• Grus grus

För oss med bim JULI 2017

Hjälp mig tänka. Jag ska ha mens den 11-12 juli. Jag brukar ha ganska sen ägglossning. I förrgår (28 juni) hade jag så fruktansvärt ont i magen. Det kändes precis som ägglossningsvärk (som jag tyvärr lider av). Vi hade sex den kvällen och sen åkte maken iväg nu i några dagar. Jag har regelbunden mens.

Kan det verkligen varit äl redan? Nu är maken bortrest i några dagar. Om det nu var första känning på äl, finns det möjlighet att det tar sig?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus

Jag har bim ca 12 juli.

Men nu går maken på att jobba natt denna veckan så om jag blir gravid så hänger det i så fall på den enda gången vi hade sex den 28 juni. Vi får väl se helt enkelt.

• Grus grus
    Anonymgbg skrev 2017-07-03 17:32:47 följande:

De är liksom inget färskt rött blod som kommer utan yttepyttelite typ brun flytning på tampongen.

Det är tyvärr svårt att svara på. Önskar jag kunde hjälpa. Det enda du kan göra är att besöka kk och ta blodprov så de kan kolla om hcg stiger som det ska. Ett vaginalt ul visar nog inget så här tidigt. Det bästa är blodprov. Då tar de ett och sen tar de ett nytt om två dagar. Sen kollar de stegringen.
  • Grus grus
    Evhb17 skrev 2017-07-04 08:48:39 följande:

Är jag nojjiga nu eller är det ett svagt plus!? Jag brukar alltid vänta till efter Bim med att testa, men denna gången känns det annorlunda. Har ingen mensvärk alls och så har det varit med båda dem andra, svullen och kan inte dra in magen och ömma bröst. Samma som den första graviditeten.

Hatar att analysera egentligen...men här kommer en bild iaf. Tidigt CB bim-4

Inte behöver du vänta till bim. Även ett digitalt skulle ge utslag på det där resultatet. Helt klart ett plus. Grattis!
  • Grus grus

Känner mig så nere och deppig ikväll. Jag VET att det vore otroligt om jag blev gravid denna månaden, då vi bara haft sex en enda gång och jag tror att det var för tidigt. Men ändå när pms:en slog till idag, blev jag jätteledsen. Jag får ofta pms en vecka innan mens. Jag hade ändå hoppats så... och vi har sagt att skulle det inte ta sig denna månaden, ska vi lägga ner det och vara tacksamma för vår fina dotter och min stora flicka jag har sen tidigare. Men jag hoppades så.

• Grus grus
    Anjav8 skrev 2017-07-05 23:07:13 följande:

Förstår till viss del känslan.. jag är också super gråtig idag.. förväntar mig fröken röd snart.. men vill ialllafall skicka lite pepp! Hoppas det känns bättre imorgon & att du plussar!!

Sommaren12 skrev 2017-07-05 23:16:48 följande:

Grus grus, känner verkligen med dig! Jag har försökt bearbeta och acceptera i fyra år att det inte blir fler barn än ett. Min femåring är fantastisk och jag är såklart tacksam över henne men the heart wants what the heart wants. Kan inte släppa tanken på en till och nu har mannen gett med sig och kan tänka en till. Nu har vi precis börjat försöka men tror inte vi kommer kämpa ifall det inte går relativt lätt. Kram på dig och hoppas du får plus ändå. <3

Tack för era fina ord. Jag höll mig lite härifrån efter att jag skrev inlägget. Orkade inte riktigt att vara glad för andra. Men nu bestämde jag mig för att ändå hänga kvar till bim och glädjas med andra. Och någonstans ändå hoppas att det inte är kört.
  • Grus grus
    mjaomjao skrev 2017-07-07 06:12:51 följande:

Måste detta vara sista försöket verkligen?

Ja tyvärr är det så. Maken som sätter ner foten. Och det är så himla typiskt att just denna månaden hade vi bara sex en enda gång. Men hoppet är ju det sista som överger en, så vi får se.
  • Grus grus

Köpte graviditetstest idag. Där står att man kan testa så tidigt som 5 dagar före bim. Imorgon har jag 4 dagar kvar till bim. Ska jag våga testa? OM jag nu skulle vara gravid (vilket jag troligtvis inte är), tror ni att det verkligen skulle kunna synas så tidigt som 4 dagar före bim?

• Grus grus
    Elliot1 skrev 2017-07-07 21:55:28 följande:

Hej!

Måste slänga ut en fråga här.. För er som försöker bli gravida, hur gör ni med tex alkohol och nikotin under tiden?

Missförstå mig rätt och snälla döm mig inte, jag dricker inte mer än en "vanlig Svensson".. Men samtidigt så är

mat och dryck ett av mitt och sambons stora intressen och han jobbar som sommelier. Ibland när jag dricker lite vin så kan det också bli en cigg eller två men aldrig någon rökning till vardags.

Hur ser ni på det? Livet kan ju liksom inte stanna upp helt under tiden man försöker bli med barn. Tänker på alla de som blir gravida trots mindre hälsosamma livsstilar om man säger så. Det kan ju ta väldigt lång tid (har själv kört oskyddat sen januari men inte försökt "pricka ÄL" varje månad direkt) och under den tiden måste man ju kunna leva.

Återigen, missförstå mig rätt!!

PS. Skriver inte så mycket i tråden men följer era resor och har själv BIM runt den 15/7. Och jag är rätt säker på att vi fick till det både en och tre gånger under ÄL ;)

Lev du som vanligt men käka gärna folsyra redan nu. Bra att göra när man försöker eftersom det påverkar så tidigt. När jag plussade med första barnet var jag rökare. Gick ut på altanen och tog en sista cigg och sa farväl och slängde sen paketet.

Det är egentligen mer när man har svårt att få barn som man rekommenderar att hålla sig ifrån alla sorts droger som koffein, nikotin och alkohol.

Så ta du dig en vinare med cigg till. Låter himla gott! /fd rökare fortfarande med sug på sommaren...
Svar på tråden För oss med bim JULI 2017