Inlägg från: Anonym (Blir förbannad!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blir förbannad!)

Rätt att skydda mina barn

Hallå! När liksom blev det ´´ensamrätt´´om barn man skaffat ihop tillsammans! VEM har bestämt att du är rätta föräldern till att ha barnen utan att pappa fått umgängesrätt!?
    TUR är i detta fallet att pappan haft förnuft att kontakta Tingsrätten för att få rätt till att barnen har full rätt att träffa båda föräldrarna! Skäms du inget alls av det du gjort mot era barn!????

Gläds du till att pappan vill ha umgänge med sina barn istället för att se dig som ett offer pga att pappa vill att era barn ska ha rätten till båda föräldrarna!

Det som händer om du inte kommer till Tingsrätten eller lämnat barnen till pappan efter att han fått rätten till att ha umgänge är att då kontaktas polisen och polisen kommer att hämta dig till Tingsrätten och polisen kommer att närvara vid överlämning då pappan ska ha barnen hos sig.HUR kan man ens låta detta gå så här som mamma förstår jag absolut inte.

Det är ju DU som har förstört relationen mellan barnen och pappan,så det ser inte tingsrätten som en god handling av dig mamman

Jo du,polisen närvarar vid fler umgängestvister än vad du verkar förstå,ingen har ensamrätten över gemensamma barn!

Jo,jag skulle jobba gemensamt med pappan för att bygga upp ett fungerande umgänge där barnen lär sig känna pappan,det är det enda rätta i detta fall!

TUR är att pappan förstått och kontaktat Tingsrätten så barnen kommer att få rätten till sin pappa.

av erfarenhet så ska det väldigt mycket till för att de ger ensamvårdnad till tex dig,det bästa för barnens skull är båda föräldrar och detta ser Tingsrätten till.
    Hur sen umgänget läggs upp får ni hjälp av familjerätt eller socialen,kan ni inte samsas så bestämmer de hur umgänget ska se ut och hur det ska fungera,så mitt råd till dig är att svälja din stolthet och acceptera att du skaffade barn med en väldigt villig och närvarande pappa för barnen.

När har ni fått tid till Tingsrätten?
    Jag råder dig till att försöka se till att få till några träffar med pappan och att du funderar på hur ni kan lägga upp ett fungerande umgänge för barnens skull,det kan hjälpa dig i tingsrätten så de ser att du försökt rätta till i de fel du nu faktiskt gjort,stor skada för barnens trygghet i att ha ett fungerande umgänge med båda sina föräldrar.

Hur har det gått TS? 

Svar på tråden Rätt att skydda mina barn