6 Milou
23-25/6 Cheerful
23-25/6 GAndrea
24/6 malcolm idah
24/6 Sommarhopp
25/6 ca Linluva3
26/6 LovisaTilda
26/6 Mamma Camilla
26/6 chrwife
27/6 soffe
27/6 Wallstenskan
28/6 Pennie22
29/6 HannaPanna92
30/6 jhk88
Åh vad det är svårt att hålla sig från att testa!! Jag är på äl +6 idag och jag VET att det inte skulle synas något på ett test om jag gjorde det nu. Jag vet också att det är alldeles för tidigt för att känna eventuella symptom. Ändå går jag runt o inbillar mig saker. Tycker att jag nog har ont i brösten, vilket jag aldrig någonsin i mitt liv haft tidigare. Men det har jag haft i 3dagar nu så det kan omöjligen vara gravsymptom. Om inte annat så beror det på att jag går runt o klämmer på dom hela tiden för att se om de gör ont... Hej skengraviditet! O ändå får jag kämpa för att inte gå upp ur sängen nu o springa direkt till badrummet o testa. Hur gör ni andra för att stå ut mellan äl och bim?
Jag börjar tappa hoppet. Tyckte att jag hade lite symptom och visste att vi prickade äl väldigt bra den här månaden. Men troligtvis var det inbillning för nu har symptomen minskat. Tog ett test igår äl +7 men det var ju negativt såklart. Bim på lördag el söndag. Smörjer med progesterall så då kanske det blir söndag istället.
Testade negativt igen imorse. Jag vill ju så gärna se ett streck men det finns inte ens en skugga. Testar bara med testa tidigt test, men det verkar inte hjälpa. Äl + 9 idag och bim - 3-4.
Det gör fortfarande lite ont i brösten till o från, men det känns snarare som kramp och träningsvärk mer än som det "ska" kännas om man googlar. Och det är bara lite. Kan lika gärna vara jag som inbillar mig att det känns något öht. Tempen störtdök idag till under kontrolllinjen. Den brukar inte gå ned så långt innan bim så jag hoppas att det bara är tillfälligt o att den klättrar upp imorgon igen. Min temp har dock legat väldigt lågt den här månaden. Precis ovanför linjen, annars brukar det vara god marginal. Vad tror ni, finns det trots allt lite hopp eller ska man satsa på nästa månad?
Min mens kom idag. På cykeldag 22. Allt känns så hopplöst nu. Det här var försök 6 och inte en tillstymmelse till plus någon av gångerna. Vi har prickat äl varje gång o jag har haft både äl stickor och tempat för att vara säker. Smörjt med progesterall för att förlänga tiden efter äl fast utan resultat och provat rosenrot innan äl. Det är fortfarande ett halvår innan vi får söka hjälp men det är så frustrerande när det bara känns som ett halvår av bortslösad tid, och vi blir ju inte yngre. Skulle dessutom gärna vilja ha ett syskon till ett eventuellt barn, men det känns som att tiden rinner ifrån oss. Det är självklart viktigast att få ett barn. Men jag saknar själv syskon och ser hur mycket glädje min sambo har av sina. Förlåt för ett deppigt inlägg, men jag trodde så mycket att vi hade lyckats den här gången. Men icke.