Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 13:10:43 följande:
För att jag vill inte flytta, jag ville att han skulle flytta och jag behövde någonstans att bo tills han flyttade. Sen har jag blivit borta längre än jag tänkte av olika anledningar.
Jag ljög ju för att jag var rädd och desperat, och du märker ju själv, ingen tar en på allvar om man säger "bara" som det är. Jag var rädd på riktigt och behövde hjälp, och jag såg till att få det.
Tror du inte att det förekommer eller, att kvinnor blir kvar i dåliga och skadliga relationer, och även skaffar barn? Det är inte så jävla lätt att lämna som folk tror.
Du har ljugit för en instans som hjälper utsatta kvinnor, bara för att du behövde någonstans att bo tills han flyttade ut? Förstår du att du tar upp någon annans plats som har det värre? Som med sin kropp måste skydda sig och sina barn för att inte bli ihjälslagna?
Jag vet att det förekommer, jag har själv vart en sån kvinna, men jag tog mig ur på rätt sätt, utan att förstöra för barnen.
Han har fortfarande inte gjort något mot dig el era barn, så det du gör är bara idiotiskt och kommer att skada dig mer än att hjälpa dig. Det spelar ingen roll att du tagit hjälp av en kvinnojour.
Förstår faktiskt inte varför du inte pratade med han om att du kände att han var hotfull mot dig. Han kanske inte ens märkte det själv, och hade säkerligen kunnat ändra sitt sätt att vara på.
Du har inget konkret att komma med hur han var, vi vet ju inte mer än det du skriver, och helt ärligt verkar du fått någon slags psykos efter förlossningen? Har du pratat med en psykolog/kurator?