• HotPink

Rätt att skydda mina barn

Dessutom finns risken att du blir av med vårdnaden för att du håller undan barnen bara för att du tror att dom har det bättre hos dig. Du skriver ju inget om hur han är som pappa. Bara att han stampar i golvet och smäller i dörrar när han blir arg.. Det säger ingenting..

• HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:03:08 följande:

Nej, alltså inte fysiskt. Men jag tycker det är jättejobbigt när han blir arg. Jag blir rädd när han smäller i dörrar och sånt. Sen ska han alltid hålla på och snacka bort mig och visa sig så himla smart och alltid ha rätt. Han pikar mig ibland också. Jag har mått jättedåligt över det så man kan säga att han skadar mig psykiskt. Då kan det väl ändå inte vara fel att han inte har barnen? Om han behandlar mig dåligt kan han lika gärna behandla barnen dåligt. 

Har du ens tagit det upp med honom att du tycker att han behandlar dig dåligt?

Behandlar han barnen dåligt?
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:06:06 följande:

Vadå bli av med vårdnaden??? Nu har ju barnen inte ens träffat honom på så länge så de känner säkert inte ens igen honom längre. Hur ska de vara trygga med honom då? Man tar väl inte småbarn från sin mamma?! Inte en chans att jag blr av med vårdnaden. Jag vägrar lämna dom ifrån mig. 

Jo, det händer när dåliga mammor inte ser till sina barns bästa..

Du har ju kidnappat dom, helt utan någon grund. Du kär ju åka dit på det, tyvärr..

Hur gamla är barnen? Du tror att dom inte har något minne alls? Tyvärr låter inte detta som en riktig händelse.. Där gjorde du bort dig.
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:11:02 följande:

Jag har inte vågat för han ska alltid snacka bort mig. Jag tycker att han behandlar barnen dåligt för han är inte så empatisk med dom. Den kan dom bli rädda om han blir arg. 

Du tycker det ja... Sen hur det egentligen är vet vi inte. Men med tanke på hur du uppför dig och har gjort dig skyldig till brott så...
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:18:02 följande:

Vad händer om jag inte kommer till tingsrätten? Vad händer om jag vägrar lämna ut barnen till honom om han får rätt att träffa dom?

Nä, detta är inte en trolltråd. Det är på riktigt. Jag fattar inte att jag ska behöva ha och göra med en man som jag är rädd för för att han ska han nån "rätt" till mina barn. 

Han kan lika gärna vara rädd för dig.. Varför ska du ha rätt till hans barn?

Du har valt att få barn med honom. Det är hans barn lika mkt som dina barn.

Vad som kan hända om du vägrar: du förlorar dina barn, både på boendet och umgänget..
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:25:02 följande:

Nä det tror jag faktiskt inte. Dom tar inte barn från en mamma som dom är trygga med och känner och rycker upp och flyttar över till en pappa som dom inte har en föräldrarelation med längre. Inte en chans att dom gör så. 

Det finns hur många fall som helst där pappan har vårdnaden om barnen för att mamman, gjort precis som du gör..

Du ser inte till er barna bästa- vilket är att ha både sin mamma och pappa. Tingsrätten ser väldigt allvarligt på det. Speciellt eftersom du inte har några som helst anledningar..

Hade du haft riktiga anledningar som du skriver att du är rädd för honom, då borde du gått en annan väg..
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:26:34 följande:

Så dom skulle hämta barnem med polis?? Ja för det lär ju vara jävligt bra för barnen... tvivlar på att man gör så.

Så går det till.

Rekommenderar sig till att läsa på ordentligt. Kom ur din lilla bubbla och inse att såhär ser verkligheten ut.

Läs oxå på om brottet kidnappning.
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:30:44 följande:

Fast vad spelar det för roll? För barnen är han ju fortfarande en otrygg person nu, oavsett om det är mitt "fel" eller inte? Skulle du bara lämna över dina små barn till någon som är främmande för dom? Bebisen lär ju i alla fall inte känna igen han längre. 

Där har du fel: för dig så är han en otrygg person. Det du har gjort är att ta bort era barn från en trygghet.. Han är ingen främling för sina barn bara för att du flyttat från honom..

Dags att läsa på lite om barns utveckling?
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:33:31 följande:

Men jag har ju anledningar! Kvinnojouren har hjälpt mig och är på min sida, så helt fel ute är jag inte!?

