• Jsv17

Missfall eller inte?

Det där ser ju alldeles för stark ut för att vara ett missfall, klart att det fortfarande kan vara positivt ett tag efteråt men inte så mycket starkare. Kontakta kk så de kan göra hcg mätning i blodet där man kollar hur det ökar också måste de kolla dig för utomkveds, jag skulle ringa direkt imorgon så de får kolla dig. Jag har haft en del blödningar under den här graviditeten (är i v.13 och har varit på 3 ul och bebis mår bra) och allt har varit bra så kan ju ha varit något annat för dig också och du har en frisk bebis där inne så in och kolla så du får klarhet!

Håller tummarna!

• Jsv17
    Hedblomster skrev 2017-05-29 10:41:53 följande:

Så, nu har jag pratat med barnmorskemottagningen. De sa väl ungefär vad man väntade sig :) Att blödning inte är helt ovanligt men det har ju i alla fall inte blött kraftigt eller gjort ont vilket är ett bra tecken. Att hcg kan ligga kvar i kroppen och jag kanske inte kan få ett säkert testsvar förrän om 3-4 veckor. Men hon sa också typ "ja jag tror ju att du är gravid, men det går inte att säga helt säkert på telefon" och så bokade vi in ett inskrivningssamtal om två veckor med gravtest :)

Så nu får jag bara vänta... Kommer göra gravtest hemma fram tills dess. Har kollat runt med privata gynekologer men ingen har tid eller gör VUL redan så jag avvaktar. Om det är en frisk graviditet är det (beräknat på senaste mensens start) vecka 6+0 idag :) 

Skönt! Hur ser blödningarna ut nu? Blöder du fortfarande som mens eller bara lite?
  • Jsv17
    Hedblomster skrev 2017-05-29 18:24:14 följande:

Nu har jag lyckats få en gynekolog att göra tid för mig på fredag!!! Så skönt! Får göra ett vaginalt ultraljud. Kostar 900 men det är det värt för att få veta.

Skönt! Har betalat 400kr per gång när jag varit på gynakuten för blödningar under den här graviditeten, har fått åka 2ggr varit värt varenda krona! För min del har bebis mått bra varje gång, hoppas på samma för dig!
  • Jsv17
    Hedblomster skrev 2017-05-31 08:30:03 följande:

Ja det var min tanke också men man känner sig så fånig när man inte har ont längre :(

Ring inte ens åk bara! Du blöder och har haft kraftig smärta det är deras skyldighet att kolla så att du inte har ett utomkveds, sen ska du inte behöva vara orolig längre. Jag har blivit jättebra bemött de ggr jag åkt in, åk så du kan få svar, ovisshet är det värsta.
  • Jsv17
    Hedblomster skrev 2017-05-31 15:27:20 följande:

Utomkvedhavandeskap :( planerad operation på fredag om jag inte blir värre innan.

Åh beklagar! Men vilken tur att du åkte in, ta hand om varandra <3
  • Jsv17
    Hedblomster skrev 2017-06-03 08:53:10 följande:

Då är jag opererad :) Allt gick bra. Tydligen finns nån liten sammanväxning på den äggledare jag har kvar men tratten ser bra ut och de säger att det är liten risk att få X där med. Så vi får försöka igen så fort jag känner mig läkt och mensen kommit igång :)

Operationen var en ganska jobbig upplevelse då jag fick vänta ensam hela dagen på min tur utan mat. Jag var väldigt ledsen och nervös och tyckte sövningen var jobbig. Uppvaket var också ensamt och det fanns sällan någon som hade tid att prata. Men väl uppe på avdelningen var alla väldigt gulliga. Jag mådde tyvärr så illa efteråt (troligtvis av morfinet) så jag kunde inte åka hem som planerat. Har sovit en natt här och nu ska jag snart ringa min sambo som får hämta mig :)

Va skönt att höra att det gick bra, och skönt att din andra äggledare verkar ok Hoppas du bättrar på dig fort och att du plussar snart igen så fort kroppen återhämtat sig. <3
Svar på tråden Missfall eller inte?