• Cheerful

För oss med BIM 25-30 juni

Jag hade räknat med bim 2-4 juni, men den kom redan igår, så hoppar in jag med. Försök nummer 8 blir det för oss, vi är 22 & 25 och försöker med nummer 1. Har beräknad äl den 11 (period tracker) eller 13 (natural cycles, 3e hela cykeln) och BIM 26 eller 30.

• Cheerful

Ägglossning:

8/6 Milou3

8/6 Anonym28

11/6 LovisaTilda

11/6 Mamma Camilla

11-13/6 Cheerful

14/6 HannaPanna92

15/6 jhk88

BIM

22/6 Anonym28

23/6 Milou

26/6 LovisaTilda

26/6 Mamma Camilla

26-30/6 Cheerful

29/6 HannaPanna92

30/6 jhk88

• Cheerful
    LovisaTilda skrev 2017-06-01 08:15:15 följande:

Tack!

Nu är det väl bara för nästa nya deltagare att kopiera detta och lägga till sig själv?

Blir lite roligare och lättare att följa varandra med en lista :)

Precis! Om man vill skulle ta också kunna lägga upp den i tråd första inlägget, men då är det ju bara ts som kan lägga in nya..
    Lariz skrev 2017-06-01 09:24:48 följande:

Hoppar på tråden! :)

Izabelle, Äl 2/6, BIM 17/6

Första barnet, 6e försöket..

Du får gärna lägga till dig själv i listan! Du kopierar den bara, och lägger in dig själv där det passar. Och välkommen =)
  • Cheerful

Förlåt för gnäll, men ni som försökt längre, hur klarar ni det?!

Vi är på försök 8 nu, och jag börjar redan känna som att jag går sönder allt mer inombords. Längtan är konstant och det går knappt en timme utan att jag tänker på om jag är gravid, hur avundsjuk jag är på någon som bara klagar, gråter över mens eller ja, ni förstår. Jag är på fjärde cykeldagen, mensen börjar avta, vilket betyder att ett nytt försök snart kan starta, men jag vet verkligen inte hur mycket mer jag kan klara?! Den besvikelse och sorg jag känner varje gång mensen kommer? Jo, jag överdriver tycker nog många, men jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till?

Jag är bara så besviken över min kropp och tror jag sätter allt för stor press på mig själv, men jag har inte hela livet blivit i präglad att oskyddat sex är farligt för man blir gravid, min mamma blev gravid första gången hon hade sex osv, men som sagt, nu har vi försökt sedan November, och ännu inget plus, trots att jag använder både ägglossningstest och Natural cycles.

Har försökt att tala om det med min Sambo, men han förstår inte riktigt hur jag menar, och tycker nog också att jag överdriver, att det händer när det händer liksom. Jag är rädd för att detta kommer att komma allt för mycket mellan oss, och att vi tillslut ger upp på varandra.

Hur gör ni för att distrahera er? Hur gör ni för att ha sex och älska med varandra, och inte bara försöka göra barn?

• Cheerful
    LovisaTilda skrev 2017-06-01 21:55:18 följande:

Jag förstår att det känns kämpigt. Från den dagen man bestämmer sig för att försöka så finns gravid-tankarna med en dygnet runt.

Kan du ringa till din barnmorska och prata med henne? Hon kanske kan ge lite tips, eller åtmindstonde förklara vad och när nästa steg blir om det fortsätter att inte ta sig. Vet många som inte blivit gravida på grund av sin mentala spärr, men att släppa den är ju lättare sagt än gjort.

Måste passa på att fråga...har du testat clearblue äl-test med dubbel indikator? Har jag förstått det rätt i att ägget släpper inom 12-48h när man får fast gubbe? Får man en rund ring så fort ägget släppt och det då är kört att sexa mera? Hoppas du förstår mitt virriga inlägg :)

Jag har tyvärr ingen barnmorska, bor inte i Sverige och här är barnmorskorna mest med till att förlösa. Men borde nog kontakta min läkare.. Jag är dock rätt säker på att man ska ha försökt 2år innan man får hjälp om kvinnan är under 30 :( annars får man betala det hela själv.

Jag har bara använt "vanlig" stickor än så länge, har en rätt tydlig temperaturstegring efter ägglossning, och fått utslag 4-5 dagar före testen visar fullt (och blir negativa efteråt) det at faktiskt det sista jag har funderat på, ska ägglossningstest bli negativa efter ägget har släppt? Eller skulle det kunna vara ett tecken på att det trots allt inte släpps något ägg?
  • Cheerful
    HannaPanna92 skrev 2017-06-01 22:08:04 följande:

Vi har försökt i 13 månader. Jag gråter så fort jag ser någon annan bli gravid och känner ibland att jag förlorar hoppet om att bli gravid. Men på något sätt tar man sig genom det, man måste försöka intala sig själv om att "jo förhoppningsvis blir jag gravid en dag". Det är framförallt viktigt att man har en stark, bra och öppen relation med sin partner. Att man faktiskt pratar om hur man känner och tänker. Sen är det klart att alla försök kan slita på en relation, men det är då det är viktigt att prata.

