• Tumvante

För oss med bim JULI 2017

oONinniOo skrev 2017-07-16 17:47:27 följande:

Tack. Törs dock inte glädjas förrän jag ser ett starkare plus. Så leds på alla dessa kemiska graviditeter..

Känner precis samma som du... Jag testar på onsdag igen (BIM).

Har bara två tester kvar och är på semester
  • Tumvante
    ostbågen skrev 2017-07-16 19:44:11 följande:

Åh det blev ett plus, stort grattis! Hoppas allt går som det ska.

Tackar! Vi satsar på att det ska gå hela vägen nu

Men andas inte ut helt ännu...
  • Tumvante
    Hha15 skrev 2017-07-18 21:29:15 följande:

Alltså jag blir knäpp!

Trodde att jag fick mens bim +3. Hade dock inte alls lika lång mens som jag brukar och inte alls lika mycket mensvärk. Nu fortsätter det dock att småblöda lite då och då.. Inte som vanlig mens, utan mer slemmig (ursäkta...) och mer ljusröd. Kan någon förklara vad som händer?! Tidigt missfall, vanlig mens eller möjligtvis gravid?? Har ej ont, men känner inga gravidsymtom...

Och inget plus?
  • Tumvante
    Hha15 skrev 2017-07-18 21:29:15 följande:

Alltså jag blir knäpp!

Trodde att jag fick mens bim +3. Hade dock inte alls lika lång mens som jag brukar och inte alls lika mycket mensvärk. Nu fortsätter det dock att småblöda lite då och då.. Inte som vanlig mens, utan mer slemmig (ursäkta...) och mer ljusröd. Kan någon förklara vad som händer?! Tidigt missfall, vanlig mens eller möjligtvis gravid?? Har ej ont, men känner inga gravidsymtom...

Jag skulle nog tro vanlig mens. Brukar du ha regelbunden och stabil mens? Kemisk grav vet jag inte så mycket om, känns som att det är en befruktning som en fastnar och därav inget hcg och kroppen när som vanligt med mens då den typ inte riktigt märkt att den haft en befruktning.... Eller? Jag hade nog prickat in nästa cykel... Och tänkt mens nu. Lycka till!
  • Tumvante
    Norrlandstjejen skrev 2017-07-20 08:43:35 följande:

BIM + 4 idag :). Såååå glad och pirrig just nu!

Nu hoppas vi verkligen att det här kommer gå bra hela vägen. Känns overkligt att plussa på första försöket när det tog 8 månader med första barnet :). Men ibland lyckas man pricka in.

Grattis alla som plussat i tråden och ni som kämpar: fortsätt kämpa! Ge inte upp! Helt plötsligt kommer plusset!

Fint plus! Grattis!
  • Tumvante
    oONinniOo skrev 2017-07-20 17:56:18 följande:

Jag räknar med att vi ses i augustitråden..

Lycka till, nu är det dags att ditt strålande plus kommer! Hoppas du får en bebis i april nästa år. Kram
  • Tumvante
    crx skrev 2017-07-21 21:07:08 följande:

Hej!

Jag har ingen aning om bim nu. Blev kaos i kroppen efter en MA i mars + skrap.

Blödde 10 v! Ett par v efter det fick jag en blödning (kanske mens?) men nu i förrgår fick jag ännu en liten blödning, knappt 2 v efter.

Tog ett predictor early igår.... vad tror ni...? :S

Jag kan se lite svagt. När har du Bim? Spännande att se hur det utvecklar sig!
  • Tumvante
    crx skrev 2017-07-22 09:02:15 följande:

Vet inte när BIM är pga kaos i kroppen efter skrapning i mars. :/

Gjorde ett till likadant test nu men det är blankt. :(

Jag tycker du ska be om att få göra blodprov istället. Efter skrap ingen är det ju väldigt bra att veta att alt hcg är ute ur kroppen... Lycka till <3
  • Tumvante
    oONinniOo skrev 2017-07-22 06:53:51 följande:

Förra cykeln provade jag progesteron, dock ProgesterAll och det är väl lägre dos än den man får utskriven av sjukvården. Men progesteron är något jag tänkt diskutera med dem också. Plus en koll att hormonspiralen inte ställt till med något, då jag nästan fick sövas när den skulle tas ut för att den växt fast lite..