För att han stampar i golvet och smäller i dörrar?

Vad i det gör han till en olämplig förälder?
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:44:12 följande:

Dom kan liksom inte tvinga oss att samarbeta, vi KAN inte samarbeta och få det att funka, vi kommer inte att kunna samsas om barnen och att han ska komma oc träffa dom. Då måste dom ge vårdnaden till en av oss, och jag tror att det blir mig för jag har närmast relation till barnen nu. Sen kanske jag har gjort fel, men barnen har ändå närmast relation med mig.

Jo, dom kan tvinga er att samarbeta!

Barnen har rätt till bägge sina föräldrar. Vill du inte träffa han, så brukar överlämningen ske hos en myndighet el förskola/skola.
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:47:02 följande:

Fast jag har ju anledning att skydda barnen från honom, men han har ingen anledning att ta dom från mig. 

Han är fortfarande inte olämplig pappa för sina barn. Du däremot har vägrat han sina barn-olämplig förälder.

Han har all anledning till att få träffa och ha sina barn. Eftersom du vägrar, så har han gjort det enda rätta med att stämma dig.
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:55:04 följande:

Om jag ska vara ärlig kanske jag bredde på lite extra när jag pratade med dom, så att jag säkert skulle få hjälp. Jag va orolig att inte bli tagen på allvar. Det kanske låter jättefjantigt att säga att man är rädd för att någon stampar i golvet, men jag ÄR ju rädd! Det känns så hotfullt, och jag skulle säga att han faktiskt ägnar sig åt psykisk misshandel. Jag kände mig också jätterädd för att han skulle ta barnen om jag gjorde slut. Jag tycker att om man behandlar barnens mamma så dåligt, så är man automatiskt en dålig förälder också. 

Du tycker det ja.. Det vet vi redan.. Kom med något konkret som han har gjort mot barnen som gör honom till en olämplig förälder.

Tyvärr får du stå ditt kasst.. Att du ljugit för kvinnojouren, varför har du gjort det? Vad var det som gjorde att du inte kunde ta steget till att flytta själv? Pengar?

Om han har misshandlat dig, varför har du då valt att få barn med honom? Var han sån innan ni fick barn? Om du nu har varigt så rädd och vart så utsatt så hade du inte behövt ljuga för kvinnojouren..

Han har rätt till sina barn- barnen har rätt till sin pappa. Du har ingen rätt att rycka barnen ifrån en trygghet..
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 13:10:43 följande:

För att jag vill inte flytta, jag ville att han skulle flytta och jag behövde någonstans att bo tills han flyttade. Sen har jag blivit borta längre än jag tänkte av olika anledningar.

Jag ljög ju för att jag var rädd och desperat, och du märker ju själv, ingen tar en på allvar om man säger "bara" som det är. Jag var rädd på riktigt och behövde hjälp, och jag såg till att få det. 

Tror du inte att det förekommer eller, att kvinnor blir kvar i dåliga och skadliga relationer, och även skaffar barn? Det är inte så jävla lätt att lämna som folk tror. 

Du har ljugit för en instans som hjälper utsatta kvinnor, bara för att du behövde någonstans att bo tills han flyttade ut? Förstår du att du tar upp någon annans plats som har det värre? Som med sin kropp måste skydda sig och sina barn för att inte bli ihjälslagna?

Jag vet att det förekommer, jag har själv vart en sån kvinna, men jag tog mig ur på rätt sätt, utan att förstöra för barnen.

Han har fortfarande inte gjort något mot dig el era barn, så det du gör är bara idiotiskt och kommer att skada dig mer än att hjälpa dig. Det spelar ingen roll att du tagit hjälp av en kvinnojour.

Förstår faktiskt inte varför du inte pratade med han om att du kände att han var hotfull mot dig. Han kanske inte ens märkte det själv, och hade säkerligen kunnat ändra sitt sätt att vara på.

Du har inget konkret att komma med hur han var, vi vet ju inte mer än det du skriver, och helt ärligt verkar du fått någon slags psykos efter förlossningen? Har du pratat med en psykolog/kurator?
  • HotPink
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 13:54:44 följande:

Jag vet det nu. Men det är skitsvårt att beskriva hur det är när det inte finns så mycket konkreta grejer att ta upp, men att rädslan och den hotfulla stämningen ändå är där hela tiden. 

Vad är det som är så hotfullt då?
Svar på tråden Rätt att skydda mina barn