Inlägg från: Jordgubbarargott |Visa alla inlägg
  • Jordgubbarargott

februaribebisar 2018

Hej allihop. Och grattis till era + ?

Jag har också gjort ett + och de verka bli de 12 feb vi är räknad till.

Jag är mammaledig på dagarna med våran son på lite mer än 1 år. Tänkte börja jobba augusti men vad säger man till chefen? Som är en helt oförstående självisk karl. ????

Hade dessutom en hemsk graviditet tidigare med sängläge from jul till sista april (man kan lignt säga att chefen INTE va nöjd). Och foglossningar som fortfarande är kvar. Så jag är LIVRÄDD att vli as dålig as snabbt denna gång.

• Jordgubbarargott
    Jordgubbarargott skrev 2017-06-13 12:23:33 följande:

Hej allihop. Och grattis till era + ?

Jag har också gjort ett + och de verka bli de 12 feb vi är räknad till.

Jag är mammaledig på dagarna med våran son på lite mer än 1 år. Tänkte börja jobba augusti men vad säger man till chefen? Som är en helt oförstående självisk karl. ????

Hade dessutom en hemsk graviditet tidigare med sängläge from jul till sista april (man kan lignt säga att chefen INTE va nöjd). Och foglossningar som fortfarande är kvar. Så jag är LIVRÄDD att vli as dålig as snabbt denna gång.

Blev en massa ? I stället för smilegubbar. Haha. Skulle inte va så. Så tro inte jag är knäpp haha
  • Jordgubbarargott
    Mariiieee skrev 2017-06-13 12:26:27 följande:

Jag troooor att jag vågar att hoppa in i februari gruppen.

Mitt test igår eftermiddag

Mitt test imorse

De andra gångerna när jag har testat vid slutet av menscykeln, så har jag inte fått ett sketet spökstreck att kunna analysera sönder! Ny dyker "kontrollstrecket" upp rätt fort

Även vid de andra tillfällena så jag känt mig tom på något sätt. Men det gör jag inte nu. Har en varm känsla i livmodern ibland, första gången den känslan kom var i lördags kväll.

Ömma bröst har jag och när jag blir hungrig så blir jag tvär hungrig Vet inte om jag känner av illamående eller illamåendet beror på yttrefaktorer.

Hur mår ni andra?

Jag hade lika svaga streck. Gjorde ett digitalttest som visar veckor och då vart jag säker på att de va graviditet på gång.
  • Jordgubbarargott
    Mariiieee skrev 2017-06-13 13:37:36 följande:
    Har precis köpt ett digitalt test Testar kanske i eftermiddag.
    Spännande 
  • Jordgubbarargott

Hej.

Jag lämnar tråden.

Jag fick blöndning i helgen. Inte så mycke blod, lite klumpar, inte ont alls. Åkte på akutgyn i dag för jag behövde ett svar. De va va missfall. Dock kände jag de på mig så jag va inte överraskad, fast flera barnmorskor sagt att de nog bara va en blödning eftersom de va lite och inte gjorde ont. Men jag hade rätt, precis som jag kände på mig. Men hörrni jag är inte ledsen. Jag tänker att de är något fel när de blir missfall så de skulle ändå inte blivit något. Men vill ju få ut en frisk och strak bebis. Hellre tidigt än sent. De är som de är de är bara å prova igen. (Har inte haft svårt förut så därför jag tar lite lätt på de)

Men jag vill önska er alla STORT LYCKA TILL med era februari bebisar

• Jordgubbarargott
    Iowhannah skrev 2017-06-22 11:48:14 följande:

Vad tråkigt :( Men skönt att du verkar ta så lätt på det hela, och att du inte hade ont. Hoppas att du blir gravid snart igen, och att det stannar kvar där inne! :)

Tackar, de hoppas jag med.
  • Jordgubbarargott
    Bellsss skrev 2017-06-24 23:01:01 följande:

Vad innebär ens foglossning? Helt ny på allt som har med graviditet att göra :)

Foglossning är när gravidhormonerna i din kropp gör ligamenten i ditt bäcken mjukt och kan ge värk. Den värken/smärtan kallas foglossning. Det kan va ont i höfterna, ont i ryggen, värk i scanskota, värk i benen, ont på sidan i nedredelen av magen, ont i ljumskarna, ont i benet mellan benen ner till, tex. Många får någon form av foglossning mer eller mindre, men de finns också dom som slipper helt. Man kan också få foglossning i tidig graviditet eller mitten men sedan bli "frisk i slutet, om man har tur. Eller så kan bli åt andra hållet att man är sängliggandes under graviditeten och vissa har de även kvar efteråt i olika grad. För att berätta lite kort
Svar på tråden februaribebisar 2018