Mycket bra att testa för progestron. Jag testade två ggr denna cykeln, tyvärr inte efter min äl, så mina tal var ganska låga. 0,4 och 3,4. Efter ÄL skulle det ju gärna upp över 10-20...

Jag ammade och tror att det var bidragande till mina tidiga missfall. Just pga lågt progestron pga ammande och ålder. (Vet att många kan amma, men tror att det i mitt fall var bra idé att sluta).
  • Tumvante
    oONinniOo skrev 2017-07-23 09:17:36 följande:

Tänkte ringa dem i veckan och prata lite. Få se hur pass hjälpsamma de är, eller om jag får gå privat.

DE ska utreda när man haft flera missfall/ma. Sen blir man ju inte yngre direkt... Man får höra lite argument att pressa med, inte minst den psykiska stressen, för både en själv och sin man.

Hoppas de lyssnar <3
  • Tumvante
    Grodanboll83 skrev 2017-07-23 19:39:21 följande:

Vad brukar ÄL stickor visa om man är gravid?

Jag skulle inte lita på dem... Men tror att LH borde vara i botten när det är dags för bim/mens... Lycka till!
  • Tumvante
    mjaomjao skrev 2017-07-26 06:00:01 följande:

Hmm.. Jag är 33, tycker du /har tankar kring hurvida jag ska sluta amma min son morgon o kväll, nu när jag försöker bli gravid?

Det är så individuellt. Har ni provat länge? Har du haft ma? Om ja på någon av dessa frågor skulle jag be om att få progesteron testat några gånger i din cykel för att kolla om du ligger lågt.

Att sluta amma är ju helst inget man vill "tvingas" till att sluta med... Men det blev så för egen del, så motvilligt gjorde jag det.

Hoppas du slipper sluta av samma anledning.

Lycka till <3
  • Tumvante
    Grodanboll83 skrev 2017-07-29 09:07:35 följande:

Skulle ni tolka detta som positivt utslag på ÄL sticka? Tycker det är svårt att avgöra då jag aldrig fått riktigt övertygande streck som är starkare är "första strecket"

Jag skulle säga negativt. Men skulle testat ikväll eller imorgon kväll och förvänta positivt.

Strecket ska vara minst lika starkt som kontrolstrecket, eller starkare.
  • Tumvante
    NTTnh skrev 2017-07-29 12:51:46 följande:

Hej!

Jag äri dag på BIM -1. Testade idag och tycker mig se ett svagt rosa streck, eller inbillar jag mig? Kan ni också se? *vill så gärna att det ska vara sant*

Klart där är ett streck! Grattis!
  • Tumvante
    Grodanboll83 skrev 2017-07-29 13:38:29 följande:

Vill någon berätta hur jag gör för att se bilderna?

Det syntes inte heller när jag använde familjelivs app. Jag använder därför bara webbläsaren istället, och har den till desktop version...där syns det.
  • Tumvante
    EMMCH skrev 2017-07-30 23:03:28 följande:

Plussade idag!

Efter att opererat bort ena äggledaren på grund av utomkvedshavandeskap i januari så hoppas vi detta är som det ska.

Men åh!!!! Grattis!
  • Tumvante
    Sommaren12 skrev 2017-08-01 21:23:35 följande:

Jag tog bort alla bilder på mobilen haha. Vill inte att sambon ska råka hitta de innan jag vet säkert. Jag är på dag 30 i cykeln i morgon, min mens har aldrig förr varit så sen. Har molat där nere i två hela dagar nu men mensen dyker aldrig upp. Är jättesvullen om magen, har lite högre temp idag samt ena bröstet läcker lite. Men jag vågar verkligen inte hoppas. Tänkte att jag är bim+2 idag men eg har jag bara gått på Flo-appen och har nu räknat på det och skulle kunna va så att bim är imorgon. Oavsett borde väl CB early ge starkare utslag nu tycker jag? Får bli nytt test imorgon.

Alltså, jag ser! Hur snabbt kom strecket? Men jag tycker ju att det streck är ett streck
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017