Inlägg från: Starlights |Visa alla inlägg
  • Starlights

Bim runt 11 juni

Hej. Jag har också bim på söndag den 11 juni.

Vi har inga barn sedan tidigare. Det är 10 månader sedan vi började försöka. Blev gravid i höstas men det visade sig vara ett utomkveds, då jag blev tvungen operera bort ena äggledaren så vi hade en paus på någon månad där.

Är idag på äl+8, så kommer inte ta något test förrän till helgen. Hoppas verkligen att vi får plussa igen innan vi når det tidigare bf vi hade i juli. 

• Starlights

Tänkte ta ett första test i morgon, bim på söndag.

Men alltså känner inga symtom alls. Bara lite ömma bröst vilket jag ändå alltid har innan mens. Så har egentligen inga förhoppningar.. åh känns så hopplöst ibland. :/

• Starlights

Bim idag (söndag) men ingen mens än så länge, inga spottings heller vilket jag brukar få minst 1 dag innan.. Men tog ett test i fredags som visade negativt, så jag tror att mensen kommer i morgon. Kan variera 1-2 dagar mellan varje cykel, så kanske är dumt att man går och räknar till bim varje månad och får upp hoppet.. Men tror ni det kan bli ett plus även om det var negativt i fredags?.. Vill inte hoppas på för mycket, men en liten del av mig kan ju inte låta bli att hoppas alldeles för mycket varje månad.. för att sen bli besviken igen.

• Starlights
    MistyM skrev 2017-06-11 19:32:13 följande:
    Jag har samma sak. Borde ha skett idag (men ibland är det en dag längre cykel än vanligt) så väntar på imorgon. Tog neg test igår så testar inget mer nu utan väntar på mens först. Hur länge har du försökt?
    Åh håller tummarna för oss!

Det här är 10e månaden för oss, men hade paus några månader då jag blev gravid men det var ett utomkvedshavandeskap som slutade med operation osv. 

Hur länge har du försökt? :)
  • Starlights
    MistyM skrev 2017-06-11 21:49:45 följande:

Håller tummarna också! :) 6 månader här, aldrig varit gravid förut. Så är lite nervöst när man inte vet om man kan bli det på egen hand, och så vidare.

Jaa, vi har ju som inte lyckats på riktigt heller, och lär ju inte vara enklare nu med bara en äggledare .. men tänker inte ge upp :)
  • Starlights
    MixMix skrev 2017-06-11 22:06:15 följande:

Hej!

Jag hoppar in här jag med, då jag har BIM allt från den 12-17 e. Ähar haft oregelbundet sedan mitt utomkvedes förra året så cykeln är som den är :) hur går det för er andra som fortfarande inväntar dagen?? Några känningar eller tecken ännu??? :)

När hade du utomkveds? Tog kroppen hand om det själv eller blev du opererad?

Bm idag för mig, men inga symtom alla än så länge. Så mensen lär väl komma i morgon då..
  • Starlights
    MixMix skrev 2017-06-12 11:25:40 följande:

Opererades för utomkvedes ibörjan på annars förra året. Äggledare fick opereras bort då jag hade gått med det i över 11veckor.

Ååh har du testat dig idag?!?

Ah okej. Jag blev också opererad förra året. Men har haft en ganska normal cykel efteråt faktiskt, känns skönt.

Nä tog inget test i morse, men om jag inte får tant röd idag så tar jag ett test i morgon. Har inte så långa stickor kvar så vill inte slösa haha.
  • Starlights
    MistyM skrev 2017-06-12 17:27:06 följande:

Hjäälp. BIM igår/idag, men har inte fått mens ännu. Vågar ju inte testa heller för jag kommer bara få neg som alla andra ggr :(. Fick tokblankt i lördags morse med testlagret så tänkte att det var kört. Någon mer som skulle fått mens igår/idag?

Jag hade också bim igår, ingen mens ännu... tar ett test i morgon. Men känner på mig att mensen kommer ikväll bara därför.. vill inte få upp hoppet, men man blir alltid lika besviken även om man försökt ställa in sig på att det inte gått vägen denna gång heller.
  • Starlights
    MistyM skrev 2017-06-12 21:55:29 följande:
    Förstår det, man får ta det som det kommer.  Jag är nervös, har inte passerat BIM på över 7 månader. Brukar du ha regelbunden cykel?
    Jo brukar ha väldigt regelbunden, men kan variera en eller två dagar någon gång då jag räknat fel på äl osv.. Testar i morgon sen får vi se..
    Nästa äl blir strax efter midsommarhelgen, och man brukar väl säga att det blir till rätt många midsommarbebisar haha, så man får väl hoppas på det. ;)
  • Starlights

Bim + 2 idag. Har noll gravidsymtom och testade negativt i morse. Fortfarande ingen mens i sikte, inte ens lite rosa på pappret, men den dyker nog upp snart.

• Starlights

Där kom mensen för mig också :/

Svar på tråden Bim runt 11 juni