• XAHHA92

För oss med BIM 25-30 juni

HannaPanna92, Äl 14/6, BIM 29/6

Det blir försök nr 14 och ska på utredning imorgon

• XAHHA92
    LovisaTilda skrev 2017-05-30 22:13:57 följande:
    Välkommen :)

Vilket försök är ni på? Barn sedan tidigare?
    HannaPanna92 skrev 2017-05-30 16:48:40 följande:

HannaPanna92, Äl 14/6, BIM 29/6

Det blir försök nr 14 och ska på utredning imorgon

Välkommen till gruppen du med. Är det ert första barn?

Stort lycka till imorn!Vi försöker med barn nummer 3 :) har vacklat lite fram och tillbaka, men nu har vi nog bedtämt oss ;) vi känner mer och mer att vi längtar efter en liten igen <3

Då ligger vi ju lika i både äl och BIM :D
    Ja, det är första barnet för oss båda :)
  • XAHHA92
    Anonym28 skrev 2017-05-31 08:05:11 följande:
    Känns lite som de hos mig med, lyckats pricka in äl väldigt bra o jag äter även Epa-glandin men visst det är ju mkt som ska klaffa så de är bara att köra nya tag. Ska nog också skippa kaffe&alkohol denna gången! tar de sig inte denna gången heller ska jag verkligen försöka njuta av sommaren iaf!
    Jag har det senaste året testat både vitamin piller, rosenrot och progesterAll kräm, inte druckit alkohol eller kaffe mellan äl & bim, samt dragit ner på socker. Men det blev ingen graviditet här inte :( Så den här sommaren tänker vi inte använda något äl test, jag tänker dricka vin (med måtta såklart) och jag tänker njuta av mitt kaffe haha! Tänker inte heller ta några piller eller krämer (förutom ren folsyra). Ska åka utomlands nu i juni när jag har min nästa äl, kanske kan göra susen
  • XAHHA92
    Cheerful skrev 2017-06-01 21:21:47 följande:

Förlåt för gnäll, men ni som försökt längre, hur klarar ni det?!

Vi är på försök 8 nu, och jag börjar redan känna som att jag går sönder allt mer inombords. Längtan är konstant och det går knappt en timme utan att jag tänker på om jag är gravid, hur avundsjuk jag är på någon som bara klagar, gråter över mens eller ja, ni förstår. Jag är på fjärde cykeldagen, mensen börjar avta, vilket betyder att ett nytt försök snart kan starta, men jag vet verkligen inte hur mycket mer jag kan klara?! Den besvikelse och sorg jag känner varje gång mensen kommer? Jo, jag överdriver tycker nog många, men jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till?

Jag är bara så besviken över min kropp och tror jag sätter allt för stor press på mig själv, men jag har inte hela livet blivit i präglad att oskyddat sex är farligt för man blir gravid, min mamma blev gravid första gången hon hade sex osv, men som sagt, nu har vi försökt sedan November, och ännu inget plus, trots att jag använder både ägglossningstest och Natural cycles.

Har försökt att tala om det med min Sambo, men han förstår inte riktigt hur jag menar, och tycker nog också att jag överdriver, att det händer när det händer liksom. Jag är rädd för att detta kommer att komma allt för mycket mellan oss, och att vi tillslut ger upp på varandra.

Hur gör ni för att distrahera er? Hur gör ni för att ha sex och älska med varandra, och inte bara försöka göra barn?

Vi har försökt i 13 månader. Jag gråter så fort jag ser någon annan bli gravid och känner ibland att jag förlorar hoppet om att bli gravid. Men på något sätt tar man sig genom det, man måste försöka intala sig själv om att "jo förhoppningsvis blir jag gravid en dag". Det är framförallt viktigt att man har en stark, bra och öppen relation med sin partner. Att man faktiskt pratar om hur man känner och tänker. Sen är det klart att alla försök kan slita på en relation, men det är då det är viktigt att prata.
    Det viktigaste för mig nu är att jag & min sambo är starka tillsammans, ett barn kommer för eller senare till oss
  • XAHHA92

Den här mensen var väldigt märklig, hade enbart rosa på pappret i två dagar och sen en dag med lite mens & nu är den över.....!? Någon med samma erfarenhet? Träffade för övrigt min läkare i veckan (första mötet för utredning) han kunde då se att jag släppt ägg på vänster äggstock & allt annat såg "bra" ut vad han kunde se.

