• mjaomjao

För oss med bim JULI 2017

Regndroppen, hoppet är absolut inte ute!

Asså miljoner grattis Krulle89, hoppas liksom övriga få gå i dina fotspår snaaaaart..

Bim 14 juli
  • mjaomjao

Njut av vin ???? alla vars Tant Röd är på ingång /anlänt.

Ont i tuttarna när jag ammade igår kväll, hoppas såklart på att det är ett tecken..

Bim juli
  • mjaomjao

Asså. Koko Koko, slösade pengar på ett gravtest idag. Inte smart. Negativt. Har ni några tips för o hålla sig till BIM?

Bim 14 juli
  • mjaomjao
    heymary skrev 2017-07-06 18:15:38 följande:

Ja stort grattis till alla!!

Jag har haft nån skum känsla sen ÄL i söndags, dova smärtor typ, gör inte ont skulle jag inte påstå men mer molande kanske, i den nedre regionen. Några ggr har jag känt hugg på sidan ocskå, långt ner alltså och inte så så man kan känna från tarmarna ibland, Känner det till och från och det håller i sig ett tag. Man kan ju knappast känna symptom redan nu, men förstår inte varför det känns såhär när det aldrig gjort det annars. Jag tänker inte ens mkt på om jag nu skulle vara gravid utan har så mkt annat att tänka på och mkt på jobb osv, så tror inte det är psykiskt i så fall.

Nån i liknande sist med mystiskt molande då och då? :)

Håller med, samma symptom typ av och till sen äl i torsdags..

Ja, massa grattis ???? ???? alla!!
    Bim juli 14
  • mjaomjao
    regndroppe skrev 2017-07-06 22:23:09 följande:

Du kan ju haft äl senare och därmed bim senare? Eller så har du inte tillräckligt med hormon än för att testet skulle ge utslag, även om cb mäter vid låga nivåer... Själv testade jag inte positivt förrän v 7 min förra graviditet! Hade testat vid v 4-5 men det var negativt, så jag gav upp hoppet. Men sen gjorde jag test för "skoj skull" några veckor senare och då var det positivt :)

Tyder inte detta på att du inte behöver oroa dig för egen del?
  • mjaomjao
    Grus grus skrev 2017-07-07 02:54:48 följande:

Tack för era fina ord. Jag höll mig lite härifrån efter att jag skrev inlägget. Orkade inte riktigt att vara glad för andra. Men nu bestämde jag mig för att ändå hänga kvar till bim och glädjas med andra. Och någonstans ändå hoppas att det inte är kört.

Måste detta vara sista försöket verkligen?
  • mjaomjao
    Carro887 skrev 2017-07-08 08:21:05 följande:

Hej tjejer!!

Plus?

Äl+11

Grattis Carro!!!!!!!!!!! Tycker solklart plus!!!!!!!!!!!
  • mjaomjao
    Elliot1 skrev 2017-07-07 23:52:51 följande:

Ok tack för input! Man kan ju läsa hur mycket som helst på nätet om detta (ur olika synvinklar) men tycker det är mer givande att dela åsikter/erfarenheter med folk i samma sits. Om fler läser mitt inlägg får ni gärna komma med era insikter i frågan också :)

Jag är kluven, vill leva "som vanligt" trots att vi planerar att bli gravida men samtidigt är man ju medveten om att det i vissa fall kan påverka. Å andra sidan så tror jag inte det kan göra någon enorm skillnad och självklart skulle allt som har med alkohol och nikotin att göra gå FETBORT den dagen jag förhoppningsvis får veta att jag är gravid.

Som ni ser, jag har lite svårt att veta hur jag ska ställa mig till frågan.. :)

Att tillägga är ju också att ja vi vill bli gravida - men vi låter det ta den tid det tar och har sagt att vi ska låta det gå ett år innan vi börjar fundera på om vi gör något fel. Skynda långsamt :)

Ser ingen anledning att avstå från alkohol för att man planerar bli gravid. (Självklart finns det gott om andra skäl till att avstå, gravidplaner eller ej. Etiska eller ärftliga faktorer,, har själv mycket alkoholism i släkten, vilket förvisso inte hindrat mig att dricka måttligt, så många parametrar som spelar in.)

Fostret får ju hursom sin näring från gulsäcken den första tiden. Även senare i graviditeten menar många uppdaterade forskare att den mängd alkohol fostret får i sig om modern tar sig ett glas vin eller två är såpass ringa att inga risker föreligger.. Själv har jag avhöll jag mig under graviditeten då jag inte var sugenoch bara ville sova..

Rekommenderar att kolla upp forskaren Agnes Wolt för den som vill göra sig en egen uppfattning, hon förklarar enkelt och sakligt.

Alltså, det suger i testtarmen men ska försöka lyssna på föregående tips,, minns ej vem som hade den vettiga utläggningen om varför det bara är dumt att testa före bim.

Grattis till alla plus!

Och Grus grus, hoppas ändå att din man kan ändra sig om det inte går vägen denna gång..
    Bim 14 juli
  • mjaomjao

Ja, när man bara är lekman själv är det inte lätt att veta hur man ska ställa sig.. Själv har jag tilltro till denna quinnaKyss Att salt, tex.  är skadligt för små barn har Agnes Wold hävdat varit en myt och fått medhåll om på sistone, från många olika håll.

www.baaam.se/agnes-wold-nagra-glas-alkohol-ar-inte-farligt-for-fostret-det-ar-bara-moralism

Ahrg, klarar inte av detta olidliga, att vänta med att testa till BIM! Suck! Negativt idag BIM-6.

• mjaomjao
    Elliot1 skrev 2017-07-08 13:43:47 följande:
    Tack då tänker vi likadant :) Som sagt så är jag absolut ingen stordrickare och röker enbart vid enstaka tillfällen och kan liksom inte tänka mig att det är något som påverkar. Svårt är det ju också när man inte berättar för sin omgivning vad man planerar.. Skulle jag helt plötsligt börja avstå helt från alkohol till middagen etc så hade de börjat förstå på en gång ;)

Försök hålla dig från test! Tror det är mitt inlägg du refererar till, jag skrev att jag aldrig testat mig innan BIM på grund av att resultatet ändå inte är pålitligt. Får man ett negativt resultat måste man ju ändå vänta några dagar till och göra om allt. Så slöseri med pengar, tid och tankar i min värld!

Trevlig helg!
    Okej, lovar nu, tio fingrar upp till gud, att inte testa förrän exakt på BIMdagen.
    Kram!
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017