Det viktigaste för mig nu är att jag & min sambo är starka tillsammans, ett barn kommer för eller senare till oss

Jo, det är nog så, hade bara en riktigt nere kväll igår, sambon arbetade så hade inte riktigt någon att ventilera med. Men jo, förr eller senare kommer det ett barn, hur och när är egentligen utan betydning, jag skulle bara väldigt gärna uppleva en graviditet, och det är ju på något vis det som är det "naturliga" så är väl därför man blir så besviken när det inte går så enkelt som man hoppats! Stackars de kvinnor som förväntades bli gravida direkt efter bröllopet (och de som fortfarande förväntas runt om i världen).
    Milou3 skrev 2017-06-01 23:06:55 följande:

Får du en temperaturstegring och tempen håller sig hög i minst 3 dagar sägs det ju att man haft äl. På vissa personer så hänger LH kvar i kroppen efter äl ett par dagar.

Jag har hört att om man är gravid, håller sig temperaturen hög? men hur är det med ägglossningstest, blir de helt blanka efter ägglossning?
  • Cheerful
    Milou3 skrev 2017-06-02 06:36:04 följande:

Det är olika för alla. Jag har rätt mycket LH hormon i kroppen så får alltid två streck hela cykeln men bara positivt ( lika starka streck eller att teststrecket är starkare) under 2-3 dagar. Mitt ägg släpper 2 dagar efter första glada gubben. Kontrollerat med temp.

Men du, du är ung! Vet hur sårande det känns att pricka äl och ändå få mens månad efter månad. Jag är 40 och känner en tidspress på mig. Är inne på 10:e försöket nu. Med en sambo som får prestationsångest och har ett mer måttligt sexbehov och som dessutom har lite svårt att ta initiativ till sex. Jag får jobba rejält varje stundande äl med att ta initiativ i lagom dos så han inte får prestationsångest. Med mitt ex hade jag lätt kunnat säga "jag har äl snart så please sätt på mig varje dag ett par dagar fram" så hade hade han svarat typ "gärna darling, nu kör vi", trots sovande barn och en lättväckt hundvalp.

Men min nuvarande kille funkar inte så. Jävligt frustrerande varje gång mensen kommer för då måste jag ensam planera och kämpa själv känns det som. Även om jag vet att hans högsta önskan är att vi får ett barn ihop.

Vi får stötta varandra och hålla tummarna för ett fint plus denna månad!

Tack, jag är också lite försiktigt med framtoningen just för att jag märker sambons prestationsångest. Och ju jag är ung, men därför känns det pressat från en annan vinkel, alla (om än få) som verkligen något pratar redan som att något garanterat är fel, just eftersom jag är ung och borde bli gravid lätt.
    LovisaTilda skrev 2017-06-02 08:33:09 följande:

Prata med din läkare! Här i Sverige ska man ha försökt minst ett år om jag inte minns fel. Håller tummarna för er.

Ja, det vore ju intressant att veta hur testet verkligen funkar :S

Tyvärr var svaret 2 år om man är under 3, annars så måste man gå till en privatklinik, annars kan man få delar av utredningen subventionerat.
  • Cheerful
    LovisaTilda skrev 2017-06-06 11:22:29 följande:

Hade mensens första dag för en vecka sen, alltså cd 7 idag, beräknad äl om 5-6 dagar. Tog ett äl-test i morse med det var blankt. Borde väl få en blinkande gubbe inom några dagar iaf :)

Hoppas, hoppas på denna månaden för oss alla!! <3

Tog också månadens första idag ^_^ cd9 äl-5. Svagt utslag men fortfarande några dagar kvar tills det är positivt =)
  • Cheerful
    hannap90 skrev 2017-06-07 07:18:16 följande:

Börjat känna lite stickningar ner till och nästan lite mensvärkaktigt. Finns de ens möjlighet att känna något när ägget eventuellt fäster? :)

Det är ju många här på fl som menar att de har känt det! Själv tror jag att många (liksom jag själv gör!) inbillar sig olika symptom som de känner fram till bim och sen är absolut övertygade om att de har känt symptom från äl+15min,trots att de reellt sett bara känt lite gas. Men håller tummarna på att jag tar fel! :D

Själv tror jag att min äl kommer tidigare än beräknat denna månaden också. - dagens äl-test var nästan positivt, och sambon kunde svära på att det redan var det (Sorry, men vad vet en man om färg-nyanser ;) ). Har ägglossnings känningar i högra äggstocken och nästan äggviteflytningar också..! Bara att hålla verkstaden igång!
  • Cheerful

Äggvite-flytningar som heter duga och positivt äl-test! Både natural cycles och p-tracker har sagt 11-13/6 Men hade det på känn.. Och självklart jobbar både jag och sambon sent idag, men hoppas att energin finns ikväll när vi äntligen når hem! Om inte annat får vi hoppas att det räcker med i förrgår och imorgon tidigt :)

Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni