• Johan75

Rätt att skydda mina barn

Anonym (erfarenhet) skrev 2017-05-26 12:30:20 följande:
    Så tro inte på vårt system och att det ska hjälpa dig.
    Tycker du att systemet borde hjälpa TS med det hon vill?
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:36:24 följande:
    Fast den lilla som bara var en månad gammal lär ju inte minnas honom flera månader senare? Då kan ju han inte vara en trygg person för henne?
    Men snälla, om du nu är på riktigt. Tänk det omvända. Ditt ex kidnappar dina barn och håller sig undan i några år. Tycker du då att det är rimligt att du inte får ha vårdnad om, eller träffa, barnen ifall han sen kommer tillbaka eftersom de kanske har glömt bort dig? Klart det inte kan fungera på det sättet. 
  • Johan75
    Anonym (erfarenhet) skrev 2017-05-26 12:40:00 följande:

Kort sagt menar jag såhär, man ska inte tro att det går som man har tänkt sig bara man vänder sig till soc/familjerätt/polis.

Det kan gå precis tvärt emot oavsett hur mkt barnen inte vill, eller hur olämplig pappan/mamman än är.

Sen kan inte jag bedöma om TS har rätt i sina farhågor eller inte, men man ska inte naivt tro att barn inte tas ifrån sina föräldrar, även om de har en bra relation osv.

Jag håller med dig. 
  • Johan75
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:47:02 följande:
    Fast jag har ju anledning att skydda barnen från honom, men han har ingen anledning att ta dom från mig. 
    Tycker du ja. Möjligt att du har rätt, men allt du gjort hittills talar till hans fördel. Att han smäller i dörrar och stampar i golvet anses nog inte som tillräckligt för att ha förlorat rätten till sina barn. Då kommer rättsliga instanser att se mycket hårdare på att du har undanhållit barnen från honom. Du kommer framstå som den sämre föräldern. 
  • Johan75
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 12:59:54 följande:
    Han har gjort sig förtjänt av det, och jag gör barnen en tjänst som gör det här. 
    Jo, du ser det så och det kanske är så. Men rätten kommer knappast att se det så. Tyvärr har du nog gjort både dig själv och dina barn en otjänst med ditt handlande. Det du bör göra nu är att sammarbeta så mycket som möjligt, men vara öppen med dina farhågor. Just nu försämrar du nog dina chanser för varje dag som går.
  • Johan75
    Anonym (Orolig) skrev 2017-05-26 13:10:43 följande:
    För att jag vill inte flytta, jag ville att han skulle flytta och jag behövde någonstans att bo tills han flyttade. Sen har jag blivit borta längre än jag tänkte av olika anledningar.

Jag ljög ju för att jag var rädd och desperat, och du märker ju själv, ingen tar en på allvar om man säger "bara" som det är. Jag var rädd på riktigt och behövde hjälp, och jag såg till att få det. 

Tror du inte att det förekommer eller, att kvinnor blir kvar i dåliga och skadliga relationer, och även skaffar barn? Det är inte så jävla lätt att lämna som folk tror. 
    Men om du tittar i tråden nu så ser du väl att alla tycker du gjort fel. Säger det dig något? Det du gör nu försämrar dina chanser. Tingsrätten kommer inte att bara ge dig barnen för att du undanhållit dem från mannen, snarare tvärt om. Vad tänker du om ditt fortsatta agernade?
Svar på tråden Rätt att skydda mina barn