Inlägg från: JohannaMolander |Visa alla inlägg
  • JohannaMolander

För oss med bim JULI 2017

Skulle ha fått mens igår, men än har den inte dykt upp Förvånad Vågar man hoppas?! Har inte köpt något grav.test än, för jag är helt säker på att mensen "bara är lite sen"... Lite mensliknande smärtor i magen, och mådde lite illa idag mitt på dagen. Annars inget konstigt (förutom utebliven mens då). Nej, om det inte blir någon mens under natten får det nog bli ett grav.test i morgon Cool

• JohannaMolander
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-12 22:10:30 följande:
    Så spännande, hoppas den är väldigt sen - typ nio månader har också lite mensvärk fast inte som vanligt tycker jah, vet inte hur jag ska beskriva skillnaden.. du måste uppdatera hur det går
    Haha ja, det får vi hoppas! Skrattande 
    Nej, tycker inte heller att det är den "vanliga" mensvärken. Får väl se om det är inbillning eller om det faktiskt är något annorlunda!
    Självklart ska jag uppdatera Glad
  • JohannaMolander

Fortfarande ingen mens! Blir en tur till apoteket idag då, för lite test-shopping.

Nu på morgonen har jag ONT i ena benet och där jag tänker att svanskotan sitter... Kan det betyda något?!

• JohannaMolander
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-13 13:35:35 följande:

Vi håller tummarna! Jag har också haft ont i benen, men tänker att det är efter löpningen ???? Även fått ont i svanskotan när jag sitter, hoppas det betyder något för dig så ökar mina förhoppningar lite

JAG ÄR GRAVID!
  • JohannaMolander
    Ciconiidae skrev 2017-07-13 17:44:26 följande:

Hej, får jag också hänga på? Andra barnet och första försöket. BIM är den 28 juli. Denna eviga väntan.

Roligt! Andra barnet här med, och här satt det på första försöket Skrattande (testade första gången idag, bim+3 och det var POSITIVT) Hoppas på samma tur för er del!
  • JohannaMolander
    Ciconiidae skrev 2017-07-13 21:10:07 följande:
    Ååh, häftigt. Hur gammal är ert första barn nu. Mitt barn föddes i maj 2015. Jag har haft mkt äl-känningar denna cykel så hoppas det är ett bra tecken.
    Hon är född i april 2016, så om allt går vägen kommer det skilja ca 11 månader mellan dem Glad

Hehe, första barnet var inte planerat - så jag vet inte riktigt! Vi var nykära och hade en hel del sex Cool Dock inte oskyddat särskilt många gånger, så antar att det gick rätt enkelt den gången också...

Nu håller jag tummarna för er här!
  • JohannaMolander
    Ciconiidae skrev 2017-07-13 21:15:30 följande:
    Hur många försök tog det för er med ettan? Här var det andra försöket.
    INTE 11 månader, blev fel där! 23 månader Skrattande
  • JohannaMolander
    Ciconiidae skrev 2017-07-13 21:15:30 följande:
    Hur många försök tog det för er med ettan? Här var det andra försöket.
    INTE 11 månader, blev fel där! 23 månader Skrattande
  • JohannaMolander
    Lifl skrev 2017-07-13 21:23:20 följande:

Tog andra testet nu, RFSU, och det testet var också POSITIVT! OMG! Andra barnet här med, och jag kan knappt fatta att det är sant.

Det gick jäkligt lätt att bli gravid med sonen, tog sig på första försöket, även om det till och med var ett halvhjärtat försök. Andra graviditeten så tog det sig på andra försöker, första med ÄL-stickor. Känns jävligt knepigt att det går så lätt för vissa och andra får kämpa på så otroligt mycket.

Känner redan nu att jag får börja fightas med demonerna från förra graviditeten... väntan på mf eller ma... känns ledsamt att jag har ett sånt katastroftänk.

GRATTIS! Skrattande
  • JohannaMolander
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-13 20:33:52 följande:
    Men åh grattis, vilken lycka!! Tänk om det kunde bli samma för mig imorgon. Skulle ju inte hoppas, mensen kommer... men åh vad jag hoppas...... ska njuta under kvällen av mina onda ben och svanskota och känna mig sådär som när man ännu inte skrapat trisslotten
    Tack! Skrattande 
    Ja, njut nu och ta det lugnt ikväll Glad Jag håller tummarna för "trissvinst"! Flört
  • JohannaMolander
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-14 06:43:51 följande:

Mitt test hade bara ett streck suck...

Så länge inte mensen kommit får du inte tappa hoppet - vet de som inte fått ett plus förrän bim+7!
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017