För oss med bim JULI 2017
Regndroppen, hoppet är absolut inte ute!
Asså miljoner grattis Krulle89, hoppas liksom övriga få gå i dina fotspår snaaaaart..
Regndroppen, hoppet är absolut inte ute!
Asså miljoner grattis Krulle89, hoppas liksom övriga få gå i dina fotspår snaaaaart..
Njut av vin ???? alla vars Tant Röd är på ingång /anlänt.
Ont i tuttarna när jag ammade igår kväll, hoppas såklart på att det är ett tecken..
Asså. Koko Koko, slösade pengar på ett gravtest idag. Inte smart. Negativt. Har ni några tips för o hålla sig till BIM?
Ja stort grattis till alla!!
Jag har haft nån skum känsla sen ÄL i söndags, dova smärtor typ, gör inte ont skulle jag inte påstå men mer molande kanske, i den nedre regionen. Några ggr har jag känt hugg på sidan ocskå, långt ner alltså och inte så så man kan känna från tarmarna ibland, Känner det till och från och det håller i sig ett tag. Man kan ju knappast känna symptom redan nu, men förstår inte varför det känns såhär när det aldrig gjort det annars. Jag tänker inte ens mkt på om jag nu skulle vara gravid utan har så mkt annat att tänka på och mkt på jobb osv, så tror inte det är psykiskt i så fall.
Nån i liknande sist med mystiskt molande då och då? :)
Du kan ju haft äl senare och därmed bim senare? Eller så har du inte tillräckligt med hormon än för att testet skulle ge utslag, även om cb mäter vid låga nivåer... Själv testade jag inte positivt förrän v 7 min förra graviditet! Hade testat vid v 4-5 men det var negativt, så jag gav upp hoppet. Men sen gjorde jag test för "skoj skull" några veckor senare och då var det positivt :)
Tack för era fina ord. Jag höll mig lite härifrån efter att jag skrev inlägget. Orkade inte riktigt att vara glad för andra. Men nu bestämde jag mig för att ändå hänga kvar till bim och glädjas med andra. Och någonstans ändå hoppas att det inte är kört.
Hej tjejer!!
Plus?
Äl+11
Ok tack för input! Man kan ju läsa hur mycket som helst på nätet om detta (ur olika synvinklar) men tycker det är mer givande att dela åsikter/erfarenheter med folk i samma sits. Om fler läser mitt inlägg får ni gärna komma med era insikter i frågan också :)
Jag är kluven, vill leva "som vanligt" trots att vi planerar att bli gravida men samtidigt är man ju medveten om att det i vissa fall kan påverka. Å andra sidan så tror jag inte det kan göra någon enorm skillnad och självklart skulle allt som har med alkohol och nikotin att göra gå FETBORT den dagen jag förhoppningsvis får veta att jag är gravid.
Som ni ser, jag har lite svårt att veta hur jag ska ställa mig till frågan.. :)
Att tillägga är ju också att ja vi vill bli gravida - men vi låter det ta den tid det tar och har sagt att vi ska låta det gå ett år innan vi börjar fundera på om vi gör något fel. Skynda långsamt :)
Ja, när man bara är lekman själv är det inte lätt att veta hur man ska ställa sig.. Själv har jag tilltro till denna quinna Att salt, tex. är skadligt för små barn har Agnes Wold hävdat varit en myt och fått medhåll om på sistone, från många olika håll.
www.baaam.se/agnes-wold-nagra-glas-alkohol-ar-inte-farligt-for-fostret-det-ar-bara-moralism
Ahrg, klarar inte av detta olidliga, att vänta med att testa till BIM! Suck! Negativt idag BIM-6.