Elliot1 skrev 2017-07-07 21:55:28 följande:
Hej!
Måste slänga ut en fråga här.. För er som försöker bli gravida, hur gör ni med tex alkohol och nikotin under tiden?
Missförstå mig rätt och snälla döm mig inte, jag dricker inte mer än en "vanlig Svensson".. Men samtidigt så är
mat och dryck ett av mitt och sambons stora intressen och han jobbar som sommelier. Ibland när jag dricker lite vin så kan det också bli en cigg eller två men aldrig någon rökning till vardags.
Hur ser ni på det? Livet kan ju liksom inte stanna upp helt under tiden man försöker bli med barn. Tänker på alla de som blir gravida trots mindre hälsosamma livsstilar om man säger så. Det kan ju ta väldigt lång tid (har själv kört oskyddat sen januari men inte försökt "pricka ÄL" varje månad direkt) och under den tiden måste man ju kunna leva.
Återigen, missförstå mig rätt!!
PS. Skriver inte så mycket i tråden men följer era resor och har själv BIM runt den 15/7. Och jag är rätt säker på att vi fick till det både en och tre gånger under ÄL ;)
Lev du som vanligt men käka gärna folsyra redan nu. Bra att göra när man försöker eftersom det påverkar så tidigt. När jag plussade med första barnet var jag rökare. Gick ut på altanen och tog en sista cigg och sa farväl och slängde sen paketet.
Det är egentligen mer när man har svårt att få barn som man rekommenderar att hålla sig ifrån alla sorts droger som koffein, nikotin och alkohol.
Så ta du dig en vinare med cigg till. Låter himla gott! /fd rökare fortfarande med sug på sommaren...