Inlägg från: Bamsing10 |Visa alla inlägg
  • Bamsing10

februaribebisar 2018

Hej! Jag vill gärna också vara med här :) gjorde ett rfsu testa tidigt i morse som visade negativt, men så kom posten med mitt CB testa tidigt och kunde ju självklart inte hålla mig till imorgon när jag vaknar utan testa direkt och det kom ett svagt streck men det var ju ändå tydligt :) det är vårat första försök med nr 3 :D

• Bamsing10
    vad ska man heta skrev 2017-06-05 23:41:55 följande:

Mår alla så där toppenbra?

Jag är en sån som brukar bli otroligt dålig. Jag kan ligga i sängen och allt bara snurrar. Mår otroligt illa och trött.

Jag blir så otroligt dålig varje gång.

Hittills har jag inte känt något förutom trötthet. Men är inte så långt gången än heller...så det kommer väl snart allt skit :-/

Jag brukar också må otroligt illa, kräks från det att jag blivit gravid tills barnen kommit ;)

Denna gången har jag inte kännt av mer än att jag måste kissa ofta, så kanske jag slipper illamåendet denna gången :) (kanske, kanske det blir en flicka eftersom att dom andra två med illamående var pojkar ;))
  • Bamsing10
    Rosenblad skrev 2017-06-08 15:54:57 följande:

Usch fick nyss lite lite brun flytning.. Blir orolig men vet att det inte behöver betyda något. Men tankarna far ju iväg direkt.

Fick brunt blod när jag va i vecka 9 med min yngsta pojk, ringde till 1177 och det var ingen fara alls då det var väldigt vanligt tidigt i graviditeten :)
  • Bamsing10

Idag går jag in i vecka 6! Ännu inget illamående *pepparpeppar* än så länge, har dock haft "växtvärk" . 
    Jag funderar på att ringa MVC imorgon och boka tid för inskrivning, eller är det för tidigt? När ska ni andra ringa? :) 

• Bamsing10
    Bellsss skrev 2017-06-11 13:15:03 följande:

Jag har bf runt 5/2 :) någon här som är runt 25års åldern? Vore kul med någon nära i ålder!

Jag har bf 10/2 och är 27 :)
  • Bamsing10
    Bellsss skrev 2017-06-11 15:03:27 följande:

Kul! Jag fyller 24 :) vart bor du?

Jag bor i Vänersborg, du då? :)
  • Bamsing10

Då jag redan har två pojkar sedan innan hade det varit superkul om man kunde fått en flicka nu. Så letade runt lite på hur man kan testa kön osv, gjorde precis ringtestet som visade flicka :) visst det är bara en kul grej och jag tar det inte så jätte seriöst, är det någon mer som testat detta vid tidigare graviditer? :)

• Bamsing10
    Bellsss skrev 2017-06-12 09:13:58 följande:

Tack! Jag tror att jag snart borde gå in i v 6 och så vilsen som jag är skulle jag behöva prata med någon. Kanske ska ringa då, vet inte vilken jag ska välja bara. Alla dessa beslut.. haha

Om det är så att man är väldigt osäker på när man har haft sista mens och hur lång cykel man har så har jag för mig att man kan få göra ultraljud för att se hur långt gången man är :) ring och hör med mvc
  • Bamsing10
    NilssonLinn skrev 2017-06-12 12:27:08 följande:

Hej tjejer!

Jag hoppar in här också. vi fick missfall för ca 10-11 månader sedan och sedan dess har vi inte fått ett endaste plus. Jag har varje månad trott på graviditet men har alltid blivit ledsen varje mens. Jag gav mig fan på att vi skulle bli tvungna till att söka hjälp. MEN NU ÄNTLIGEN! Förra helgen plussade vi och jag kan knappt tro att det är sant! Jag är i v 6 och mitt bf är 10e februari.

Håller tummarna på att det ska gå bra den här gången ??

Grattis! Då är vi beräknade samma datum :)
Svar på tråden februaribebisar 2018