Inlägg från: Anonym (va) |Visa alla inlägg
  • Anonym (va)

Vissa yrken alltså...

Anonym (fisförnäm) skrev 2017-05-28 12:40:12 följande:

Riskkapitalist...att blåsa människor hela dagarna och profitera sig på andras fattigdom..urk!

Va? Vem blåser dom och hur?

Är det någon som profiterar på fattigdom så är det tex klädförsäljarna...och alla andra som importerar billigt ifrån vissa länder och säljer här....men sånt köper väl inte du och gynnar eller?
  • Anonym (va)
    Anonym (Lön) skrev 2017-05-28 22:06:01 följande:
    Jämfört med att köra vanlig lastbil är det rena drömmen när det gäller lön och arbetstider.
    jaha vad tjänar de då?
    och vad tjänar en lastbilschaufför med dåliga arbetstider?
  • Anonym (va)
    Anonym (Lll) skrev 2017-05-28 23:02:41 följande:

Barnmorska och utföra aborter. Är glad att det finns barnmorskor för de som behöver hjälp men hade aldrig fixat sånt själv.

nej usch vad vidrigt jag håller med dej, det är ett yrke jag har mycket svårt att förstå att man vill utbilda sig till

du hade inte fixat det själv, varför inte? Om du nu ändå tycker att det är bra att jobbet blir gjort
  • Anonym (va)
    JTo skrev 2017-05-29 12:16:49 följande:
    Tja, torde väl vara ungefär som köttätare som gosar med sina djur tänker jag, eller jägare för all del.

/Köttätare med husdjur.
    torde vara dubbelmoraliskt alltså
  • Anonym (va)
    Glinda från Oz skrev 2017-05-29 13:19:41 följande:
    Varför skulle det vara dubbelmoral?
    ja antingen är man djurvän eller så är man inte det
  • Anonym (va)
    Anonym (usch) skrev 2017-05-29 13:15:32 följande:
    Du menar att det är dubbelmoral att äta kött och ha husdjur? Eller bara att behandla husdjuren väl? Om man föder upp köttdjur för slakt, skall man då behandla dem så illa som möjligt så att man inte är dubbelmoralisk?

I övrigt skulle jag aldrig vilja jobba på bageri eftersom man går upp vid 2-3 på morgonen för att jobba. Jag är extremt mycket kvällsmänniska. Lika illa att dela ut tidningar. Usch!
    jag menar att antingen så är man en djurvän eller så är man inte det. om man inbillar sig att man kan vara både ock så är man dubbelmoralisk

föder man upp egna köttdjur och behandlar dom väl, säkerställer att de aldrig upplever stress eller lidande ja lever ett gott och naturligt liv, så kan man fortfarande vara en djurvän
  • Anonym (va)
    JTo skrev 2017-05-29 13:42:26 följande:
    Mja, moralfrågor är upp till betraktaren, jag tycker inte att det är dubbelmoral, djur tjänar många syften, både som mat och som sällskap.
    Antingen bryr man sig om djurs välmående eller så gör man inte det. Folk med sällskapsdjur brukar inte vilja att de ska lida, och ofta är djurplågeri sådant som förargar de flesta. Men ändå så äter de sitt kött trots att de gynnar lidande för djur och hjälper andra att tjäna pengar på det. Det är dubbelmoral
  • Anonym (va)
    Anonym (---) skrev 2017-05-29 16:31:06 följande:
    Found the vegan.
    För alla slaktdjur lider alltid? Är ingen dubbelmoral i att vara djurvän och köttätare.
    I den konventionella köttproduktionen: de lider av stress, ofta svår sådan, och trånga ytor bland annat, vissa får aldrig se solens ljus under en hel livstid. Jag tror inte att någon av de djurägare skulle önska sina egna djur det liv som ett slaktdjur har haft.
    Så jo, det är dubbelmoral. Såvida man inte har försäkrat sig om att djuret vars kött man äter har levt ett gott liv under bra villkor där de kan utöva sitt naturliga beteende. Vissa köper ju kött från små lokala gårdar där de ser att djuren har det bra, till exempel
  • Anonym (va)
    Anonym (Haha) skrev 2017-05-29 14:23:02 följande:
    Men snälla ge dig nu.. svårt att folk säger emot dig?
    Man kan likagärna fråga dig detsamma.
Svar på tråden Vissa yrken alltså...