• XAHHA92
    Längtanefterdig skrev 2017-06-02 21:15:55 följande:

Mensen kom idag så ingen graviditet den här gången heller. Vi försöker få vårt första barn och nu blir det försök 15... De två senaste försöken har jag fått hjälp av letrozol och ovitrelle. Senaste gången körde vi även med inseminering. Även denna gång kommer vi att köra samma upplägg, insemination om äl sker innan sommarstängningen på kliniken. Lyckas vi inte innan augusti så kommer vi då träffa läkaren för IVF. 
    Vet inte om jag kommer ha bim innan juni är slut, beror på hur lång cykel jag får den här gången, men jag hoppas att det inte blir för lång.
    Det tär inte på relationen, jag älskar min sambo men det tär på mig. Jag blir väldigt ledsen och det är inte lätt när alla andra verkar bli gravida...

Går du under utredning? Har isf läkaren kunnat hitta "felet" till att ni inte lyckats än? Jag träffade min läkare i veckan (första mötet inför utredning). Nästa försök blir nr 14 för oss men läkaren berättade att det skulle säkert ta tre månader innan vår utredning gick vidare :(
  • XAHHA92
    Längtanefterdig skrev 2017-06-03 08:44:32 följande:
    Ja, efter ett år sökte vi hjälp. Jag har pco-äggstockar och saknar troligtvis egen ägglossning. Vi fick reda på allt samma dag nästan. Mitt blodprov tog några extra dagar. 3 månader känns väldigt långt. Vi går på Carl von Linné-kliniken i Uppsala men bor i Stockholm. Bästa valet :)
    Oj vad skönt att få reda på det så snabbt och kunna få hjälp direkt!
    Ja tre månader är väldigt lång tid, speciellt om det enbart kommer vara blodprov och spermaprov då. Men men man ska väl inte klaga
  • XAHHA92
    Wallstenskan skrev 2017-06-04 18:02:11 följande:

En dag mens kvar sedan inväntar utav ÄL!
    Detta måste måste måste bli "vår" månad!!!

Vet att negativ statistik skall man hålla sig ifrån, men gaaaah!
    Jag är snart 34år!
    20% chans!
    Det är liksom 1 utav 5!
    Vilka trista siffror ändå!

Hur gamla är ni andra?

"Hur stor chans är det att bli gravid om man träffar ägglossningen?"
    Ungefärliga siffror:
    ? 15 år, 40%
    ? 20 år, 40%
    ? 25 år, 30%
    ? 30 år, 25%
    ? 35 år, 20%
    ? 38 år, 10%
    ? 40 år, 5%
    ? 43 år, 1%

Den där listan har jag lust att köra upp någonstans haha......... Ursäkta min humor men jag kan inte vara den enda som reagerar på sån lista haha! Jag är 24 år & sambon 29. Vi har prickat varje ägglossning i 13 månader men inte fan blir här något barn :p
  • XAHHA92
    Linluva3 skrev 2017-06-11 11:13:36 följande:

Lalalinda, uppdatera om du tycker att krämen fungerar sen! Nyfiken, har läst om det.

Jag testade progesterAll krämen förra månaden men fick inget positivt resultat. iofs så har vi försökt i 13 månader nu utan något resultat alls så tror varken piller eller kräm hjälper mig :(
  • XAHHA92

Äl imorgon enligt app men inga känningar än (har alltid smärta 1-2 dagar innan). Tycker ni jag gör fel som dricker lite alkohol nu när man är på semester? Har varit nykter två veckor i månaden i över ett år nu. Känns som att lite vin/öl inte kommer göra någon skillnad på mig.

Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni