Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

För oss med bim JULI 2017

Hej, får jag också hänga på? Andra barnet och första försöket. BIM är den 28 juli. Denna eviga väntan.

• Ciconiidae
    Qem skrev 2017-07-13 19:04:15 följande:

Räknas den som positivt äl? Imorse var teststrecket starkare än kontrollstrecket väldigt länge, men kanske inte efter tre minuter, det vet jag faktiskt inte. Hade inte sån koll på klockan :/

Lurigt med dem där. Jag använde billiga äl-stickor och två stycken clearblue digital. Medan båda digitala visade positivt så visade de billigare bara hälften så starkt streck som kontrollstrecket. Eller visar dessa faktisk äl? Clearblue visar 24-36 timmar innan äl.

De billiga var från graviditetskollen.nu
  • Ciconiidae
    JohannaMolander skrev 2017-07-13 20:21:25 följande:

Roligt! Andra barnet här med, och här satt det på första försöket  (testade första gången idag, bim+3 och det var POSITIVT) Hoppas på samma tur för er del!

Ååh, häftigt. Hur gammal är ert första barn nu. Mitt barn föddes i maj 2015. Jag har haft mkt äl-känningar denna cykel så hoppas det är ett bra tecken.
  • Ciconiidae
    JohannaMolander skrev 2017-07-13 20:21:25 följande:

Roligt! Andra barnet här med, och här satt det på första försöket  (testade första gången idag, bim+3 och det var POSITIVT) Hoppas på samma tur för er del!

Hur många försök tog det för er med ettan? Här var det andra försöket.
  • Ciconiidae
    oONinniOo skrev 2017-07-16 17:47:27 följande:

Tack. Törs dock inte glädjas förrän jag ser ett starkare plus. Så leds på alla dessa kemiska graviditeter..

En nyfiken fråga. Hur tidigt såg du plusset när du vred och vände på det, anade du redan innan att det fanns ngt där men otydligt?

Grattis till plusset!
  • Ciconiidae
    oONinniOo skrev 2017-07-17 19:18:19 följande:

Menar du vilken dag det gick att ev ana något? Såg något så extremt svagt på ÄL+8, men i princip ingen såg. Sen på kvällen på ÄL+9, dvs igår kväll, så syntes det tydligare. Idag är det fortfarande lika svagt.

ÄL+8

ÄL+9

ÄL+10 (dvs idag)

Tack :) jag har för mig att jag såg på äl+9 sist. Har en sån konstig känsla att det tagit sig nu som jag inte kan skaka av mig.
  • Ciconiidae
    ostbågen skrev 2017-07-18 15:47:08 följande:

Insåg precis att om det ens blir något så lär jag ju vara 28 när det är dags haha. Haha jaja åldern är ju bara en siffra sägs det.

Jag skulle ha innan 30. Barnet kom 28 dgr efter jag fyllde 30, så blev verkligen snuvad på mållinjen.
  • Ciconiidae
    oONinniOo skrev 2017-07-19 17:13:39 följande:

Verkar gå åt pipsvängen den här gången också.. Molvärken är borta. Brösten ömmar visserligen fortfarande. Men från svagt men ändå synbart plus på Testlagrets på ÄL+9 & 10, till knappt synbart på PE och CB idag på ÄL+10.. Ytterligare en kemisk graviditet verkar det som..

ÄL+9 & 10 (här torkat)

Idag ÄL+12..

Kan också vara att du hade mindre koncentrerat urin. Men vill inte väcka alltför mkt hopp. Testa imorgon eller övermorgon igen. Sist jag var gravid steg det varannan dag. Trodde inte på det själv men det var samma styrka två dgr och sedan blev strecket tydligare och sedan samma igen att det var två dgr med samma styrka. Då kan det också bli lite lägre en dag till en annan beroende på koncentrationen i urinen.
  • Ciconiidae
    Kavanna skrev 2017-07-20 21:39:42 följande:

Hej!

Jag hade samma problem när vi skulle försöka få dottern för några år sedan. Besatt som man lätt blir så testade jag tidigt och varje månad var det samma visa, svaga plus som sen försvann och så kom mensen. Detta hände fyra månader på raken, dvs jag blev gravid varje månad men det var som att kroppen inte förstod det och körde på med ny cykel istället. Mensen kom alltifrån bim till en vecka sen. Fick hcg bekräftat genom blodprov också de sista gångerna så det var inga spökstreck. Efter lite egna efterforskningar så bad jag att få progesteron som jag tog från äl och framåt till vecka 12. På första försöket så stannade den lilla och hade i övrigt en komplikationsfri graviditet.

Vill bara tipsa om det för det känns som att kunskapen är ganska dålig när det kommer till varför befrukatde ägg fastnar och inte och varför man får upprepade tidiga missfall.

En anledning till att det kan vara bra att testa tidigt så en känner till sin kropp bättre. Jag gjorde det förra ggn just för att jag ville veta om det tagit sig för då visste jag att jag iaf hade haft ägglossning. Jag har pcos så var osäker på min äl, därför ville jag veta även om jag fick mf. Vid mf hade jag iaf vetat att jag har äggossning. I ditt fall var det jättebra att du kunde söka hjälp tidigt.
  • Ciconiidae
    Platysma skrev 2017-08-06 10:06:53 följande:

Idag fick jag min mens. Blev glad, för var säker på att jag inte var gravid och hade börjat oroa mig för att "inget funkar" istället... Har tio äl-stickor, så ska prova dem efter mensen för att se om jag har ägglossning och när!

Tänk på att äl-stickorna inte visar om du har ägglossning utan visar bara hormonstegring av lh-hormonet. Du måste ta blodprov efter äl för att se att ett ägg verkligen släppte.
  • Ciconiidae
    EmmaStinan skrev 2017-08-22 11:41:24 följande:

Hej! Hade BIM 31/7 och plussade på BIM +6 efter att ha fått klart negativt test på BIM-dagen. Har nog aldrig blivit så förvånad någonsin i mitt liv då det här var första månaden då jag var helt säker på att jag inte blivit gravid - inga symtom och inte ett endaste positivt ägglossningstest. Men, kroppen är inte alltid logisk och jag är naturligtvis väldigt glad och lite orolig för de närmsta veckorna!

Håller tummarna för alla er andra som plussat att allt ska gå vägen och hoppas att ni som inte plussade nu får ert efterlängtade plus snart nog!

Stort grattis! Jag plussade inte i denna tråden men plussde i augusti istället. Så gick in i vecka fem idag. :)
  • Ciconiidae
    EmmaStinan skrev 2017-08-22 15:36:24 följande:

Tack! Och detsamma!  Ja för mig blev ju också plusset i augusti.

Jag är i vecka 7 eller 8, inte säker men får det fastställt på tidigt UL om några veckor. Hur mår du? Själv har jag inte ens en antydan till illamående, bör vara glad för det såklart men blir också lite orolig. Däremot molvärk från helvetet ibland och ömma bröst. Så spännande!

Känner lite i magen ibland, lite som dovt illamående ibland, lite förändrat smak- och luktsinne. Men väldigt svagt allting så inte mkt jag känner. Med barn ett så var det molningar och trötthet inget mer de första 12 veckorna, och att mage var svullen. Hoppas jag slipper illamåendet denna ggn också.
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017