Inlägg från: Närärdetvårtur |Visa alla inlägg
  • Närärdetvårtur

februaribebisar 2018

Kan inte tro det!!!!! Efter 3 år utan ett endaste svagt plus, efter 4 IVF:er och en frysåterföring så har vi lyckats! Vår första lilla eskimå har valt att stanna! Imorse på ruvardag 9 fick vi ett plus! Svagt streck, men ändå ett streck! Skrattar och gråter om varannat, av glädje till plusset, sorg till den tuffa tid vi gått igenom och rädsla över att lilla eskimån inte kommer stanna kvar. Men ska försöka njuta lite, nu vet jag ju att jag kan bli gravid i alla fall. Vågar knappt skriva detta, vill inte jinxa - men jag kan inte låta bli. Har ju så länge drömt om att få vara med i en gravidgrupp här på FL. BF 20 februari 2018 om allt går som det ska - jag hoppas jag får anledning att stanna kvar i denna grupp!!!

• Närärdetvårtur

Tack Mariiieee! Och grattis till dig oxå! När har du beräknad BF? Känns som vi plussat ungefär samtidigt? 

Jag har mått illa ganska många dagar så misstänkte att det kanske skulle bli ett plus i morse. Annars känner jag inte så mkt. Kanske att vänster bröst sticker lite...men kan lika gärna va inbillning - letar ju symptom mest hela tiden nu :-P

Känner du nåt?

• Närärdetvårtur
    Mariiieee skrev 2017-06-15 23:36:46 följande:
    Jag har BF 22 februari. Jag har mått lite illa till och från, molvärk, jätte ömma bröst. När alla symtom försvinner emellanåt så blir jag så orolig Men minns att det var så vid mina förra gravideter. Har du symtom?
    Har inte ömma bröst än men jag mår ganska illa och har molvärk till och från. Ibland på morgonen, ibland mitt på dagen, ibland på kvällen så det där med morgonillamående stämmer inte riktigt på mig - det händer när som helst på dygnet. Men som du säger - ibland känner jag ingenting å då måste typ gå på toa å kolla direkt så att det inte kommit nåt blod. Det är ju första gången jag är gravid och eftersom det har tagit 3 år för oss att bli det är jag jätteorolig att det blir missfall. Vill helst må illa å ha molvärk hela tiden bara för att veta att nåt händer där inne iafTungan ute

På måndag ska jag ringa till IVF-kliniken och berätta om mitt plus (om plusset håller i sig över helgen förståss) så hopppas jag att jag får ett UL inbokat så snart som möjligt Skrattande
  • Närärdetvårtur
    Mojje16 skrev 2017-06-16 13:05:03 följande:

Jag förstår att alla här inne på ett eller annat sätt är oroliga för MA/MF.. jag likaså. Är idag i v5, 4+4. Och mina symptom börjar att minska. Till och med ömmheten i brösten börjar försvinna. Alla säger att det är "normalt", att det kommer och går... :( hur känner ni andra som ligger i ungefär samma tid som jag? Mår ni bra?

Är i 4+2 idag och mina symptom kommer och går mest hela tiden. Ena stunden mår jag jätteilla, nästa har jag massa molvärk. Brösten är inte så ömma, speciellt inte när jag vaknar, men sen kan dom börja ömma under dagen. Å sen har jag inga symptom alls och är dönervös för att det blir MF Men försöker att inte tänka på det så mycket och om det blir missfall är det inget jag kunnat påverka - då mådde inte fröet bra helt enkelt...
  • Närärdetvårtur

V 4 +5 idag och jag har fått tid för tidigt ultraljud 7e juli. Det är ju nästan 3 veckor dit, känns så långt - är ju så nervös för att fröet inte vill stanna men håller alla tummar jag har att vi får se ett litet pickande hjärta om 3 veckor. Annars så känner jag inte så mycket än. Illamående lite nu å då, molvärk - speciellt på morgonen och kvällen. Brösten har börjat ömma lite mer men inte värre än mild PMS. 

Håller alla tummar för er andra här inne oxå och hoppas vi alla får följas åt hela vägen till februari!

Svar på tråden februaribebisar 2018