Inlägg från: Mariiieee |Visa alla inlägg
  • Mariiieee

februaribebisar 2018

Jag troooor att jag vågar att hoppa in i februari gruppen.

Mitt test igår eftermiddag

Mitt test imorse

De andra gångerna när jag har testat vid slutet av menscykeln, så har jag inte fått ett sketet spökstreck att kunna analysera sönder! Ny dyker "kontrollstrecket" upp rätt fort

Även vid de andra tillfällena så jag känt mig tom på något sätt. Men det gör jag inte nu. Har en varm känsla i livmodern ibland, första gången den känslan kom var i lördags kväll.

Ömma bröst har jag och när jag blir hungrig så blir jag tvär hungrig Vet inte om jag känner av illamående eller illamåendet beror på yttrefaktorer.

Hur mår ni andra?

• Mariiieee
    rebeqqa skrev 2017-06-13 13:29:55 följande:

Hej tjejer! Min man och jag har kämpat med ofrivillig barnlöshet i flera år - och efter en helt överjävlig "resa" med många olika behandlingar och ivf försök så har vi äntligen lyckats. Vi är försiktigt glada - rädda för att missta nått vi vill ha mer än något annat vi kan tänka oss. Rädda för att missta något vi kämpar för så länge. Men vi försöker leva här och nu - och just nu är vi faktiskt gravida, vi gick precis in i v.6 och imorgon har vi inskrivning hos MVC. Jag är väldigt intresserad av att komma i kontakt med andra - väldigt kul att följas åt. Finns det ett hemlig fb grupp så skulle jag gärna vilja gå med.

Grattis vad roligt efter allt kämpande! Håller mina tummar för er <3
  • Mariiieee
    Jordgubbarargott skrev 2017-06-13 12:29:52 följande:

Jag hade lika svaga streck. Gjorde ett digitalttest som visar veckor och då vart jag säker på att de va graviditet på gång.

Har precis köpt ett digitalt test Testar kanske i eftermiddag.
  • Mariiieee
    Mojje16 skrev 2017-06-13 13:41:26 följande:

Oh nu blir jag nojig.. ska man behöva ta ett digitalt bara för att få det svart på vitt? Man blir ju ruinerad på allt detta testande... :) :)

Det ska man tydligen bli om man inte har tålamod att vänta ett par dagar till
  • Mariiieee
    3lilahjärtan skrev 2017-06-13 18:55:04 följande:

Svagt men strecket är där :P

Grattis till alla som fått plus på stickorna <3

Japp.ser det också. Varför ska alla streck vara så svaga
  • Mariiieee
    Närärdetvårtur skrev 2017-06-14 08:58:59 följande:

Kan inte tro det!!!!! Efter 3 år utan ett endaste svagt plus, efter 4 IVF:er och en frysåterföring så har vi lyckats! Vår första lilla eskimå har valt att stanna! Imorse på ruvardag 9 fick vi ett plus! Svagt streck, men ändå ett streck! Skrattar och gråter om varannat, av glädje till plusset, sorg till den tuffa tid vi gått igenom och rädsla över att lilla eskimån inte kommer stanna kvar. Men ska försöka njuta lite, nu vet jag ju att jag kan bli gravid i alla fall. Vågar knappt skriva detta, vill inte jinxa - men jag kan inte låta bli. Har ju så länge drömt om att få vara med i en gravidgrupp här på FL. BF 20 februari 2018 om allt går som det ska - jag hoppas jag får anledning att stanna kvar i denna grupp!!!

Grattis så underbart <3 Håller alla tummar och tår för att eskimån stannar kvar! Njut och var lycklig!
  • Mariiieee
    Närärdetvårtur skrev 2017-06-14 11:48:58 följande:

Tack Mariiieee! Och grattis till dig oxå! När har du beräknad BF? Känns som vi plussat ungefär samtidigt? 

Jag har mått illa ganska många dagar så misstänkte att det kanske skulle bli ett plus i morse. Annars känner jag inte så mkt. Kanske att vänster bröst sticker lite...men kan lika gärna va inbillning - letar ju symptom mest hela tiden nu :-P

Känner du nåt?

Jag har BF 22 februari. Jag har mått lite illa till och från, molvärk, jätte ömma bröst. När alla symtom försvinner emellanåt så blir jag så orolig Men minns att det var så vid mina förra gravideter. Har du symtom?
  • Mariiieee
    Närärdetvårtur skrev 2017-06-16 08:27:17 följande:

Har inte ömma bröst än men jag mår ganska illa och har molvärk till och från. Ibland på morgonen, ibland mitt på dagen, ibland på kvällen så det där med morgonillamående stämmer inte riktigt på mig - det händer när som helst på dygnet. Men som du säger - ibland känner jag ingenting å då måste typ gå på toa å kolla direkt så att det inte kommit nåt blod. Det är ju första gången jag är gravid och eftersom det har tagit 3 år för oss att bli det är jag jätteorolig att det blir missfall. Vill helst må illa å ha molvärk hela tiden bara för att veta att nåt händer där inne iaf

På måndag ska jag ringa till IVF-kliniken och berätta om mitt plus (om plusset håller i sig över helgen förståss) så hopppas jag att jag får ett UL inbokat så snart som möjligt 

Ja fy! Igår var jag super nojig! Har inte mått så illa idag, men har en del molvärk. Nästan lite svårt att sova på mage för mina ömma bröst
  • Mariiieee
    Inheaven skrev 2017-06-18 20:27:49 följande:

Fragminet behöver inte jag ta innan men det beror på hur pass allvarlig apc man har, jag har som tur är en lindrig.

Om graviditeten sitter i myomet så kommer det aldrig överleva. Myom är en muskelknuta som sitter i livmoderväggen och bebisen växer ju och tillslut kommer den i så fall lossna. (Detta har ingen sagt men jag förstår att det är så).

När jag kom in hade jag 3 missade samtal från (vad jag trodde) gyn, så jag ringde dom. Fick veta att min hcg nivå var på 8237. Vilket (enligt mig) är normalt för en graviditet ca 1v tidigare än vad jag räknat på. Men jag vet också att jag absolut kan vara tidigare än trott. Så summa kardemumma KAN allt vara bra, men hon hade noterat med att hon misstänkte X (utomkvedshavandeskap) och det är inte lika roligt.

Så vi får se vad värdena säger på tisdag...

Vilken karusell ni har gått igenom. Håller alla mina tummar och tår för att allt går bra den här gången <3 Många kramar
Svar på tråden februaribebisar 2018