Inlägg från: miimii |Visa alla inlägg
  • miimii

februaribebisar 2018

Efter nära fem års kämpande och två år med ivf är jag äntligen gravid efter att ha fått två embryo tillbaka. Lyckan har svårt att infinna sig pga all oro. Hur ska de gå? Går allt vägen bör jag vara beräknad till 7/2-18.

Symptom: extremt svullna och ömma bröst (gör ont bara t-shirten nuddar), illamående och trötthet på eftermiddagarna, konstant molande i livmodern och kraftiga hugg på ena eller andra sidan. Kaffet smakar dock precis lika gott som vanligt ;)

• miimii
    alade skrev 2017-06-11 20:12:32 följande:

Stort grattis miimii!

Stort tack ?????
  • miimii
    miimii skrev 2017-06-11 20:18:22 följande:
    Stort tack ?????
    Skulle vara ett hjärta och inte massa frågetecken hehe
  • miimii

Så kom en blödning.. 5+4. Inte som mens utan lite färskt blod på pappret som genast avtar mer och mer. Enbart svagt brunt efter några toalettbesök. Ringde gynakuten som inte tyckte mängden blod var alarmerande samt att dom inte gör vul innan 6+0. Hur ska man fixa detta ständiga oroande?

• miimii
    3hjärtan skrev 2017-06-13 16:09:53 följande:
    Hur går det?
    Åh jag vet inte alls. Det kom bara blod vid ett toalettbesök och sen inget mer. Ingenting idag. Gynakuten tar inte emot oss såhär tidigt (5+5) och första vul fick vi först 4/7. Jag har aldrig varit gravid innan trots år av försök och vet inte alls hur det ska vara. På kliniken vi gjort ivf tyckte dom inte jag skulle oroa mig för den knappa blödningen. Jag väljer att se det positivt och att det konstanta Molandet jag haft i ett par veckor samt illamåendet är ett bra tecken. Någon som är med i den ovan nämnda hemliga Facebook gruppen? Har PM at men inte blivit insläppt
  • miimii
    isofija skrev 2017-06-18 07:48:29 följande:

Är det fler än mig som har svårt att sova?

Tycker jag sover oroligt och vaknar sex sju på morgonen.

Har precis gått in i vecka fem.

BF februari 2018 (efter 10 månaders försök + 1 MF)
    Här är det tvärt om. Jag, som alltid haft problem att jag har svårt att sova på morgonen, är för första gången helt klubbad när jag vaknar! att sova fr 22-8 hör inte direkt till vanligheterna :) men går upp och kissar ett par tre gånger. Är idag v 6+3
  • miimii

Vill också vara med i hemliga fb gruppen! Har PM:at trådstartaren och inväntar insläpp. Men kanske också kan lägga till Natalie?

Svar på tråden februaribebisar 2018