syntharen skrev 2017-05-28 18:18:56 följande:
Nä det ser ju väldigt starkt ut för att vara missfall. Som du skrev så tidigt borde testet visa negativt rätt snabbt. Det borde ju inte öka som ditt har. Men du småblöder fortfarande? Det kan man ju göra vad jag förstår. Men tycker du ska ringa mvc och ev få ett ultraljud om ett par veckor. Du är väl i v 6+ om du fortfarande är gravid?
Tack för att du svarade! Ja jag blöder fortfarande, eller inte just nu men det har droppat under dagen. Inga klumpar efter dag två med blödning dock. Ingen smärta heller. Lite lite molvärk runt bim och igår och idag bara men inte däremellan. Ja precis, det borde vara runt v. 6 i så fall!
Jsv17 skrev 2017-05-28 18:20:56 följande:
Det där ser ju alldeles för stark ut för att vara ett missfall, klart att det fortfarande kan vara positivt ett tag efteråt men inte så mycket starkare. Kontakta kk så de kan göra hcg mätning i blodet där man kollar hur det ökar också måste de kolla dig för utomkveds, jag skulle ringa direkt imorgon så de får kolla dig. Jag har haft en del blödningar under den här graviditeten (är i v.13 och har varit på 3 ul och bebis mår bra) och allt har varit bra så kan ju ha varit något annat för dig också och du har en frisk bebis där inne så in och kolla så du får klarhet!
Håller tummarna!
Tack, då ska jag ringa dom imorgon! Är rädd för utomkveds men har inte haft ont alls i alla fall... Jag var så säker på missfall att jag drack lite alkohol och nu känner jag mig så dum om det inte var så :(
Grattis till din lilla därinne! :)